PDA

View Full Version : Greenbacks max in 25 watt?



Jim Haagmans
26 april 2007, 18:16
Hey,

ik wil in mijn Marshall dsl401 een nieuwe speaker gaan zetten. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen tussen een vintage 30 en een Greenback. Probleem is dat ik greenbacks alleen maar in 25 watt zie, en het vermogen van mijn marshall is 40 watt.

weet iemand misschien of je Greenbacks ook met meer vermogen krijgt?

Tristan
26 april 2007, 18:38
G12M Greenbacks zijn maximaal 25 watt, maar G12H Greenbacks kunnen 30 watt aan, niet echt een groot verschil eigenlijk, de G12H's zijn wel veel efficienter en klinken een stuk luider dan de G12M's...
In een 1x12 combo zou ik derhalve geen G12M zetten, is meestal niet echt aan te raden, een G12H, Classic Lead, Vintage 30 of G12-65 zouden volgens mij goed met je amp kunnen combineren...
Aan de andere kant ken ik een DSL2nogwat 1x12 combo waar een oude G12M Blackback in zit en die klinkt erg goed, maar dat is natuurlijk een 20 watter dus tjsa...

skabouter
26 april 2007, 18:38
ok, just my opion, niet direct vanuit gaan en je kan beter meer reacties afwachten.

maar ik denk dat t wel kan, er is altijd wat speling, en bovendien zal je je amp wsl zelden op 10 hebben? dan poep je dus nooit de volledige 40watt eruit, en dan zal t vast wel kunnen........

Tristan
26 april 2007, 18:43
Ja, maar je zit met het feit dat G12M's nogal inefficient zijn en je de amp relatief dus harder moet zetten om hetzelfde geluidsniveau te halen, bovendien zijn de G12M's volgens mij van de Celestions het meest gevoelig voor opblazen, mede ook vanwege de inefficientie, ik weet het niet helemaal zeker...

vinni
26 april 2007, 22:46
Hoi,

Wat je zou kunnen overwegen zijn de Eminence Private Jacks.
Dat zijn de Greenback clonen van Eminence (klinken zeer goed!)
en zijn 75 watt elk.

En eminence speakers zijn een stuk goedkoper!

Vinni

AART
26 april 2007, 23:29
Eminence GB12 is ook een goede vervanger.

50 W, strakkere bas en iets vollere sound. Kruiding tussen classic lead en G12M25. Misschien een beetje G12H like?

Negative K3 fan
26 april 2007, 23:46
ik zou er geen 25 watt speaker in hangen... misschien eens kijken naar de alternatieven die genoemd zijn, of misschien dat ze bij weber iets hebben wat je aanspreekt. Greenbacks klinken wel super!

Kim Wilson
27 april 2007, 08:48
Ik zou een GB niet in een combo zetten. Ik denk dat ie dan nogal iel en schel gaat klinken. Ik zou persoonlijk kiezen voor de V30 of Classic Lead o.i.d. Of kijk eens bij Eminence, die schijnen ook wel mooie speakers te hebben.

Thijssie
27 april 2007, 09:19
ik wil in mijn Marshall dsl401 een nieuwe speaker gaan zetten. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen tussen een vintage 30 en een Greenback. Probleem is dat ik greenbacks alleen maar in 25 watt zie, en het vermogen van mijn marshall is 40 watt.

Niet doen!

Ik heb een tijdje met een Greenback in een Mesa .22+ gespeeld. 22w was al te veel, op hoge volumes begon hij echt afschuwelijk te kraken.

Greenbacks zijn sowieso heel tricky met opblazen omdat ze van zichzelf al niet geheel "clean" zijn, daardoor is het heel moeilijk te horen of je over de grens gaat.

Thijssie
27 april 2007, 09:21
Eminence GB12 is ook een goede vervanger.

50 W, strakkere bas en iets vollere sound. Kruiding tussen classic lead en G12M25. Misschien een beetje G12H like?

Hmmmm, GB12 is zeker niet voller hoor, integendeel.

Wel "opener" en en "strakker"....

Dude
27 april 2007, 10:39
Ik zou een GB niet in een combo zetten. Ik denk dat ie dan nogal iel en schel gaat klinken. Ik zou persoonlijk kiezen voor de V30 of Classic Lead o.i.d. Of kijk eens bij Eminence, die schijnen ook wel mooie speakers te hebben.

En dat baseer je op jouw ervaring met 1 splinternieuwe chinese greenback ? natuurlijk klinkt dat schel en iel...

Rude Perception
27 april 2007, 11:05
pm je mailadres anders even, ik heb nog want soundclips liggen van een dsl met de standaard, een greenback en een V30 erin.

EDIT: onee, t was een goldback, maar je kan alsnog wel pm'en als je ze toch even wilt horen.