PDA

View Full Version : Radial hot british distortion



happynjitram
25 april 2007, 18:48
Ik ben op zoek naar een distortion pedaal voor mijn thrash band. Een post op dit forum leidde me al naar de Radial hot british. Zijn er nog mensen die er ervaring hebben met dit pedaal?? Er zijn goede recensies op internet te vinden, maar ik vertrouw jullie gitaarnetters toch een stuk meer :hippie:

Vonk
25 april 2007, 19:11
Dan heb je al 2 fouten gemaakt: hier posten en ons vertrouwen ;)

Misschien een idee, als niemand hier je er iets over kan vertellen, om bij Newtone een bouwpakketje te maken. Hij wordt aangeprezen als echte eighties-thrash-pedaal. Ik wacht al een tijd op een review (liefst soundsample) ervan, maar niemand schijnt hem gebouwd te hebben.

Brammibal
25 april 2007, 19:14
Een zoom driver 5000!
Maar verkeerde subforum gast.

bert k
25 april 2007, 19:18
Gaat naar Effecten.

happynjitram
25 april 2007, 19:21
Sorry dat ik in het verkeerde subforum poste, hoop dat hier iemand me kan helpen. En wat is er dan zo goed aan die zoom driver 5000 brammibal?

Speeddemon
25 april 2007, 19:44
Die klinkt onzettend strak, heeft meer gain dan zelfs black metal bands nodig zouden hebben en klinkt goed vet op een cleane buizen amp, zonder modderig te worden.

de Tonebone hot british heb ik ook gehoord, en hoewel dat een zeer goed distortion pedaal is, zou er een dunne boost (Boss SD-1, Ibanez TS9) voor moeten staan voor een strakke thrash-sound. Op zichzelf is 't meer 80's heavy metal/hard rock (denk aan G 'N R, Iron Maiden, Judas Priest).

Brammibal
25 april 2007, 19:53
Wat speeddemon zei. Verder heeft die 5 soorten distortions in zich, wat wel fijn is. laat het 'Zoom' je neit misleiden, dit is een prima volledig analoog pedaal.

happynjitram
25 april 2007, 19:56
jullie hebben het dus over dit pedaal: http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/28851368/zoom_driver_5000.html

80 euro is wel erg goedkoop lijkt me? de radial hot british kan ik trouwens voor 130/140 krijgen.

Speeddemon
25 april 2007, 20:01
80 euro goedkoop? Ik heb ze zien gaan (regelmatig) voor 50-60 euro.
Ze worden al lang niet meer gemaakt. Overigens, de behuizing is van gietijzer ofzo, heel erg ruw en degelijk. Geen plastic crap!

De reden dat die Radial Tonebone o.a. een stuk duurder is, is omdat er een buis inzit en schijnbaar ook nog incl. transformator voor hoog voltage van de buis.

happynjitram
25 april 2007, 20:04
Ok bedankt voor de reacties, als ik voor de zoom ga zal ik zeker nog wat van de prijs proberen af te snoepen. Wat is het doel van de buis in die radial dan??

Dirk_Hendrik
25 april 2007, 20:36
De reden dat die Radial Tonebone o.a. een stuk duurder is, is omdat er een buis inzit en schijnbaar ook nog incl. transformator voor hoog voltage van de buis.

Correctie, Omdat het canadees en niet koreaans is (oid). Verder zijn de radial tonebones allemaal starved plate ontwerpen. Geen hoogspanning dus.

happynjitram
25 april 2007, 20:47
hoogspanning?

Dirk_Hendrik
25 april 2007, 21:06
Hoog voltage, veel volten, overschot aan vrije elektronen ;) Dat spul dat buizen officieel nodig hebben om te werken in elk geval.

happynjitram
25 april 2007, 21:19
ok bedankt!!

pol
26 april 2007, 09:33
de Tonebone hot british heb ik ook gehoord, en hoewel dat een zeer goed distortion pedaal is, zou er een dunne boost (Boss SD-1, Ibanez TS9) voor moeten staan voor een strakke thrash-sound. Op zichzelf is 't meer 80's heavy metal/hard rock (denk aan G 'N R, Iron Maiden, Judas Priest).

Mijn ervaring is compleet anders, ik heb een hot british, en die heeft echt geen dunne boost ervoor nodig voor Thrash, dit pedaal klinkt al superstrak van zichzelf, ik haal er toch zonder problemen een strakke thrash sound uit, zonder iets speciaals van pickups ofzo, gewoon een Charvel model 5 met duncan distortions.

Lage stemmingen trekt dit pedaal ook prima, heeft redelijk wat laag en het wordt niet modderig.

het zal er ook wel van afhangen welke amp je gebruikt, misschien dat het met een minder goed clean kanaal niet zo strak is, maar dat ligt dan niet aan de hot british

dr.distortion
26 april 2007, 10:07
@ TS....mocht je voor de Zoom driver 5000 gaan, daar ga je echt geen spijt van krijgen. Ik heb de mijne ongeveer 3/4 jaar geleden gekocht via mp...scheurt als de ziekte!

happynjitram
1 mei 2007, 15:47
Oke ik kan de zoom driver 5000 waarschijnlijk kopen voor 80 euro. Ja dat is inderdaad veel, maar hij heeft al een bod van 75 euro, en het zal vast weer een tijdje duren voordat er weer zo'n pedaal word aangeboden. Wat raden jullie me aan??

Jimwoud
1 mei 2007, 18:27
Oke ik kan de zoom driver 5000 waarschijnlijk kopen voor 80 euro. Ja dat is inderdaad veel, maar hij heeft al een bod van 75 euro, en het zal vast weer een tijdje duren voordat er weer zo'n pedaal word aangeboden. Wat raden jullie me aan??
Wachten, is echt veel geld voor zo'n pedaal. misschien dat die 75 gelul is of een bod van een bekende van hem.