PDA

View Full Version : vreemde schakelaar in japanse Fender?



Rockabilly
25 april 2007, 21:14
kheb hier op het moment een oudere japanse E-serie staan met een ietwat eigenaardige schakeling geen tussenstandjes en weinig geluid. probleem zit in de elementschakelaar is er 1 met een typeaanduiding YM-50 weet iemand hoe ik de bedrading "correct" aan moet sluiten want de schema's van de fender site helpen niet echt.

alvast bedankt Rockabilly

vasnd
25 april 2007, 23:12
ik denk dat ik je niet kan helpen. maar het lijkt me handig als je foto's post voor anderen. Alleen een verhaal zegt zo weinig

Rockabilly
25 april 2007, 23:51
hey kwas er al uit die strat moet een 57er voorstellen en de 5-standen schakelaar is gesoldeerd naar een 3-standen erg vreemd vooral omdat het origineel lijkt. tenzij ze in Japan echt kunstenaars aan het werk hebben, kheb alles nu gewoon veranderd dus de tussenstanden zijn weer aanwezig.

Blaast nu een keer zoow hard maar dat was te wijten aan slechte aarding.

zoon van Piet
26 april 2007, 09:20
Voor de hedendaagse gitarist mag het ongelooflijk lijken, maar Fender Strats hadden tot ver in de zeventiger jaren dus geen vijfstandenschakelaars. Drie standen is wat je kreeg, en pas in de 2e helft van de 70's kon je vervangende schakelaars kopen ( met dank aan Mighty Mite) en die zelf in je gloedjenieuwe strat solderen...
De eerste reeksen japanse Squiers waren nauwgezete kopieen van oude jaargangen. de 57 en 62 strats hadden dus 3standenschakelaars, de tele was zelfs uitgerust met het ooit originele schakelsysteem hals-met-extra-condensator/hals/brug - volslagen onbruikbaar.
Jouw Strat is een 57, zeg je. De drie standen zouden dan origineel zijn...