PDA

View Full Version : MARSHALL 4x12" cabinet probleemje



Hellsbellsnl
27 april 2007, 12:44
Het volgende is het geval:
De romp van het cabinet staat in elkaar.
Lekker rekenwerk van inches terug naar centimeters (75,345678290 cm,teken dit maar eens af met een rolmaat of duimstok):p

Randen zijn netjes opgedikt en rondgemaakt zoals de tekening voorschrijft.
Aan de achterzijde zitten de latten er in voor de rug vast te schroeven.
Gaten voor de grepen zijn erin gemaakt.

Baffle is compleet gestoffeerd,inslagmoeren zitten erin speakers zijn er nog af (dit maakt de baffle wat lichter om te monteren)
Eigenlijk is ie klaar om getolexed te worden echter:

HOE KRIJG IK IN GODSNAAM DE SPEAKER BAFFLE ERIN?????

Ik kom natuurlijk nooit voorbij de latten om de rug te bevestigen terwijl deze randen wel getolexed dienen te worden.Zie bijgevoegde schets voor meer info.

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/image001.gif

HELP ME PLEASE

AART
27 april 2007, 14:43
Ik deed de baffle er eerst in, om daarna die latjes er in te schroeven, die baffle zat dan ergens halverwege de kast tot het tolexen klaar was, en toen tegen zijn raampjes gejast.

Franc
27 april 2007, 15:06
Die latjes achterop moeten iets korter zijn dan de kast.
Zo hou je bovenaan een 'sleuf' om de baffle langs te laten glijden.
Hou er rekening mee dat je de baffle tijden het erinzetten moet kantelen dus die sleuf niet te krap houden.

Kijk maar eens naar een echte Marshall, die balkjes lopen niet helemaal tot boven.

Hellsbellsnl
27 april 2007, 15:49
Kijk maar eens naar een echte Marshall, die balkjes lopen niet helemaal tot boven.

Bedankt voor de "brievenbus" tip,ik had echt geen idee.
Bij deze is ook het "renovatie" projectje 4 x 12" geschrapt.
Ik heb er waarschijnlijk wel 12 verschillende soorten stoelhoekjes uigehaald en 8 rollen ducktape.
Die latjes waren dus al weg.

Nu beginnen we van voren af aan.
Alle resten HDF bij elkaar gezocht die ik nog had staan van 18mm.
Tekeningen gedownload alles omgezet van inches naar centimeters.
En opnieuw begonnen.
Ik heb op je site gekeken bij de nieuwe back voor die Marshall.
De romp: zit deze niet met latjes in de hoeken aan elkaar verbonden?
Of zijn deze gewoon verlijmd en gespijkerd?
(in de mijne zaten er dus al die stoelhoekjes in)

Kim Wilson
27 april 2007, 15:51
HDF? Geen multiplex?

Hellsbellsnl
27 april 2007, 15:52
HDF? Geen multiplex?

Ik begrijp je vraagteken hierbij,
Maar wil het toch eens proberen.
HDF/MDF schijnt goeie resonantie te hebben.
En is goedkoper (moet ergens winst maken)
Wordt het niets dan horen jullie het wel.
Foto's volgen.

Kim Wilson
27 april 2007, 15:55
Multiplex voor een hele kast kost ook maar 25 €, dus zoveel heb je niet kunnen besparen. En 18 mm HDF is behoorlijk hard en stijf. Maar goed, ik ben ook wel benieuwd. :)

Als je trouwens wilt besparen, kun je ook kiezen voor imitatietolex. Scheelt €50 op een cab.

Die balkjes kun je het best verlijmen met deuvels en bruislijm. Zit zo vast als een huis. :)

bert k
27 april 2007, 16:27
MDF is f*cking zwaar! HDF is, volgens de logica, nog veel zwaarder. Het zal wel werken, maar je kast is straks niet meer te tillen.

