PDA

View Full Version : Yakety Axe (solo versie akoestisch)



Harald
26 april 2007, 13:31
In Raalte begonnen mijn solo arrangement van Yakety Axe live te spelen. Kreeg verschillende vraagjes of ik die getabd had. Nog niet, maar bij deze. Geen idee of ze op het forum komen, maar goed...

tab: http://www.gitaarspel.nl/yaketyaxe.pdf

en ter illustratie maar een first take opname met mijn fototoestel gemaakt. Omdat de kwaliteit blijkbaar toch nog te goed was heeft Youtube de synchronisatie naar eigen inzicht 'verbeterd' ;)

Video

http://www.youtube.com/watch?v=-RINmos9T5w

Yep, I know... return of the headless guitar player :D

Enjoy!

VHsologitarist
28 april 2007, 19:16
Leuk gespeeld amigo,

Kritiek puntje: klinkt soms nog niet als 1 geheel (legato's op begin lijken net alsof je het tempo niet kan bijbenen). Ook komen sommige noten niet helemaal lekker uit de verf.
Maar ach ja.. Klinkt voor de rest super goed!

greetz

Gitaro
29 april 2007, 21:44
Mooi gedaan! Erg tof dat je je tab erbij doet. Succes met je optreden dat nu over 15 minuten begint :p

benwave
29 april 2007, 22:11
Ik vind het erg knap.
Nog even naar je cd nummers geluisterd en petje af voor jou.
Mooie nummers mooi gespeeld met veel gevoel.

groeten Ben

Harald
1 mei 2007, 17:11
Thanks! Had helemaal gemist dat er nog reakties kwamen :)

@VHSologitarist: Is idd niet perfect die opname, had hem net getabbed, en bij het tabben het arrangement weer veranderd... De opname was voornamelijk om de tab te illustreren. Zoals boven in post al gezegd, had het in Raalte 2* live gespeeld, en daar kwamen beide keren mensen vragen om de tab. Post is dus voornamelijk omdat ik die mensen verder niet kan laten weten dat er inmiddels ook een tab is.

@Gitaro, gelukkig speelden we als tweede band, en is de eerste ook wat later begonnen. Het was er niet erg druk. Toen het gepland werd was nog niet bekend dat Bea in den Bosch zou komen. Maar het werd ondanks de wat magere opkomst van op zijn best 30 man een erg leuk optreden. Op het einde ook nog even gejamd met de zanger en gitarist van de andere band. Ze wilden ons graag terughebben, dus hopelijk gaan de bluesoptredens daar aanslaan, zodat ze ermee door blijven gaan.