PDA

View Full Version : hoe aard je een brug als de inslaghulzen al in de body zitten?



orreltak
26 april 2007, 21:13
hoe aard je een brug(tremelo) als de inslaghulzen al in de body zitten?

JER00N
26 april 2007, 21:17
Je kan toch ook gewoon op de rest van de brug aarden? Bijvoorbeeld aan de haken waar de veren aan zitten (zo is het bij mij geaard tenminste).

Mattia
26 april 2007, 22:23
Je kan toch ook gewoon op de rest van de brug aarden? Bijvoorbeeld aan de haken waar de veren aan zitten (zo is het bij mij geaard tenminste).

Euh, ja. Trems aard je meestal niet (lees: eigenlijk gewoon nooit) via de inslaghulzen. Zou kunnen, maar ik heb het eigenlijk nooit zien doen.

Rinze
26 april 2007, 23:13
Gewoon op het plaatje solderen dat de veren met de stelschroeven verbind aan de achterkant. Je moet wel een stevige soldeerbout gebruiken, met een 15 wattertje lukt het niet.

Valoosj
27 april 2007, 00:46
mij is het niet gelukt om de draad te laten pakken op het plaatje. de solduur op zich bleef wel wat kleven, maar met de draad erin lukte het niet meer, kwam altijd los.
dan maar gewoon mee onder de schroef van de veer gestoken, zit nu ook vast

JER00N
27 april 2007, 01:40
Wat je in dat soort gevallen ook kan doen is de draad een aardig stuk strippen (2 cm ofzo) en dan de aders een beetje uit elkaar doen en met een plakbandje tegen de brug plakken.

Orpheo
27 april 2007, 01:40
moet je t plaatje even schuren. dan gaat t wel pakken. schuren en ontvetten.

Rinze
27 april 2007, 07:02
Wat je in dat soort gevallen ook kan doen is de draad een aardig stuk strippen (2 cm ofzo) en dan de aders een beetje uit elkaar doen en met een plakbandje tegen de brug plakken.

Dat is dus geen goeie verbinding. Als je een soldeerbout van 40 Watt of meer gebruikt dan lukt het echt wel. Schuren en ontvetten kan maar is in mijn ervaring niet nodig. De bout moet het plaatje voldoende kunnen verhitten.