PDA

View Full Version : Aantal volts Amerika, Europa



ibanez-freak
26 april 2007, 22:58
Ik heb een vraag.
Ik kan heel goedkoop een versterker in amerika kopen. Met de verzendkosten eroverheen ben ik nog veel goedkoper uit als hem hier kopen. Nu zit ik wat rond te kijken en zie achterop die versterker 120V staan.
Nu heb ik even wat informatie opgezocht en het blijkt dat ze in amerika maar 110V netstroom hebben. Wij hebben hier inmiddels al bijna 240 denk ik.
Worden die versterker apart gemaakt voor amerika en europa of kan je wel gewoon de stekker in het stopcontact steken.

Groeten,
Patrick

Squier4ever
26 april 2007, 23:14
je kan mss wel de stekker erin steken maar dan krijg je geheid vuurwerk + wat al niet meer....

je hebt dus een nieuwe output trafo nodig of een zgn verhuistrafo. eerste kost wss ruim 200-250€ incl inbouw, verhuistrafo ong. 100-150

casper innosence
26 april 2007, 23:20
En denk eraan dat je ook nog Invoerrechten moet betalen waarschijnlijk... Dit is vaak ook een leuk percentage van de prijs...

Denk dus goed na voor je zelf gaat importeren..

Lenweë Míriel
26 april 2007, 23:28
reken op je prijs met verzendkosten nog maar even 19% btw en iets van 3 % aan importkosten en dan nog de verhuistrafo.
Als je dan nog steeds veel goedkoper uit bent kun je het doen maar het zal denk ik een stuk minder schelen.
(hoewel het niet altijd zo hoeft te zijn dat je de btw enz. moet betalen maar dat is een kweatie van geluk).

Squier4ever
26 april 2007, 23:44
reken op je prijs met verzendkosten nog maar even 19% btw en iets van 3 % aan importkosten en dan nog de verhuistrafo.
Als je dan nog steeds veel goedkoper uit bent kun je het doen maar het zal denk ik een stuk minder schelen.
(hoewel het niet altijd zo hoeft te zijn dat je de btw enz. moet betalen maar dat is een kweatie van geluk).

tel op 23% idd en de verhuistrafo....

zal niet meer veel zin hebben dan denk ik..
en idd er worden versterkers gemaakt speciaal voor de usa (110V) en Europa en elder 240 V

Dirk_Hendrik
27 april 2007, 09:35
je hebt dus een nieuwe output trafo nodig

Correctie. Je hebt een nieuwe Power trafo nodig. De uitgangstrafo heeft niets met de netspanning te maken.

Chris Winsemius
27 april 2007, 11:23
Of die versterker wel of niet bijna direct geschikt is voor hier is afhankelijk v/d voedingstrafo in die versterker (merk/type?).

Ga er vanuit dat de meeste usa-made versterkers voor de amerikaanse markt (domestic models) meestal 'n 120 Volt trafo hebben, trafo's voor (bijvoorbeeld) 230 Volt hier vind je meestal alléén in de zgn. export-models.

Mocht de versterker niet omgezet kunnen worden naar 230 Volt dan is 'n omvormer (trafo die 230 Volt omzet naar 120 Volt) meestal de goedkoopste oplossing.

Squier4ever
27 april 2007, 11:47
Correctie. Je hebt een nieuwe Power trafo nodig. De uitgangstrafo heeft niets met de netspanning te maken.

my bad...
ik was een beetje aangeschoten toen ik dat postte...

Dirk_Hendrik
27 april 2007, 15:47
my bad...
ik was een beetje aangeschoten toen ik dat postte...

Who cares. Ik hoop je vanmiddag snel te kunnen volgen..

skabouter
27 april 2007, 19:24
reken op je prijs met verzendkosten nog maar even 19% btw en iets van 3 % aan importkosten en dan nog de verhuistrafo.
Als je dan nog steeds veel goedkoper uit bent kun je het doen maar het zal denk ik een stuk minder schelen.

daarom. let ff op de prijs. als het verschil niet zo groot is, koop hem dan gewoon hier, al is het duurder. is ook handiger als je een keer een mankement hebt, dan hoef je het niet naar amerika te sturen, maar kan je gewoon hier gebruik maken van de garantie-voorwaardes

Squier4ever
27 april 2007, 19:26
Who cares. Ik hoop je vanmiddag snel te kunnen volgen..

