PDA

View Full Version : Gitaar voor mijn zoon



*petra*
27 april 2007, 14:54
Hallo allemaal , mijn zoon van bijna 15 wil gitaar gaan spelen.
Wij zijn van plan om met een akoestische gitaar te gaan beginnen. (voor het zelfde geld is hij het zo beu)
Dus je begrijpt dat we er geen honderden euro's in het begin aan willen uit geven.
Wat is nu een leuke gitaar om mee te beginnen?
Zo tussen de 100 en 130 euro? Het liefst een western gitaar.
Alvast bedankt voor de reacties en evt tips :satisfie:

LaurentB
27 april 2007, 16:40
Eigenlijk is het dan het handigste om een tweedehands te kopen, want die kun je weer voor ongeveer hetzelfde kwijt als-ie het na een paar maanden niets meer vindt.

Maar dan moet je eigenlijk iemand bij de hand hebben die gitaar kan spelen, die zo'n ding kan beoordelen. In die prijsklasse zit je namelijk in het segment waar er zoveel gemaakt wordt dat merken noemen ook niet zoveel zin meer heeft.
Gitaren van de bekendere merken die o.a. bruikbare middenklassers maken als Yamaha, Ibanez, Takamine. Cort, Crafter, Tanglewood zijn vaak net wat duurder, ook tweedehands.

*petra*
27 april 2007, 16:57
Okee dank je wel , mja we zijn echte beginners dus hebben er weinig tot geen verstand van.
Dus alle tips zijn van harte welkom :noob: dus als jullie nog meer adviezen hebben laat maar komen hoor van kenners leer je tenslotte het meeste toch? :satisfie:

PS waar kan hij beter op beginnen op een spaanse of een western?

Blend
27 april 2007, 17:08
ik zou zeggen: kijk gerust een beetje rond op dit forum, er is een legio aan info te vinden!

Je zou naar gitaren van Cort idd kunnen proberen. Voorderest worden (de betere) gitaren van Ibanez en Yamaha wel wat duurder, opzich geeft dat niet, je kan beter 'n paar 10tjes meer uitgeven voor 'n iets betere gitaar.

Juan Salvador 2C (spaans) is een prima gitaar. voor rond de 170 euro te koop, heeft 'n massief bovenblad (wat eigenlijk wel 'n vereiste is voor 'n redelijke gitaar).

*petra*
27 april 2007, 17:14
Dank je wel Blend voor je reaktie :satisfie: en rondkijken doe ik hier ook hoor dank je wel voor de tip.

-Yves-
27 april 2007, 17:24
Voorderest worden (de betere) gitaren van Ibanez en Yamaha wel wat duurder, opzich geeft dat niet, je kan beter 'n paar 10tjes meer uitgeven voor 'n iets betere gitaar.


Inderdaad! Je kan beter wat meer uitgeven. Mocht het uiteindelijk toch niks zijn voor je zoon, kan je deze instrumenten naderhand makkelijker kwijt op de tweedehandsmarkt.

Een tweedehands gitaartje lijkt me hoe dan ook de beste optie. Met bijvoorbeeld een Yamaha ben je nooit miskocht.
Degelijke, correcte gitaren voor een aanvaardbare prijs.

Succes

*petra*
27 april 2007, 17:34
Jha die heb ik toevallig net bekeken op internet.
Lijkt me wel een degelijke om mee te beginnen :satisfie:
We kijken wel bedankt :cooler:

lvercaut
27 april 2007, 19:02
Ik heb mijn Juan Salvador 2C (klassieke studiegitaar ) 139 Euro betaald bij Feedback.
Ik vind ze echt heel mooi klinken.
Akkoord, ik ben ook een absolute beginner, maar toch... ze klinkt echt mooi.

Globetrotter
27 april 2007, 19:09
Ik zou voor een folk/steelstring gaan, geen klassieke met nylon snaren. Heb een kennis van me (ook échte beginner) onlangs een Cort Earth aangeraden (heb ik zelf ook, blijft mijn main akoestische gitaar). Ik vind het heel goede gitaartjes voor hun geld (ik denk dat hij ze 125€ betaalde). Natuurlijk kan je voor dat bedrag ook wel een goede 2dehandse vinden, maar je moet er wat op uitkomen hé. Verder zeker oppassen met Stagg en consoorten!
Cheers,

Bart

*petra*
1 mei 2007, 15:45
Nou het is een Santos Y Mayor GSM 9B geworden.
Hij is er erg blij mee , bedankt voor jullie informatie :satisfie:

lja
2 mei 2007, 11:16
Ik heb mijn Juan Salvador 2C (klassieke studiegitaar ) 139 Euro betaald bij Feedback.
Ik vind ze echt heel mooi klinken.
Akkoord, ik ben ook een absolute beginner, maar toch... ze klinkt echt mooi.

Helemaal mee eens ik heb zelf een juan salvador model 6. Betaalbare prijs en een mooi geluid. geweldige prijs kwaliteit verhouding