PDA

View Full Version : Marshall speaker cabinet 1922 212



Dribbel_
26 april 2007, 00:13
Heeft er iemand informatie over dit cabinet? Is het een beetje vergelijkbaar met een 1936 marshall 212 cab?
http://www.electrohill.co.uk/acatalog/2376.jpg
Voor Rock/Punk eventueel metal, maar toch ook mooi clean wat er goed uit moet komen? Via een Peavey Valveking top

LordSpeedyShit
26 april 2007, 08:32
Ik heb em zelf ook en ik vind het een lekker klinkend cabinet. Ik speel zelf alleen maar rock/metal en dat doetie prima, al hangt het denk ik ook een beetje af van wat voor geluid je zoekt. Het is niet zo strak en laag als een Engl of Recto cab denk ik, maar dat hoeft voor mij ook niet. Mijn amps zijn wat meer ´Brits´ gevoiced dus ik weet niet of jouw Peavey heel anders gaat klinken.

Squier4ever
26 april 2007, 10:38
heb er ook een en is idd een prima cab, voor mij meer dan genoeg laag (hoor vaak dat mensen dat te weinig vinden bij deze cabs). ik speel op een 15 watter buizenbak (madamp,zelfgemaakt) en daarmee samen klinkt hij heerlijk.

Vind zelfs de GT12-75 speakers niet eens verkeerd in dit cabje...

-Heineken-
27 april 2007, 01:37
Om maar ff roet in het eten te gooien... Heb er zelf ook een, gebruik hem voor repetities en kleine gigs waar we geen bus tot onze beschikking hebben, is het enige cabinet dat in de koffer van me Honda past. Klankast is veel te klein. Daardoor klinkt het weinige beetje bas dát ie heeft ook heel erg beknepen en muddy. 1936 klinkt echt stukken beter. Om maar te zwijgen van Mesa of Bogner 212's. Als je nou live speelt over een PA en de mic recht in je conus plaatst gaat 't niet veel uitmaken. Maar op eigen kracht vind ik 'm persoonlijk echt heel dood klinken. Doch heb ik 'm al 15 jaar intensief gebruikt. Tenzij je een inbraakvrije oefenruimte heb waar je je cabinet kan laten staan zal je rug er heel blij mee zijn, compact en relatief licht.

Dude
27 april 2007, 11:52
love it or hate it cabinetje... hoor je hem onversterkt naast een bogner 2x12 dan schrik je je een ongeluk, hoor je hem gewoon uitversterkt op een podium doet die het prima.

Squier4ever
27 april 2007, 12:19
love it or hate it cabinetje... hoor je hem onversterkt naast een bogner 2x12 dan schrik je je een ongeluk, hoor je hem gewoon uitversterkt op een podium doet die het prima.

+1, voor thuis is ie voor mij ook goed genoeg trouwens.

Magic Bean
27 april 2007, 16:33
Klinkt wat mij betreft ook prima (zeker voor de prijs)
Nadeel is alleen dat de maat wat kleiner is en dus niet alle heads passen...

Dribbel_
28 april 2007, 10:13
Om maar ff roet in het eten te gooien... Heb er zelf ook een, gebruik hem voor repetities en kleine gigs waar we geen bus tot onze beschikking hebben, is het enige cabinet dat in de koffer van me Honda past. Klankast is veel te klein. Daardoor klinkt het weinige beetje bas dát ie heeft ook heel erg beknepen en muddy. 1936 klinkt echt stukken beter. Om maar te zwijgen van Mesa of Bogner 212's. Als je nou live speelt over een PA en de mic recht in je conus plaatst gaat 't niet veel uitmaken. Maar op eigen kracht vind ik 'm persoonlijk echt heel dood klinken. Doch heb ik 'm al 15 jaar intensief gebruikt. Tenzij je een inbraakvrije oefenruimte heb waar je je cabinet kan laten staan zal je rug er heel blij mee zijn, compact en relatief licht.

Nah roet in het eten gooien.. meer helpen aangezien ik er nog niet uit ben, zit nu nog te twijfelen tussen die 1936 en 1922, 2ehands wel dus licht ook aan het aanbod natuurlijk, maar ik ga nu ook eens kijken naar zo'n Mesa of Bogner. Dank je!

Dribbel_
28 april 2007, 11:06
275 voor een 1936 is dat een nette prijs ?

Squier4ever
28 april 2007, 12:13
jep....
ik heb 200 betaald voor mijn 1922

the sure thing
28 april 2007, 18:46
... EUR 275 voor een 1936 cab is OK mits hij er goed uit ziet. Ik heb ook zowel de 1936 als de 1922 gehad. De 1936 klinkt ook beter, maar vergelijk t niet met een 4x12 kast. Wat ik eigenlijk niet begrijp: de Bogner 2x12 kasten zijn niet veel groter dan de 1936 kasten. Hoe kan het klankverschil worden veroorzaakt?

ben vanhoof
28 april 2007, 22:29
Ik heb mn 1936 mét v30's 175 betaald :p

maestro_nl
29 april 2007, 09:39
Laag wordt voornamelijk door de diepte van de kast bepaald.
De 1922 is wel erg ondiep... my 0,02 cents