PDA

View Full Version : Yakety Axe



Harald
26 april 2007, 13:45
In Raalte begonnen mijn arrangement hiervan live te spelen. Kreeg een paar vraagjes voor tabs van het nummer. Heb even snel een versie opgenomen, met bijbehorende tab. Aangezien de meeste Akoestische Gitaren lezers zelden in Sounds komen, hier even een kleine verwijzing naar de topic met video en tab:

http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91124

Picker
26 april 2007, 16:52
Nou Harald, ik zal je bekennen: Toen ik begon te luisteren dacht ik echt even dat je solo zat te spelen met een backing track aan. Ik dacht, waarom doet die gek dat nou?

Ik speelde het nummer altijd op mijn Gretsch, maar uitsluitend single string. Nou ja, sixfold string eigenlijk, maar steeds één snaar tegelijk. Lijkt me héééél lastig om te spelen in fingerstyle, maar wel een 'leuke' uitdaging!

Ook maar eens proberen, ofschoon... laat ook maar. Jij kan het nu al, en ik heb nog zoveel andere dingen te doen... ;)

Kortom: Knap hoor! (Wat heb ik toch altijd veel woorden nodig...)

Harald
26 april 2007, 17:08
I know, ik moet de bassen wat steviger spelen :(

:D

Die illusie dat het solo is vervliegt al snel. Dan kun je bijna alles aanslaan. Wordt het lekker scherp van. Wat dat betreft speelt Tomy Paldanius het erg goed (en snel). Maar die mist weer wat dingen in de bas als die partij op een gegeven moment omhoog loopt.