Franc
27 april 2007, 16:37
Bedankt voor de "brievenbus" tip,ik had echt geen idee.
Bij deze is ook het "renovatie" projectje 4 x 12" geschrapt.
Ik heb er waarschijnlijk wel 12 verschillende soorten stoelhoekjes uigehaald en 8 rollen ducktape.
Die latjes waren dus al weg.

Nu beginnen we van voren af aan.
Alle resten HDF bij elkaar gezocht die ik nog had staan van 18mm.
Tekeningen gedownload alles omgezet van inches naar centimeters.
En opnieuw begonnen.
Ik heb op je site gekeken bij de nieuwe back voor die Marshall.
De romp: zit deze niet met latjes in de hoeken aan elkaar verbonden?
Of zijn deze gewoon verlijmd en gespijkerd?
(in de mijne zaten er dus al die stoelhoekjes in)

Zit met vingerverbinding. Dovetails kan ook. Voor beiden moet je handig zijn met de frees en een mal hebben,

vinni
28 april 2007, 12:01
Het is inderdaad zo dat de kast meestal van berken is terwijl de baffle van MDF is. Zo heb ik het ook gedaan. Schijnt iets met resonanties en zo te maken te hebben.

Fijne weet ik er ook niet van.....

Vinni

Franc
28 april 2007, 12:04
Ik heb zelf 2 2x12s gemaakt van multiplex met een MDF baffle van 12mm.
Weinig op aan te merken hoor!

Enige nadeel is dat de inslagmoeren voor de speakers de neiging hebben om mee te draaien als je de speakers monteert, omdat ze gewoon het MDF verpulveren.

Hellsbellsnl
2 mei 2007, 23:14
Enige nadeel is dat de inslagmoeren voor de speakers de neiging hebben om mee te draaien als je de speakers monteert, omdat ze gewoon het MDF verpulveren.

Is op te lossen:
Eerst aantal kleine gaatjes boren (3 of 4 al naar gelang de hoeveelheid pinnetjes aan de inslagmoer)waar de pennetjes van de inslagmoeren net inpassen dan voorzichtig steeds verder in de mdf trekken.

Hellsbellsnl
2 mei 2007, 23:18
Zit met vingerverbinding. Dovetails kan ook. Voor beiden moet je handig zijn met de frees en een mal hebben,

Dat had ik al gedacht en niet gehoopt.
Dat is echt K** werk.
Dus ook niet toegepast.
Met PUR,KIT en de welbekende BRUISLIJM is iedereen timmerman geworden dus heb de buislijm gebruikt en zet er later voor de stevigheid nog latjes in.
Toch bedankt voor de tip (ga wel een "vingerlas"mal maken nu)

Hellsbellsnl
11 mei 2007, 01:33
HOERA,

Het geheel staat nu "blank" in elkaar en is klaar om zwart geverfd te worden (wat nodig is)
tot nu toe +/- 350.= bespaard op een originele cab (werkuren even buiten beschouwing gelaten)
origineel speaker doek binnen,(19.50)
origineel logo,hoekjes binnen,(logo 9.00 hoeken 12.00)
Handvatten besteld (in metaal i.p.v. kunststof) (15.00 per 2)
Dus nu ff wachten op de immitatie Tolex en dan plakkken maar.

Ga de tolex waarschijnlijk plakken met speciale houtlijm omdat erdan geen bultjes onder kunnen komen omdat deze lijm zich beter verdeelt dan de BISON TIX o.i.d.
(heb deze info van iemand die al 25 jaar kasten en interieur beplakt met allerhande materialen)
Wish me luck (ben niet zo'n plakkerd, zou liever de verfspuit gehanteerd hebben maar ja het oog wil ook iets)

