PDA

View Full Version : aarde aansluiten ??



roryv
25 april 2007, 22:18
ik heb een versterker uit USA zonder aarde .
er zit nu een 2 aderige kabel aan en wil die vervangen voor een 3 aderige kabel. waar sluit ik die aardedraad op aan ?? (ik dacht zelf : klein gaatje boren in chasis en daar met een schroefje en een oogje de aarde op aansluiten)
kan ik de groundswitch laten zoals die is aangesloten ??

Chris Winsemius
25 april 2007, 22:27
ik heb een versterker uit USA zonder aarde .
er zit nu een 2 aderige kabel aan en wil die vervangen voor een 3 aderige kabel. waar sluit ik die aardedraad op aan ?? (ik dacht zelf : klein gaatje boren in chasis en daar met een schroefje en een oogje de aarde op aansluiten)

Volgens de elektriciteits-normen moet de aarde-draad v/h netsnoer op 'n apart punt vastgemaakt worden (zoals je beschreef).
Als het om 'n unieke/zeldzame/vintage-amp gaat zou ik zelf kijken of er iets "bestaands" daarvoor gebruikt kan worden.


kan ik de groundswitch laten zoals die is aangesloten ??

Als er 'n condensator aan die groundswitch zit: condensator verwijderen!

Ps Let ook op de netspanning, US: 110-120 Volt, hier is het 230 Volt.

roryv
26 april 2007, 21:24
OK bedankt.
Er zit idd een dikke condensator aan de groundswitch (ongeveer 2 cm lang en 8mm in doorsnede) ...... deze verwijderen dus , kan ik de andere draden gewoon laten zitten aan die switch???
maakt het ook uit of die groundswitch dan naar links of naar rechts staat ??

froggy
16 mei 2007, 09:55
Ik ben naar hetzelfde op zoek geweest ivm de '60s Princeton Reverb die ik morgen ga uittesten.
Op deze pagina vind je instructies om het chassis te aarden:

http://www.theguitarfiles.com/guitarfile644.html

Lijkt me vrij simpel. Let er wel op dat ze hier de zekering en aan/uit schakelaar in serie zetten voor de powertrafo. Misschien dat iemand hier juist weet waarom?

Franc
16 mei 2007, 10:41
Lijkt me vrij simpel. Let er wel op dat ze hier de zekering en aan/uit schakelaar in serie zetten voor de powertrafo. Misschien dat iemand hier juist weet waarom?

Wat voor andere suggesties had je?

Frits van Mourik
17 mei 2007, 00:54
>>>>> :p <<<<<