PDA

View Full Version : R Taylor Model #2: Fingerstyle!



Picker
26 april 2007, 22:28
Jongens wat een pareltje...!


http://www.eltjohaselhoff.com/e6e38290.jpg

http://www.eltjohaselhoff.com/e6f38140.jpg

LaurentB
26 april 2007, 22:38
Erg elegant model, inderdaad! Gekocht?

Ed deijkers
26 april 2007, 22:39
Likkebaardendlekkerkoelklinkendfris............

LaurentB
26 april 2007, 22:39
Likkebaardendlekkerkoelklinkendfris............

Goeiendag, dan ben je ook van een bepaalde generatie, als je je die reclame voor 7-Up nog herinnert...

Of was het nu Pepsi?

Ed deijkers
26 april 2007, 22:56
Goeiendag, dan ben je ook van een bepaalde generatie, als je je die reclame voor 7-Up nog herinnert...

Of was het nu Pepsi?

pepsi dacht ik.... 49
Heb Eltjo zijn 712ce gekocht.....

Ook Likkebaardendlekker...........

Ed

Picker
26 april 2007, 23:01
Likkebaardendlekkerlessendkloekklinkendfrisdrinken drazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissende.. . PEPSI!

Nog zo'n oudje hier!

En inderdaad Ed, ook volledig van toepassing op 'mijn' 712ce. Als die R Taylor hierboven nou minder goed blijkt, zullen we dan ruilen?

Ed deijkers
26 april 2007, 23:05
Likkebaardendlekkerlessendkloekklinkendfrisdrinken drazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelsissende.. . PEPSI!

Nog zo'n oudje hier!

En inderdaad Ed, ook volledig van toepassing op 'mijn' 712ce. Als die R Taylor hierboven nou minder goed blijkt, zullen we dan ruilen?


Hoi Eltjo,

Ik wilde hem niet helemaal typen....

Haha, ruilen.....je weet inmiddels waarom niet, echter proberen .....is 2

Ed

Wokkie
27 april 2007, 01:42
http://www.themusicroom-online.co.uk/images/TC035_N.jpg

Deze heb ik al een paar weken en komt super geluid uit en ziet er "naar mijn inziens" ook mooi uit. Had een duurdere kunnen kopen, maar deze gitaar klinkt gewoon super :satisfie: Zit wel veel verschil in die crafter gitaren merk ik

LaurentB
27 april 2007, 08:24
http://www.themusicroom-online.co.uk/images/TC035_N.jpg

Deze heb ik al een paar weken en komt super geluid uit en ziet er "naar mijn inziens" ook mooi uit. Had een duurdere kunnen kopen, maar deze gitaar klinkt gewoon super :satisfie: Zit wel veel verschil in die crafter gitaren merk ik

Ja, die Craftermodellen zijn uiterlijk wel wat van Taylor afgekeken, heb ik het idee. Op die van mij is zelfs de vorm van de brug bijna hetzelfde. Welk model is dit? Ik heb de GAE-30, en de kwaliteit verschilt inderdaad nogal per gitaar.

LaurentB
27 april 2007, 08:27
Die 7-Upreclame was met dat reptiel dat ineens heel droog zei: "Laat maar...geef mij maar iets fris, iets helders".

Sorry moderatoren, ik ben wel erg off-topic bezig...

Boom-chick-Franky
27 april 2007, 20:21
[QUOTE=Picker]Jongens wat een pareltje...! QUOTE]

Heeft iets weg van een Martin OMC-Fingerstyle..................... ;)
Heb je deze gekocht??
Deze worden niet in de Taylor-fabrieken gemaakt toch?????????
Wil haar graag tzt een keertje komen proberen!!

Frank

Liefhebber
27 april 2007, 20:43
Jongens wat een pareltje...!


http://www.eltjohaselhoff.com/e6e38290.jpg

http://www.eltjohaselhoff.com/e6f38140.jpg
Heel mooi Picker!