WHAAAAAAAAA zenuwen voor het tolex plakken iemand een remedie hiervoor?
(en niet van: "koop dan een origineel cabinet")

lifespan
15 mei 2007, 22:40
Kan het niet laten ook even te reageren.
1) prachtige tekening, ziet er netjes uit.
2) Multiplex heeft het grote voordeel dat het makkelijk resoneert, kast van multiplex is absoluut beste optie voor optimaal geluid. Baffle van spaanplaat is meestal al goed, kan me enigzins voorstellen dat MDF/HDF ook goed voldoet, hoop alleen dat het niet te "dood"(lees "niet-resonerend") is.
3) als je de hele kast van MDF hebt gemaakt zou ik hem eerst 1 x helemaal schuren en goed in de grondverf zetten, en dan vooral de kopse kanten 2 of drie keer verven, hiermee voorkom je afbrokkelen bij stoten (en geloof me, dat gebeurt heel snel!) en daarna pas tolex.
4) heb je als foto's??
5) verder veel succes
6) gr, Pep
7) is er niet meer

dePerik
15 mei 2007, 22:51
Nog even belangrijke tips over het verven van MDF;
Neem je cab eerst af met een lichte amoniacoplossing; in MDF zit een bepaald soort olie die er voor zorgt dat de verf niet optimaal hecht, óók gronderf niet.
Voor de kopse kanten; maak van houtlijm met water een strijkbare emulsie en breng die eerst aan. Daarmee dicht je de vezel en zuigt ie niet meer.

Veel succes!

Hellsbellsnl
16 mei 2007, 09:19
Enige nadeel is dat de inslagmoeren voor de speakers de neiging hebben om mee te draaien als je de speakers monteert, omdat ze gewoon het MDF verpulveren.

Heb ik opgelost door kleine gaatjes in de inslagmoer te boren en hier een spijkertje of eventueel een klein schroefje in te zetten.
Werkt perfect.

Hellsbellsnl
16 mei 2007, 09:21
Nog even belangrijke tips over het verven van MDF;
Neem je cab eerst af met een lichte amoniacoplossing; in MDF zit een bepaald soort olie die er voor zorgt dat de verf niet optimaal hecht, óók gronderf niet.
Voor de kopse kanten; maak van houtlijm met water een strijkbare emulsie en breng die eerst aan. Daarmee dicht je de vezel en zuigt ie niet meer.

Veel succes!

Heb nog een pot met speciale sealer staan voor kops MDF/HDF af te dichten.
Hiermee wordt het net zo glad als het gewone opppervlak.
Toch bedankt voor de tip.(is goedkoper dan de sealer dat is zeker)

Kim Wilson
16 mei 2007, 09:21
Ik heb mijn baffle destijds van multiplex gemaakt. Ik zou zelf ook niet kiezen voor MDF. Het heeft IMO weinig voordelen t.o.v. multiplex.

Hellsbellsnl
16 mei 2007, 09:22
Kan het niet laten ook even te reageren.
1) prachtige tekening, ziet er netjes uit.
2) Multiplex heeft het grote voordeel dat het makkelijk resoneert, kast van multiplex is absoluut beste optie voor optimaal geluid. Baffle van spaanplaat is meestal al goed, kan me enigzins voorstellen dat MDF/HDF ook goed voldoet, hoop alleen dat het niet te "dood"(lees "niet-resonerend") is.
3) als je de hele kast van MDF hebt gemaakt zou ik hem eerst 1 x helemaal schuren en goed in de grondverf zetten, en dan vooral de kopse kanten 2 of drie keer verven, hiermee voorkom je afbrokkelen bij stoten (en geloof me, dat gebeurt heel snel!) en daarna pas tolex.
4) heb je als foto's??
5) verder veel succes
6) gr, Pep
7) is er niet meer

THNX for the info.
Foto's volgen z.s.m. (heb een probleempje met de camera volgans mij is de SD card naar de fillisteinen)

Franc
16 mei 2007, 09:37
Ik heb mijn baffle destijds van multiplex gemaakt. Ik zou zelf ook niet kiezen voor MDF. Het heeft IMO weinig voordelen t.o.v. multiplex.

Nou, het voordeel van MDF boven multiplex is het verwerken.
Het splintert niet als je gaten maakt of met een frees afrondingen maakt.

