PDA

View Full Version : Tijd voor nieuwe contest?



hendrix2
25 april 2007, 21:53
Zomaar een ideetje..
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe riffcontest?
De vorige was de Bluescontest en die is toch weer al een tijdje gedaan.
Misschien even brainstormen over onderwerpen?
Eventuele prijs die te winnen valt?

Een idee kan zijn dat er weer een backing track komt en dat iedereen daarop zijn ding kan doen.

Ik weet niet wat andere gitaarnetters ervan vinden... spuw je mening hier uit.

hendrix2
27 april 2007, 12:03
:sneaky: Ik had al gerekend op zoveel interesse

erwin_ve
27 april 2007, 12:27
:sneaky: Ik had al gerekend op zoveel interesse
Vond de vorige contest erg leuk, ben er wel voor te porren mits het in mijn straatje ligt. Waarschijnlijk is er weinig interesse vanwege het mooie weer?

Elixir
27 april 2007, 12:39
Ik denk niet dat veel mensen hier kijken omdat verplaatst is, maar het lijkt mij wel een leuk idee.

Reel Big Fish
27 april 2007, 13:12
Er word sowieso al weinig gepost in het Sounds forum. Bij een aantal bekende forummers, waarvan men weet dat die goed werk maken, word er wel veel gepost, terwijl er ook veel nieuwkomers zijn die toch erg goede muziek maken.

... niet precies een idee hoe dit helpt aan dit topic + een nieuwe contest.. maar toch :p

Don Capo
27 april 2007, 14:32
Ik ben er voor, al heb ik zelf geen kaas gegeten van backing tracks en beoordeling.

Ik stel voor:

Kom met een backingtrack en een opzetje, ik stick hem hier EN in Sounds (als RBF het er ook mee eens is) en we gaan op zoek naar deelnemers en juryleden. We zouden het ook grootst kunnen aanpakken en bijvoorbeeld een liedjescontests kunnen uitschrijven, waar ook eigen werk en bandwerk toegestaan is.

Kortom, kom met ideeen, gooi een balletje op in Off Topic voor deelnemers en ik denk dat we een leuke contest kunnen organiseren.

Harald
27 april 2007, 15:04
Kreeg ooit de vraag om een backingtrack te produceren van een eigen nummer voor een contest. Is nog steeds mogelijk. Heb er pas een mailtje over gestuurd, maar geen reactie meer op gehad. Zou dan gaan over Before van mijn nieuwe CD. En dan evt zowel een versie voor de akoestische gitaristen als een voor de elektrische gitaristen.

Emocide
27 april 2007, 15:04
ik doe mee =D

maak maar toffe backintrack dan beloof ik je dat ik hem maximaal verneuk met mijn soleer werk :D !

Reel Big Fish
27 april 2007, 15:13
Ik stel voor:

Kom met een backingtrack en een opzetje, ik stick hem hier EN in Sounds (als RBF het er ook mee eens is)
Sure, zoiets wilde ik ook voor gaan stellen :)

Don Capo
27 april 2007, 16:18
Kreeg ooit de vraag om een backingtrack te produceren van een eigen nummer voor een contest. Is nog steeds mogelijk. Heb er pas een mailtje over gestuurd, maar geen reactie meer op gehad. Zou dan gaan over Before van mijn nieuwe CD. En dan evt zowel een versie voor de akoestische gitaristen als een voor de elektrische gitaristen.
Harald, dat zou al een mooi begin zijn, post hem maar zou ik zeggen!!

Harald
27 april 2007, 16:30
OK, ga eens stoeien. Voor de akoestische versie niet zo'n probleem maar wil ook een Satriani achtige (zoals op de Surfing with the Alien CD, hoe heet dat rustige nummer ook alweer..) backing track maken. Misschien zelfs wel met de zelfde cheesy drums :)

Reel Big Fish
27 april 2007, 17:12
Always with me, always with you? :D

jasper159
27 april 2007, 17:57
Ik vind het een goed idee, ik wil ook wel eens proberen.
Ja dus! :)

Elixir
28 april 2007, 21:58
Het hele backingtrack idee lijkt me erg gaaf, en ik doe dan wellicht ook wel mee.

jasper159
1 juni 2007, 18:49
Komt er nog wat van de contest? :)

WICKED
1 juni 2007, 19:42
ja komt er nog wat van?

MichaelSS
1 juni 2007, 19:49
Suggestie:

The thrill is gone ?? Leuke backing.

WICKED
1 juni 2007, 20:26
Link? en wat is nou het plan achter de contest?

Thomas88
4 juni 2007, 23:56
The trill is gone backing heb ik wel op een cdtje als het goed is, maar lijkt me een beetje saai, zo'n 5 minuten lang voor een contest....

levi
9 juni 2007, 17:11
waar komt die backing track dan te staat in deze post????

jasper159
9 juni 2007, 17:24
ALS hij er komt, in een nieuw topic...

jasper159
1 augustus 2007, 16:32
Bumperdebumperdebump, komt er nog wat van?

