PDA

View Full Version : Sodeknetter... da's mooi!



Picker
26 april 2007, 16:25
Sh*t hee, ik begrijp dat deze dame in Raalte was, en ik haar dus gemist heb? Waarom werd hier niets over geschreven op dit forum? Met deze gitariste zou ik ook wel eens ene nummertje willen, eeh... doen, zal ik maar zeggen.

http://www.youtube.com/watch?v=l_sII2rDis4 (http://www.youtube.com/watch?v=l_sII2rDis4)

Klasse! Muzikaal, technisch, zelfs cinematografisch. En die Nadja zelf mag er ook wezen.

Hmmm... toch eens leren mijn prioriteiten in de goede volgorde te krijgen...!

Blend
26 april 2007, 16:31
Persoonlijk vind ik het nummertje mooier dan die vrouw. :satisfie:

-Yves-
26 april 2007, 16:34
Loop er niet bepaald warm voor... het gitaargepingel bedoel ik dan. ;-)
Heb even gegoogeld en kan niet meer vinden dan dit.
http://www.youtube.com/watch?v=l3TnVmYHP3w
Ik krijg er helaas kop nog staart aan maar dat zal vast aan mij liggen.

Buzz
26 april 2007, 16:37
Picker, je bent toch niet verliefd??? :o

Picker
26 april 2007, 16:47
Loop er niet bepaald warm voor... het gitaargepingel bedoel ik dan. ;-)
Heb even gegoogeld en kan niet meer vinden dan dit.
http://www.youtube.com/watch?v=l3TnVmYHP3w
Ik krijg er helaas kop nog staart aan maar dat zal vast aan mij liggen.Is inderdaad voer voor gevorderden. Probeerde het net even na te spelen. Maar dat lukte niet...

Dat filmpje van jou is ook niet echt mijn smaak, maar dat ze *$@#! goed spelen kan is wel duidelijk. En houd er rekening mee dat het een vrouw is, hè?

(OOOOOEEEEEEIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... ;D)

Harald
26 april 2007, 16:58
Dan heeft hij pech, ze was er met haar vriend ;) Op zich een technisch goede gitariste, dat wel. Maar echt geweldig, nee... doe mij maar gewoon John Williams. Ze was iets te hard bezig te bewijzen dat een klassieke gitaar ook hip is. Zou haar denk ik liever gewoon voor haarzelf horen spelen.

Dat stuk (Carrillion) deed ze bij de workshop. Kan er niet echt warm voor lopen, net te gezocht, en echt mooi zal het er zelden uitkomen, hoeveel je ook oefent. De uitvoering die je in het clipje hoort, komt vast van de cd, en bevestigd mijn vermoeden dat de vingerzettingen een echt legato onmogelijk maken... Dan zijn er nog wat noten die er zelden uit zullen komen, zoals de hammer on op de d snaar op een d# met een slide naar de e. Leuk verzonnen allemaal, maar het werkt niet. Geef me dan maar Chet Atkins, een stuk makkelijker te spelen, en je wordt er nog vrolijk van ook.

Ze deed een paar leuke nummers tijdens het avondconcert, zoals Galatea, en het stuk van Piazolla, maar het geheel vond ik niet echt overtuigend. Kan trouwens plankenkoorts geweest zijn. Het begin was nl. het ergst wat dat betreft. Een vrij lastig stuk van Sor, wat op de lastige stukjes vrij rommelig gespeeld werd. De wat eenvoudigere stukken kwamen er beter uit.

Harald
26 april 2007, 17:04
Dat filmpje van jou is ook niet echt mijn smaak, maar dat ze *$@#! goed spelen kan is wel duidelijk. En houd er rekening mee dat het een vrouw is, hè?

Ze is behoorlijk goed, maar '*$@#! goed', niet echt... Er zijn behoorlijk wat klassieke gitaristen die afgaande op wat ik van haar gehoord heb haar naar huis spelen. Muriel Anderson inclusief trouwens, eigenlijk een betere klassieke gitariste dan dat pure Chet werk. Die speelt een paar van die Japanse stukken (weet even de componist niet) waanzinnig goed, beter zelfs dan mijn favoriet John Williams. Ze weet daar ook echt de japanse invloed in uit te buiten. Luister ook eens naar iemand als Andrew York. Of gewoon John Williams.

Enne, Muriel Anderson is ook een vrouw ;)

-Yves-
26 april 2007, 17:07
En houd er rekening mee dat het een vrouw is, hè?

Aiiii !!! Als dat maar goed komt...
Stuur maar alvast een kistje sigaren naar de forumpolitie.

-Yves-
26 april 2007, 17:09
Geef me dan maar Chet Atkins, een stuk makkelijker te spelen, en je wordt er nog vrolijk van ook.



En zo is dat !

Pais
26 april 2007, 17:31
Ik vind het eigenlijk gewoon kutgeluid wat ze eruit perst, sorry.

Flipkoos
26 april 2007, 17:58
Hmz...Ik vind het eigenlijk wel heel goed...met die klokgeluidenflageoletten.
Smaken verschilen maar knap is het zeker.

Rinze
26 april 2007, 18:15
Technisch zal het wel knap zijn, maar muzikaal doet het mij niks. Hoe zit dat eigenlijk, bij ons elektrische gitaristen is dat gepiel met boventonen en getap al lang weer aan banden gelegd, maar bij jullie akostische broeders en zusters woekert het maar door? Zag laatst ook al zoiets.