Zelf heb ik een 2x12 van multiplex met een MDF baffle van 12mm gemaakt en daar is weinig op aan te merken hoor!

Hellsbellsnl
18 mei 2007, 14:47
DZJEZUS wat is die TOLEX duur.

Kan ik dit niet ergens bij een groothandel op de rol krijgen of zo??

€ 29,50 per meter vindt ik aan de dure kant voor een stuk veredelt plastic tafellaken..................

hmmm....tafellaken plastic ziet er misschien wel erg ruig uit voor de cab, in een schots ruitje misschien ofzo.............:seriousf:

G.G.
18 mei 2007, 14:53
DZJEZUS wat is die TOLEX duur.

Kan ik dit niet ergens bij een groothandel op de rol krijgen of zo??

€ 29,50 per meter vindt ik aan de dure kant voor een stuk veredelt plastic tafellaken..................

hmmm....tafellaken plastic ziet er misschien wel erg ruig uit voor de cab, in een schots ruitje misschien ofzo.............:seriousf:

Ietsjes goedkoper (135X100 cm) 19,95

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_88_189&products_id=1651&osCsid=0c6cc7b769a69d3bb2c6dcb7aeaee4d3

Hellsbellsnl
18 mei 2007, 14:56
Ietsjes goedkoper (135X100 cm) 19,95

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_88_189&products_id=1651&osCsid=0c6cc7b769a69d3bb2c6dcb7aeaee4d3

Je houd zoveel afval over:
135 x 100 ---> cab is +/- 75 x 75 x 35 wordt moeilijk toch???

AART
20 mei 2007, 14:18
www.verelec.com verkoopt per 10 cm. MIschien handiger en misschien zelfs goedkoper.

Nico heeft ook goede service.(tonefactory ook trouwens).

Realeigo
20 mei 2007, 16:07
Je houd zoveel afval over:
135 x 100 ---> cab is +/- 75 x 75 x 35 wordt moeilijk toch???
Gast ik had alleen al zon lap nodig om mn top te tolexen, maar ik heb ook eens uitgerekend hoeveel je nodig had voor een cab. Als je zuinig doet en goed plant waar je het uitknipt kun je met zon 3mx1,35m toe en dan houd je nog genoeg over om een top te tolexen (strook van 3x0,5 en 1x0,85). dan houd je dus nog een lap van 2x0,85 over.

Fender75
21 mei 2007, 10:10
Ben benieuwd hoe die klinkt....mijn meranti multiplex klinkt als een tiet in ieder geval!

Kim Wilson
21 mei 2007, 10:14
Gast ik had alleen al zon lap nodig om mn top te tolexen, maar ik heb ook eens uitgerekend hoeveel je nodig had voor een cab. Als je zuinig doet en goed plant waar je het uitknipt kun je met zon 3mx1,35m toe en dan houd je nog genoeg over om een top te tolexen (strook van 3x0,5 en 1x0,85). dan houd je dus nog een lap van 2x0,85 over.
Een 4x12 moet te doen zijn met 2 meter. Je kunt hem dan alleen niet in één keer rond plakken. Maar dat hoeft ook niet. Als je eerst de zijkanten maakt, dan de boven- en onderkant, kom je een heel eind met 2 meter.

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 08:21
Een 4x12 moet te doen zijn met 2 meter. Je kunt hem dan alleen niet in één keer rond plakken. Maar dat hoeft ook niet. Als je eerst de zijkanten maakt, dan de boven- en onderkant, kom je een heel eind met 2 meter.

Da's nou net jammer dat ie niet in een keer rond kan.
En opgelet:
Het is een "slaint" cab :
ik heb dus 4 x +/- 80 cm nodig aan 3 x 35 cm (plus omzetten) en een voor de bovenzijde die is iets smaller.
Ben toch bang dat ik te kort heb.