ikke zondag weer, we hebben zeer veel bier en sterke drank...
wordt weer een ultralam weekend

jacky
27 april 2007, 19:37
je kan mss wel de stekker erin steken maar dan krijg je geheid vuurwerk + wat al niet meer....

je hebt dus een nieuwe output trafo nodig of een zgn verhuistrafo. eerste kost wss ruim 200-250€ incl inbouw, verhuistrafo ong. 100-150


Correctie op prijzen een nieuwe powertrafo kost globaal 150 eu en een omvormer heb je voor rond de 5 tientjes

Tolol
6 mei 2008, 19:27
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede omvormer. Nu zit ik op internet een beetje rond te kijken en zie dat heel veel verschillende websites dezelfde soort omvormers aanbieden (plaatjes zijn precies hetzelfde). Nu zie ik echter wel verschillen in het aangegeven uitgangsvermogen. Aangezien ik echt 120V nodig heb voor mijn versterker, moet ik wel zeker zijn dat ze het voltage daadwerkelijk naar 120V om kunnen zetten.

Deze geeft bijvoorbeeld aan dat de uitgangsspanning 100-120VAC is.
http://www.gelders.org/d_22034_Verhuistrafo__transformator__230_110V_300V A.php

Deze geeft weer aan dat er een switch op zit waarmee je kunt schakelen tussen 110V en 120V:
http://www.omvormer.net/nl/p_55.html

Weer een ander zegt er helemaal niks bij, dus alleen 110V:
http://www.europewebcompany.com/product-47944_230110v-verhuistrafo.html


Ogenschijnlijk lijken me het allemaal dezelfde omvormers en ik zou graag willen weten welke ik het beste kan halen zodat mijn 120V versterker optimaal gaat klinken. Heeft misschien iemand van jullie deze omvormer en kan hij of zij misschien vertellen wat voor werkelijke uitgangsspanning hij geeft?

RedBuell
6 mei 2008, 20:39
Reken je niet rijk, ik ben net van een lichtelijke koude kermis thuis gekomen. Ik kon een aantrekkelijk gerpijsde 5150II kopen in de VS, de verzendkosten van een top zijn vaak ook niet mis $200-$300. Dan komt meneer de douanier die betaalt moet worden en dan de trafo. Je kan voor niet al te veel een verhuistrafo kopen maar dan heb je weer een extra kastje (die overigens best zwaar is). Je kan dan ook een andere trafo (laten) plaatsen, als het een 2ehands buisen versterker is hou rekening (gewoon om veilig te rekeken) met retubing.

In het minst gunstige scenario (retubing en dure trafo) kwam ik iets van €150 onder de nieuwprijs van een 6505+ die te koop staat bij de goedkoopste internet gitaarboer, voor dat geld heb je dan een nieuwe amp met garantie ipv een oude waar je nog tijd in moet steken.

Tolol
6 mei 2008, 20:45
Reken je niet rijk, ik ben net van een lichtelijke koude kermis thuis gekomen. Ik kon een aantrekkelijk gerpijsde 5150II kopen in de VS, de verzendkosten van een top zijn vaak ook niet mis $200-$300. Dan komt meneer de douanier die betaalt moet worden en dan de trafo. Je kan voor niet al te veel een verhuistrafo kopen maar dan heb je weer een extra kastje (die overigens best zwaar is). Je kan dan ook een andere trafo (laten) plaatsen, als het een 2ehands buisen versterker is hou rekening (gewoon om veilig te rekeken) met retubing.

In het minst gunstige scenario (retubing en dure trafo) kwam ik iets van €150 onder de nieuwprijs van een 6505+ die te koop staat bij de goedkoopste internet gitaarboer, voor dat geld heb je dan een nieuwe amp met garantie ipv een oude waar je nog tijd in moet steken.

Bedankt voor je behulpzaamheid, maar ik heb al deze dingen al afgewogen en wil dus een verhuistrafo erbij hebben.
Ik heb mijn versterker al in huis en uiteindelijk is het gewoon een erg goede deal geweest, dus ook in dat opzicht heb ik weinig te klagen. Ben dus alleen nog op zoek naar een goede verhuistrafo en zo te zien zijn de bovenstaande trafo's allemaal hetzelfde, alleen wordt er geadverteerd met veschillende specificaties. Ik zou dus zeker willen weten of dit een geschikte trafo is die het voltage daadwerkelijk naar 120V omzet.