Je begint het een beetje te begrijpen! Kijk die Bob(Robert) Taylor weet echt wel wat echt goede gitaren zijn! Daarom zijn er ook de R. Taylor gitaren! Die koppelt hij bewust los van zijn massaproductie gitaren. Ik ken in Canada twee winkels waar ze verkocht worden(Toronto en Calgary). Daar ben ik wel eens geweest. Het zijn in principe custom made gitaren maar dat is ook maar betrekkelijk. In de VS. zijn er wat meer winkels geloof ik maar ook niet al te veel! De paar die ik gezien en bespeeld heb waren heel mooie gitaren. Het waren promo exemplaren! Prijsklasse 5000 dollar. Dit exemplaar heeft een notenhouten achterblad?

-Yves-
27 april 2007, 21:10
Ik ben niet bepaald een Taylor-fan maar ik moet dit misschien gaan herzien. Als de doos klinkt zoals ze er uit ziet... jawadde...

Heb dit model nog nooit gezien. Moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat ik hun modellen al veel jaren niet meer volg.

Picker, heb deze gitaar gekocht?

Wokkie
28 april 2007, 00:45
Ja, die Craftermodellen zijn uiterlijk wel wat van Taylor afgekeken, heb ik het idee. Op die van mij is zelfs de vorm van de brug bijna hetzelfde. Welk model is dit? Ik heb de GAE-30, en de kwaliteit verschilt inderdaad nogal per gitaar.

Dit is de TC-035. Zit inderdaad groot verschil in die crafter gitaren, maar deze kinkt het mooist. Heb veel gitaren getest, maar deze vond ik toch het mooist klinken en uitzien, terwijl ik wel meer had willen/kunnen uitgeven voor een gitaar :) maar dat scheelt weer.

Die GAE-30 ziet er ook super uit en komt mooi geluid. Heb ook even je site bekeken en klinkt goed! :noob:

ik zal binnenkort mijn solo's op youtube zetten :cooler:

gr wokkie

Ed deijkers
28 april 2007, 01:27
Heel mooi Picker!

Je begint het een beetje te begrijpen! Kijk die Bob(Robert) Taylor weet echt wel wat echt goede gitaren zijn! Daarom zijn er ook de R. Taylor gitaren! Die koppelt hij bewust los van zijn massaproductie gitaren. Ik ken in Canada twee winkels waar ze verkocht worden(Toronto en Calgary). Daar ben ik wel eens geweest. Het zijn in principe custom made gitaren maar dat is ook maar betrekkelijk. In de VS. zijn er wat meer winkels geloof ik maar ook niet al te veel! De paar die ik gezien en bespeeld heb waren heel mooie gitaren. Het waren promo exemplaren! Prijsklasse 5000 dollar. Dit exemplaar heeft een notenhouten achterblad?

Een heel mooi likkebaardendlekkerkoelklinkendfris kistje.
Hoe gaat het krabben op dit kistje?

lijkt wel ordinair rio palisander

groet

ed

sjaakies
28 april 2007, 20:14
Waanzinnig die R taylor

Hier staan ook een paar likkebaard plaatsjes

http://www.keesdee.nl/zoekresultaten.php?zoek=style%201

Helaas ben ik iet echt een akoustisch gitarist maar hou wel van mooi hout

Picker
29 april 2007, 20:28
Waanzinnig die R taylor

Hier staan ook een paar likkebaard plaatsjes

http://www.keesdee.nl/zoekresultaten.php?zoek=style%201

Helaas ben ik iet echt een akoustisch gitarist maar hou wel van mooi hout"Niet sjlekt..." En hele fatsoenlijke prijzen ook overigens, valt me erg mee!

Ed deijkers
1 mei 2007, 21:39
"Niet sjlekt..." En hele fatsoenlijke prijzen ook overigens, valt me erg mee!

Bodem vaak karton....

Ed

Picker
1 mei 2007, 22:21
Bodem vaak karton....

Ed't Is wel duidelijk dat wij ongeveer even oud zijn! :)

LaurentB
2 mei 2007, 08:59
't Is wel duidelijk dat wij ongeveer even oud zijn! :)

Ja, namelijk uit de tijd dat reclame nog niet zo frequent en de afstandsbediening nog niet zo standaard was dat je elk reclameblok wegzapte...