Kim Wilson
22 mei 2007, 08:35
die 3x35 kun je uit de breedte halen. 3x45 cm (beetje extra voor het omzetten idd) is 1,35 meter. Dan heb je nog een stuk van 1,20 bij 1,35 voor de bovenkant en de achterkant. Moet lukken...

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 08:37
die 3x35 kun je uit de breedte halen. 3x45 cm (beetje extra voor het omzetten idd) is 1,35 meter. Dan heb je nog een stuk van 1,20 bij 1,35 voor de bovenkant en de achterkant. Moet lukken...

Ja idd.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Ben ook niet zo'n rekenwonder.
Bedankt voor de info.
Hoe was "the blues"????

Kim Wilson
22 mei 2007, 08:39
Was cool! Goeie artiesten, lekkere sfeer en topweer!

Hou er trouwens wel rekening mee dat je met de zijkanten ver genoeg over de boven- en onderkant gaat. Als ja cab 80 hoog is, mag je rustig 90 cm gebruiken.

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 08:45
Was cool! Goeie artiesten, lekkere sfeer en topweer!

Hou er trouwens wel rekening mee dat je met de zijkanten ver genoeg over de boven- en onderkant gaat. Als ja cab 80 hoog is, mag je rustig 90 cm gebruiken.

Dus je plakt eerst de zijkanten en die laat je net voorbij de ronde bovenzijde gaan. En later plak je de boven en onderzijde er boven op.

Franc
22 mei 2007, 08:50
Het is natuurlijk maar net wat voor uiterlijk je wilt.
De oude Marshalls zijn met 4 delen beplakt. Daar zitten sleuven in de boven en onderkant waar de delen samenkomen en de naad is afgedekt met goldstring.

Later is Marshall ze gaan bekleden uit 1 stuk. Daar zit een naad rechtsonderin.
Dan heb je dus een lap nodig die zo lang is als de omtrek van je kast.
Maar wat kan om wat te besparen is linksonder en rechtsonder een naad. Dan heb je 1 stuk wat van linksonder rondom naar rechtsonder gaat en een los stukje voor de onderkant.

Het mooiste is om de naden precies na de ronding te doen. Als je hoekstukken hebt als een Marshall zit de naad dan nog precies daarachter en zie je er eigenlijk niets van.

Als je ook en losse lap bovenop doet zul je altijd wat van de naad zien, maar bij zwarte tolex valt dat gelukkig mee.

Kim Wilson
22 mei 2007, 08:52
Dus je plakt eerst de zijkanten en die laat je net voorbij de ronde bovenzijde gaan. En later plak je de boven en onderzijde er boven op.
Juist. En die boven- en onderkant maak je precies zo breed als de kast inwendig.

Kim Wilson
22 mei 2007, 08:54
@ Franc:

Ja, zo kan het idd ook. Zo heb ik mijn 2x12 ook bekleed. Maar de Hotrod Deluxe was met 4 stukken bekleed. Het maakt niet zo gek veel uit, als je het netjes doet kan het allebei.

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 09:04
Nou niet te hard lachen allemaal maar dit is ongeveer de "TOLEX" waar ik aan zit te denken.
Ik denk dat het er wel stoer uit gaat zien zeker als ik de top ook nag doe.

Ga zo meteen nog ff wat fototjes maken van de vorderingen tot nu toe.




http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0026.jpg

Kim Wilson
22 mei 2007, 09:08
Cool! Da's eens wat anders dan het eeuwige zwart!

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 09:11
Mooi he?
Op de rol bij de formido of kwantum te verkrijgen.
Dit is kunststof tafellaken spul.
Kost geen drol en ziet er best stoer uit.
Te verkrijgen in diverse oubollige grootmoederstijd designs.
Ook in Schotse ruit.
De enige kleur waarin het niet is te krijgen : ZWART.
(niet bij de door mij bezochte winkels)

Franc
22 mei 2007, 09:12
Gaa! :)

Ben benieuwd of je het door alle bochten krijgt.

