PDA

View Full Version : Gibson LP elementkapjes...



DeiDRagonas
27 april 2007, 14:28
Hoi,

Ik heb gister (eindelijk) een LP Standard faded gekocht. Super gitaar, ben heel tevreden (ja jongens, binnenkort ff foto's, geluidsamples en reviewtje...), maar de faded versie heeft zoals jullie wss wel weten geen elementkapjes. En met elementkapjes vind ik hem denk ik toch mooier. De vraag is dan ook hoeveel dat gaat veranderen aan je geluid eigenlijk... Zoals ie nu klinkt is namelijk gewoon helemaal geweldig, geiler krijg je t niet... Zal dit erg worden beinvloed door t toevoegen van die chromen kapjes?

Groeten, Roy!!

Butger
27 april 2007, 14:38
Ik heb ooit eens Seymour Duncans zonder kapje in een humbucker-strat gezet.
Later heb ik er toen chromen kapjes opgezet voor de looks, en ik vond wel dat het iets met je geluid deed, werd clean iets doffer ofzo, met scheur was verschil niet erg hoorbaar.

edit: er trouwens al behoorlijk wat topics hierover

steph
27 april 2007, 22:00
Volgens clapton was het zonder kapje awesome, en volgens Seth Lover maakt het geen bal verschil.

DeiDRagonas
27 april 2007, 22:51
Ik heb ook veel verschillende verhalen gehoord. Maar gaat het bijvoorbeeld merkbaar zijn in het outputvolume? Die zal waarschijnlijk iets minder worden denk ik, niet dan?

R.

steph
28 april 2007, 00:01
Mischien ben ik abuis, maar de magneet wordt toch niet sterker of slapper als je het kapje d'r op zet?

The Underdog
28 april 2007, 00:21
Wel opletten dat de pickups niet microfonisch worden.

maestro_nl
29 april 2007, 10:31
Mijn ervaring is dat met covers je iets tophoog gaat missen.
Soms wil je dit juist omdat dit je (onbewuste) referentie is.
Bewust wel/niet toepassen kan ook natuurlijk.
Zo kun je bv. het kapje van een '57 afhalen zodat het dikke, romige
van de sound afgaat.
Of juist wel een cover op een Burstbucker om het tophoog te beperken.

glacius
29 april 2007, 11:21
ik vind persoonlijk dat het geluid zonder kapjes dynamischer is ..

Rinze
29 april 2007, 11:28
Ik heb aardig wat geexperimenteerd met elementen met en zonder kapjes op een paar gitaren waar ik net niet het geluid uit kon krijgen dat ik wilde hebben. Met kapjes mis je wat tophoog, zonder is het geluid wat "rauwer".

@steph: je magneet verandert niet, maar het magneetveld word wel gehinderd door de metalen kap, die immers ook magnetisch is.

rjong999
29 april 2007, 19:45
ik heb bij mijn lp custom de kapjes er ook afgehaald, het geluid is er iets feller en vuiler door geworden.