Ed deijkers
2 mei 2007, 18:40
Ja, namelijk uit de tijd dat reclame nog niet zo frequent en de afstandsbediening nog niet zo standaard was dat je elk reclameblok wegzapte...

Ik ben junior member, er zijn er die dat niet kunnen zeggen :)

Picker
2 mei 2007, 19:33
Ja, namelijk uit de tijd dat reclame nog niet zo frequent en de afstandsbediening nog niet zo standaard was dat je elk reclameblok wegzapte...Afstandsbediening? Gebruik ik nooit. Ik kan al die moderne ontwikkelingen niet meer bijhouden hoor!

LaurentB
2 mei 2007, 19:34
Afstandsbediening? Gebruik ik nooit. Ik kan al die moderne ontwikkelingen niet meer bijhouden hoor!

Nee, jij bent bij de electrische gitaar al afgehaakt, is het niet? ;)

Harald
2 mei 2007, 19:39
Psssst....hij heeft een mooie Gretsch!

Blend
2 mei 2007, 22:32
Nee, jij bent bij de electrische gitaar al afgehaakt, is het niet? ;)

Elektrische gitaren zuigen!


:chicken:




Behalve als je er op kan spelen, natuurlijk.........




Edit: spélen, dus niet 5 akkoorden en 3 liedjes
:gitarist:

LaurentB
2 mei 2007, 22:36
Elektrische gitaren zuigen!


:chicken:




Behalve als je er op kan spelen, natuurlijk.........




Edit: spélen, dus niet 5 akkoorden en 3 liedjes
:gitarist:

Daar zit wat in; van zichzelf klinkt een electrische gitaar eigenlijk niet mooi, daar moet je echt wat voor doen. Terwijl een akoestische altijd wel aardig klinkt als je wat basale technieken onder de knie hebt. Wat dat betreft is de akoestische gitaar een beter ontwerp.

Harald
2 mei 2007, 22:47
Edit: spélen, dus niet 5 akkoorden en 3 liedjes
:gitarist:
3 liedjes... met 5 akkoorden kun je het volledige repertoire van Bob Dylan spelen, om maar eens een voorbeeld te geven :D of slaggitarist bij Dire Straits zijn... (als je het broertje van Mark bent iig)

@LaurentB Ik weet het niet, dat argument kun je net zo goed voor elektrische laten opgaan. Vind elektrisch juist makkelijker. Tegenwoordig hele stromingen waar je met het spelen van een powerchord (damn, die had je nog niet toen wij jong waren, en al helemaal niet in drop D) al rijk kunt worden. Dan wordt je van 5 hele akkoorden leren al helemaal moe ;) Bovendien, een elektrische hoort toch ook niet 'mooi' te klinken...

LaurentB
2 mei 2007, 22:53
3 liedjes... met 5 akkoorden kun je het volledige repertoire van Bob Dylan spelen, om maar eens een voorbeeld te geven :D of slaggitarist bij Dire Straits zijn... (als je het broertje van Mark bent iig)

@LaurentB Ik weet het niet, dat argument kun je net zo goed voor elektrische laten opgaan. Vind elektrisch juist makkelijker. Tegenwoordig hele stromingen waar je met het spelen van een powerchord (damn, die had je nog niet toen wij jong waren, en al helemaal niet in drop D) al rijk kunt worden. Dan wordt je van 5 hele akkoorden leren al helemaal moe ;) Bovendien, een elektrische hoort toch ook niet 'mooi' te klinken...

Rijk worden kun je met van alles, dat zegt niks. En waarom ben ik dat dan trouwens nog niet?? Ik meen toch in alle bescheidenheid dat ik die powerchords inmiddels redelijk onder de knie heb...
Electrisch speelt lichter, maar juist daarom klinkt het al gauw voor geen meter (althans, dat vind ik) en snerpt alles wat je niet goed afdempt er keihard doorheen. Nou ja, misschien is vooral de allereerste fase lastiger op electrisch.