Kim Wilson
22 mei 2007, 09:16
Föhn erop, ik denk dat ie dan wel bijtrekt.

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 09:20
Is erg dun en flexwiebel materiaal dus denk wel dat het gaat.

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 13:07
Hier de beloofde foto's.

Dit is het geworden qua "TOLEX"

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0029.jpg

En hier nog 2 foto's van het cabinet in aanbouw.

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0028.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0027.jpg

Het materiaal kost € 6,25 per meter en is 130 cm breed.
Dus nu ga ik de top ook recoveren.
Meer hierover in een later stadium of elders op dit forum.

Kim Wilson
22 mei 2007, 13:09
Mooi stofje! :D

Enneh, die kast ziet er alvast erg netjes uit! Complimenten!

Chris Winsemius
22 mei 2007, 13:21
Cooooooooooooooooool!!!

Hellsbellsnl
22 mei 2007, 13:31
TJA IS WEER EENS FF WAT ANDERS DACHT IK ZO.........................


http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/mz_07_10010155160.gif

Fender75
23 mei 2007, 19:15
Ziet er goed uit!! Ooit ga ik ook eens zo'n kast bouwen...:) Als mijn andere kapot is of zo!

Hellsbellsnl
23 mei 2007, 22:03
KLAAR



At last.
Hier zijn de foto's:

Het grote tolex avontuur:

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0026-1.jpg

Het hoe doe ik een baffle in de cab probleem:

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0027-1.jpg

Het grote retro look resultaat:

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0030.jpg

Een ieder bedankt voor de info en hulp.
Voor de prijs van een echte cab heb ik er nu gewoon twee als ik zou willen.
Totale kosten liggen tussen de 300 & 350 euro.

Op naar het volgende project:
Mijn top retolexen in dezelfde retro look.
De koperkleurige plaat met alle knopjes erop gaat eruit en wordt wit met zwarte lettertjes.

Tot snel.............................................. .......................................

Realeigo
23 mei 2007, 22:17
Lol nieuwe mode van 2007, je marshall cab bekleden met tafelzeil!

Kim Wilson
23 mei 2007, 22:22
Hij is heel gaaf geworden! Wil dat nou ook een beetje strak zitten, dat tafelzeil? Heb je nog speciale tips & tricks?

Echt heel cool! Mijn complimenten!

Hellsbellsnl
23 mei 2007, 22:26
Eerlijk gezegd:

Een drama.
Nooit geen HDF meer (zuigt te veel lijm op)
Tafelzeil is eigenlijk wat aan de dunne kant maar zit wel erg strak.
De door jou genoemde föhn heb ik niet hoeven te gebruiken.
Het was echt een probeerseltje maar het resultaat is bevredigend.
(ik heb nog geen gekuid gehoord maar dat probeer ik van het weekend wel ff)

chocorookie
23 mei 2007, 22:29
Ik denk dat betegelen de volgende rage wordt, badkamer look(als je toch bij de gamma bent.............

Nee zonder gekheid: toppie!!!! (en ballen om het zo te doen)

Realeigo
23 mei 2007, 22:31
Ik denk dat betegelen de volgende rage wordt, badkamer look(als je toch bij de gamma bent.............

Nee zonder gekheid: toppie!!!! (en ballen om het zo te doen)

Leuk voor als je Stoner rock speelt XD

(en nu zie ik Heavy metal gitaristen hun cabs al bekleden met plaat staal :o )

Hellsbellsnl
23 mei 2007, 22:49
Heren Heren,

We draven door.....

Er zitten echter een paar nadeeltjes aan betegelen en aan met plaatstaal bekleden:

Mijn "tourtruck" is gewoon mijn daewoo station en daar kan ik echt geen heftruck in meenemen laat staan een ramp die 3 ton kan verdragen i.v.m. tegeltjes en de tegellijm.
En met plaatstaal krijg je volgens mij een giga aarding probleem.
Maar ja,
Who gives a f*** als je maar lol hebt.

wat betreft de tegeltjes: goed idee die kleur hadden ze ook in zeil.(ouderwets delfs blauw was ook stoer geweest)
En voor de bloemen fan : wat dacht je van allemaal rode rozen.