LaurentB
26 april 2007, 18:29
Loop er niet bepaald warm voor... het gitaargepingel bedoel ik dan. ;-)
Heb even gegoogeld en kan niet meer vinden dan dit.
http://www.youtube.com/watch?v=l3TnVmYHP3w
Ik krijg er helaas kop nog staart aan maar dat zal vast aan mij liggen.

Deze vind ik een stuk leuker dan dat andere carillionpingelstukje. Jammer dat het geluid hier wat minder is, alleen.

arjanb01
26 april 2007, 18:38
Ze is behoorlijk goed, maar '*$@#! goed', niet echt... Er zijn behoorlijk wat klassieke gitaristen die afgaande op wat ik van haar gehoord heb haar naar huis spelen. Muriel Anderson inclusief trouwens, eigenlijk een betere klassieke gitariste dan dat pure Chet werk. Die speelt een paar van die Japanse stukken (weet even de componist niet) waanzinnig goed, beter zelfs dan mijn favoriet John Williams. Ze weet daar ook echt de japanse invloed in uit te buiten. Luister ook eens naar iemand als Andrew York. Of gewoon John Williams.

Enne, Muriel Anderson is ook een vrouw ;)

Ik heb zelf 9 jaar lang klassieke les gehad en stukken uit de Spaanse gitaarlitaratuur bestudeerd en gespeeld. Voor mij staat er nog steeds geen maat op Julian Bream en John Williams. Vooral die laatste is technisch gewoon nog steeds de beste, en wat ik tegenwoordig van klassieke gitaristen hoor is rommelig gepriegel.
Voor mij: John Williams en Julian Bream (vooral die lyriek van die man, een genot om naar te luisteren).
Van dit clipje word ik niet warm of koud van helaas...

Harald
26 april 2007, 18:44
Ik heb zelf 9 jaar lang klassieke les gehad en stukken uit de Spaanse gitaarlitaratuur bestudeerd en gespeeld. Voor mij staat er nog steeds geen maat op Julian Bream en John Williams. Vooral die laatste is technisch gewoon nog steeds de beste, en wat ik tegenwoordig van klassieke gitaristen hoor is rommelig gepriegel.
Voor mij: John Williams en Julian Bream (vooral die lyriek van die man, een genot om naar te luisteren).
Van dit clipje word ik niet warm of koud van helaas...
Wat Muriel betreft, heb ik het vooral over haar versie van als ik me niet vergis Sakuro. Die vind ik echt mooier dan die van John Williams. Muriel zit net iets beter in die typische oostere vibratos. Bream hoor ik eigenlijk het liefst op luit.

Picker
26 april 2007, 19:36
Dan heeft hij pech, ze was er met haar vriend ;).
Heb ik weer... :sneaky: ;)

(Ik wilde haar net een MP3tje van die Laurence Juber CD van Don Capo gaan opsturen...! ;))

Boom-chick-Franky
27 april 2007, 20:30
Heb ik weer...
(Ik wilde haar net een MP3tje van die Laurence Juber CD van Don Capo gaan opsturen...!

Ja hallo!!!!!!!!!!
Is het hier ook al uitverkoop :confused:
Ben ik net een paar dagen offline, gaat me die picker sinterklaas spelen met CD`s :eek:

DAT HEB IK NU WEER!!!!!!!!!!! :satisfie: ;)

*petra*
27 april 2007, 22:22
Ik ben hier helemaal gek van :satisfie:

http://www.youtube.com/watch?v=3fUr127yKF0&mode=related&search=

shidan
28 april 2007, 19:20
Technisch zal het wel knap zijn, maar muzikaal doet het mij niks. Hoe zit dat eigenlijk, bij ons elektrische gitaristen is dat gepiel met boventonen en getap al lang weer aan banden gelegd, maar bij jullie akostische broeders en zusters woekert het maar door? Zag laatst ook al zoiets.
:hippie:

Rinze, heb jij nog niet 10 planken staan die gepoetst dienen te worden? :hippie:

Cizzie
28 april 2007, 20:28
Heel goed gespeeld enzo maar ik vind het net zo'n slaapliedje. Wow, ik word er echt moe van.

Rinze
28 april 2007, 20:30
:hippie:

Rinze, heb jij nog niet 10 planken staan die gepoetst dienen te worden? :hippie:

:hippie: Kijk eens aan Shidan, een hele zin in begrijpelijk, foutloos Nederlands! :hippie:







Dat kostte zeker wel moeite...

shidan
28 april 2007, 21:01
:hippie:
Poetstips voor de 'fervente' gitaarpoetser.

1. Eerst oefenen op die eigene klatsche.
2. Dan alle plankjes in showroomstaat tot hoogglans oppoetsen.
3. En dan natuurlijk de eigen glans door hard heen en weer wrijven in hooglans brengen.


:hippie:

P.S. De grote voorjaarsschoonmaak is weer begonnen.

Ed deijkers
28 april 2007, 22:14
Ik weet niet eens of ik het woord flageolet goed spel.

Deze dame kan natuurlijk geweldig goed met haar instrument omgaan.

Of je de melodie mooi vindt, of haar technisch kunnen op dit stukje gaat be cq. veroordelen, gaat me te ver. Overigens, de plankspelers hebben naar mijn idee nooit het flageolet kunstje helemaal beheerst, daarom is het ook geen topic meer voor ze. (wellicht kost me het een kistje sigaren, doch blijf mijn mening)

Deze dame is een kei in gitaar spelen volgens mij.

groet aan alle kistenkrabbers,

Ed

Makor1966
29 april 2007, 13:04
Ik zou Nadja op alle vlakken inruilen voor Muriel Anderson.