Jimwoud
22 augustus 2007, 12:56
Metalriff contest!!!

Ibanez666
22 augustus 2007, 13:32
Metalriff contest!!!

Die komt een paar jaar te laat :satisfie:

marter544
22 augustus 2007, 21:13
Ik ben voor een blues-contest :soul:

Ibanez666
22 augustus 2007, 21:27
Een ouwe lullen contest dan? (>35)

marter544
22 augustus 2007, 22:11
Das discriminatie, dan mag ik niet mee doen...

Stratman70
22 augustus 2007, 22:34
Waarom niet een contest zonder een backingtrack, maar dat je dus alles zelf in elkaar moet flantsen. Of zoals ze op gitaar.net deden: een nummer maken in samenwerkeing met een ander forumlid of -leden.

Iets maken over een backingtrack is zo gemakkelijk.

Ibanez666
23 augustus 2007, 11:40
Das discriminatie, dan mag ik niet mee doen...

Daar hebben ze een meldpunt voor ;-)

Don Capo
23 augustus 2007, 12:19
Waarom niet een contest zonder een backingtrack, maar dat je dus alles zelf in elkaar moet flantsen. Of zoals ze op gitaar.net deden: een nummer maken in samenwerkeing met een ander forumlid of -leden.

Iets maken over een backingtrack is zo gemakkelijk.

Goed idee. Open een apart topic, stel richtlijnen op en verzin een sluitingsdatum.
Ik wil best mee doen, maar dan moet het heel open blijven, elke muziekstijl toegestaan zeg maar.

Jimwoud
23 augustus 2007, 15:22
Die komt een paar jaar te laat :satisfie:
Ik weet dat die al een keer geweest is, maar een vervolg daarop is nooit weg dunkt mij.

jasper159
23 augustus 2007, 21:42
Waarom niet een contest zonder een backingtrack, maar dat je dus alles zelf in elkaar moet flantsen. Of zoals ze op gitaar.net deden: een nummer maken in samenwerkeing met een ander forumlid of -leden.

Iets maken over een backingtrack is zo gemakkelijk.


Supergoed idee!
Lijkt me erg vet om technieken/stijlen te delen en iets in elkaar flansen met een mede, "onbekend" forumlid!

pannekoek
25 september 2007, 17:59
kom maar met die backing track :P

Roy K.
25 september 2007, 18:43
Waarom niet een contest zonder een backingtrack, maar dat je dus alles zelf in elkaar moet flantsen. Of zoals ze op gitaar.net deden: een nummer maken in samenwerkeing met een ander forumlid of -leden.

Iets maken over een backingtrack is zo gemakkelijk.

Maar dan is het meer een songwriterscontest dan een riffcontest.

jasper159
29 september 2007, 15:43
Ik zeg contest met een backingtrack, waar iedereen maar wat los kan gaan in zijn stijl, en met zijn licks. :)

Jeroenvanhulsteijn
30 september 2007, 21:09
KERSTLIEDJE CONTEST!! Of is het daar nog wat te vroeg voor?

caelin
22 oktober 2007, 21:18
ik doe mee =D

maak maar toffe backintrack dan beloof ik je dat ik hem maximaal verneuk met mijn soleer werk :D !

haha hilarisch :P

Luke-wannabe
22 oktober 2007, 22:16
Beter maken we gewoon 1 dikke lange bluestrack waar iedereen (die kan opnemen) 12 maten op soleert ofzo. Dat zou echt vet zijn :)

marter544
28 oktober 2007, 15:01
Beter maken we gewoon 1 dikke lange bluestrack waar iedereen (die kan opnemen) 12 maten op soleert ofzo. Dat zou echt vet zijn :)

Das een goede! Ik wil wel eens kijken of ik een lange backing kan vinden/maken.. Welke toonsoort zou dan het handigst zijn?

Riky
28 oktober 2007, 19:54
Das een goede! Ik wil wel eens kijken of ik een lange backing kan vinden/maken.. Welke toonsoort zou dan het handigst zijn?


Leuk idee!

Persoonlijk vind ik E fijn...

Thomas88
29 oktober 2007, 20:44
Toonsoort maakt in princiepe toch niet zo heel erg veel uit ?

heinz3110
29 oktober 2007, 21:19
Leuk! En dan al de inzenders aan elkaar plakken. Niet de inzenders zelf natuurlijk. De stukjes dan. Nee, niet de inzenders in stukjes aan elkaar plakken. Ik bedoel de 12 maten ingespeelde stukjes van verscheidene inzenders. Ehm...

Of ieder het schemaatje geven, en wie het leuk vind zijn eigen interpretatie (met een andere drum, bas,orgel, blokfluit etc) van die 12 maten.
En dat weer plakken.

jasper159
11 november 2007, 18:25
Of gewoon de simpele backingtrack, en daarover soleren.
Want niet iedereen (evenals ik) kan drums maken en opnemen op de pc.