Hellsbellsnl
23 mei 2007, 23:02
Eerlijk gezegd:

Een drama.
Nooit geen HDF meer (zuigt te veel lijm op)
Tafelzeil is eigenlijk wat aan de dunne kant maar zit wel erg strak.
De door jou genoemde föhn heb ik niet hoeven te gebruiken.
Het was echt een probeerseltje maar het resultaat is bevredigend.
(ik heb nog geen geluid gehoord maar dat probeer ik van het weekend wel ff)
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/MyGear2.jpg
Voor de geintereseerden on der ons:

1 pot bison tix van 18.= euri
8 originele marshall hoekjes 12.= euri
1 tafelzeil van 13.= euri
4 wieltjes van 12.= euri
1 origineel logo marshall 9.= euri
1 origineel speaker doek 18.50 euri
1 plaat hdf 122 x 244 van 24.= euri (ex Btw)
4 speakers origineel celestion 10 inch 89.= euri (2e hands)
1 Pot zwarte verf 10.= euro (nog over voor een tweede)
2 Inbouw handvatten 13.= (let op: metaal geen plastic zoals de echte marshall)
Diverse vuren latten voor opdikken 10.= euri
Diverse schroeven,houtlijm,nietjes,kabel,jackplug,inbouwko m voor jack e.d. 75.= euri

Totaal : ongeveer 300.=
Werkuren : (Het is hobby dus mag ik ze eigenlijk niet tellen maar doe het toch) 8 uur.
Komt wel bij dat dit het eerste projectje is wat betreft versterkers.
Dus vooral in het bekleden is veel tijd in gaan zitten.
En ook het omzetten van de inches naar centimeters gaat heel wat tijd zitten want je moet echt alles terugrekenen anders klopt het niet.
Ik had bijvoorbeeld de buitenkant van de cab naar beneden afgerond en de baffle naar boven (dus het doek zit er nu voor de tweede keer op).
Maar verder is het niet tegen gevallen en zeker voor herhaling vatbaar.

Hellsbellsnl
26 mei 2007, 23:57
HEHE HIJ IS AF.
En het is een lekkere jengel bengel

casper innosence
27 mei 2007, 22:32
mesa levert toch al Recto kasten met een diamond plate op de zijkant, alleen de onder en boven kant nog.. en je hebt je metalen kast...

AART
29 mei 2007, 15:08
Ik was laatst ontzettend aan het gassen op een marshall 4x12 in snakeskin. Toen ik mezelf na een week eindelijk had overgehaald toe te geven aan mijn GAS was ie weg. :(

Ooit komt er een vette 4x12 in een koele kleur. Blauw, snakeskin, rood..
En nog een mesa halfback 8-)

Maarja, das GAS.

Om nog een beetje on-topic te blijven: ik heb eergisteren net de eerste van 2 Boogie topjes getolexed. Mooi zwart is niet lelijk :)

Hellsbellsnl
29 mei 2007, 15:11
Ooit komt er een vette 4x12 in een koele kleur. Blauw, snakeskin, rood..
Ik heb wel nog wat tafelzeil over:seriousf:

AART
29 mei 2007, 15:17
Ik heb wel nog wat tafelzeil over:seriousf:

Voor een 4 x 12mm of 4x12cm kast? :seriousf:

Hellsbellsnl
29 mei 2007, 15:19
Voor een 4 x 12mm of 4x12cm kast? :seriousf:
Ik heb nog wel een paar speakertjes voor er in:
4 stuks van een walkman koptelefoon met van die oranje kussentjes.
Dan heb ik zeker genoeg materiaal.

Hellsbellsnl
3 juni 2007, 10:18
En nu is de top aan de beurt

Volg Mijn Marshall Valvestate Verbouwings Rapport (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92739)