PDA

View Full Version : tijdelijke modelling multifx



Ibanez RuleZ
26 april 2007, 15:42
Ik ben door mn oude band gevraagd om de zomer met hen te "touren" en daar heb ik tamelijk veel zin in, maar waar ik minder zin in heb (en mogelijkheden voor heb) is mn hele setup elke keer mee te sjouwen. ik heb gewoon geen vervoer.

als tijdelijke oplossing lijkt een modelling multifx geval mij best een aardige oplossing, zodat ik gewoon plug and play kan doen in de PA en ik weinig heb te sjouwen en dat na de optredens weer verkopen. Ik ben gewoon een "deel van de band" en ben maar 1 van de 9 leden (4 blazers, bas, toetsen, gitaar, drums en zang). we spelen voornamelijk pop (zowel funky als niet funky), poprock en gewone rock. geen muziek zwaarder dan toto, the dark van anouk en the final countdown van europe.

nu ben ik voldoende modellers tegen gekomen tijdens het zoeken, maar heb gewoon geen tijd om de hele wereld af te zoeken om alles uitgebreid te testen.
interesse ligt momenteel bij

1. tonelab se
2. zoom g7.1
3. zoom g9.2

de XT valt wat mij betreft uit de keuzes weg, want ik vind die sowieso niet zo super klinken...

iemand ervaringen die hij wil delen die passen binnen hetgeen ik nodig heb?

Harrald

pikasso
26 april 2007, 17:54
Ik speel zelf in een top100 band, en heb gekozen voor de Tonelab Se.
Goede clean geluiden, lekkere crunch en ook de high gain modellen zijn prima te gebruiken.

-Heineken-
27 april 2007, 01:56
Joh waarschijnlijk het laatste wat je wil horen, maar ik heb zelf die Vox tonelabs uitvoerig vergeleken met de podXT en vond de laatste toch op elk gebied die Vox overtreffen, met koptelefoon of versterkt. Veel realistischer geluid en meer mogelijkheden. Vooral dat USB opnemen werkt als een zonnetje! De Zooms ken ik niet maar de Boss GT series klinken ook best goed.

Ibanez RuleZ
27 april 2007, 11:30
tnx for the input (beiden)...


ik baseerde mijn idee over de XT op de live van een vriend van me en dat klonk grappig, maar niet voor mijn doel... vond het teveel high gain, te digitaal. Nu houd je dat sowieso wel, de cleans zullen altijd veel meer compressed zijn dan mn buizenamp, de lead sounds zullen altijd die fizzle houden die modelling heeft (die heeft mijn buizenamp gewoon echt niet). het is ook maar een tijdelijke oplossing, dus misschien dat ik de XT er wel gewoon weer bij moet zetten.

opnames interesseren me btw niet, het is puur voor live gebruik, paar keer op podium (5-10 keer) en dan weer move met dat ding. het gaat dan puur om de versterker modellen en een paar effecten die ik normaal ook gebruik (btje chorus, btje echo in de vorm van reverb of delay en een wah). veel opties heb ik dus niet nodig, alleen goede amp modellen en een goede handelbaarheid op het podium.

H.

Swan
27 april 2007, 11:37
volgens mij is de Vox duidelijk de beste keuze; meest natuurgetrouwe amps en minste gedoe met knopjes, dus n korte leercurve/makkelijkst in gebruik voor die paar gigs...

no 1 hops
27 april 2007, 15:24
en anders de vox tonelab le?
versus de floorpod plus