PDA

View Full Version : nieuwe pick-ups in mn gitaartje



PeArLjAm
19 november 2001, 15:32
HEy ik heb eventjes een vraag. Ik wil graag een nieuwe pickup in mn gitaar bouwen, in de brug, die wel tegen een beetje distorsie kan..:grin: Een soort humbucker dus

Aangezien ik een fenderstrat heb, met singlecoiltjes, moet ik dus een gat in mn gitaar gaan hakken, en daar heb ik dus niet zoveel zin in. Je hebt van die single-coil sized humbuckers, heeft iemand van jullie daar ervaring mee, komt er een beetje goed geluid uit of is het rotzooi. En kan ik beter een gat in mn gitaar (laten)hakken en dr een andere slagplaat opzetten.

Zo ja, wat een goed merk die die single coil humbuckers maakt, want uittesten kan niet echt in de winkel....

ekkerman
19 november 2001, 16:42
ik heb eens een creme kleurige obl ( originall bill lawrence ) in mijn strat gehad hum in single coil dus ( 2 van die ijzeren staafjes i p v 6 pooltjes ) maar dat vond ik nix erg schel en weinig ballen .als je zuks van e m g kan krijgen is dat aan te bevelen want dat merk staat voor kwaliteit.

Rectifier
19 november 2001, 17:01
Ik ben het niet helemaal eens met mr.Jekkerman. Ik heb zelf ook een Bill Lawrence L500 gehad en dat was weliswaar een Humbucker met 4 staafjes i.p.v. pooltjes, en die vond ik erg strak klinken. Precies lekker op een Strat.Beetje PafPro achtig van DiMarzio.
Ten 2e, heb je de slagplaat al los gehad, in die van mij zat wel een humbucker gat.En aangezien de afstand van de hoogteverstelbare schroefjes verschilt t.o.v. een singe coil heb ik hem schuin in m'n strat geplaatst. Ik hoefde daarvoor alleen het gat in de slagplaat iets breder te maken verder niets. Dus eerst even kijken, misschien hoef je niet te vrezen.... frezen...haha!
Seymour Duncan heeft hotrails in single coils, die klinken beetje opgefokt. K'heb nu EMG's en die klinken ook retestrak.

gershwin5150
19 november 2001, 17:38
Is er in de brugpositie al geen ruimte voor een humbucker uitgefreesd? Op mijn oude mexicaanse strat zaten wel 3 singlecoils, maar ze hadden even goed ruimte voor een humbucker uitgefreesd, dus dan is het alleen een kwestie van een ander slagplaatje erop.
Ik vond het zelf qua geluid een hele vooruitgang, geeft gewoon een voller geluid met meer power, en toch heb je nog de middel- en de halspositie voor het fendergeluid. Is dus wel een goeie combinatie. Een DiMarzio Pafpro vind ik opzich heel goed klinken in een Fender, maar het blijft toch een hele persoonlijke keus. Succes ermee!

PeArLjAm
19 november 2001, 19:48
Ok das mooi, k zal morgen ff onder de slagplaat kijken. Heb er eigenlijk nog nooit onder gekeke... Is nooit nodig geweest. Maaru kan ik zo de slagplaat eraf halen, eerst moeten die draaiknoppen(volume etc) er toch af? Hoe doe ik dat.. T zal vast stom klinken

gershwin5150
19 november 2001, 22:15
Heel simpel hoor, gewoon snaren eraf, alle schroefjes rondom eruit draaien en dan kan je de slagplaat er zo (met elementen en knoppen en al) afhalen (deze kan je dus gewoon aan de slagplaat laten zitten), hij zit dan nog maar aan een paar draadjes vast. Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gershwin5150 op 2001-11-19 22:17 ]</font>

PeArLjAm
19 november 2001, 22:23
Ow das niet zo moeilijk! K d8 namelijk dat die knopjes er ook af moesten. Ik ga morgen ff kijken. Ik laat je wel ff horen wat eronder zit.. Bedankt!

gershwin5150
19 november 2001, 22:35
okeeeeeeeeeeeeeeeeej :wink:

Rectifier
20 november 2001, 09:35
Nou, heb je al gekeken??? Ik ben benieuwd!
Mocht je er nou een humbucker in plaatsen, en je wil da achterste tussenstandje ook nog gebruiken (dus middenelement + brugelement) dan moet je wel een humbucker kopen die je kan splitten. En dan een schakelaartje ertussen of een multischakelaar. Dan hou je je originele geluidjes ook nog.

Neophyte
20 november 2001, 15:59
ik ga zelf een Seymour Duncan Hot Rails in mn stratje zetten. Daarmee blaas ik Metallica radicaal het podium af :smile:

ze staan er alleen niet momenteel. :sad:

PeArLjAm
20 november 2001, 17:15
Hey ik heb net dus ff onder mn slagplaat gekeken, maar daar zat dus een hele holle ruimte bij de elementen. Dus dat betekend dat ik er gewoon een humbucker in kan plaatsen. K had zelf een seymour duncan super distortion gezien is dat goed, wat voor een humbucker is het best voor rock/metal(niet keiharde death metal, meer metallica enzo) en solo's met veel sustain? Ik wil er ook nog een fatsoenlijk clean geluid uit krijgen(wat een eisen he)
Thanx

Rectifier
21 november 2001, 10:46
Euuhhh, EMG!!! Haha,maar dan moet je alles vervangen, tenminste dat lijkt stukken beter.
Maar euh, zoals ik hierboven al schreef, wil je je cleane geluid een beetje behouden, moet je een humbucker kopen die je kan splitten van Hum naar Single. Een Paf Pro van Dimzarzio is ook erg strak, of Air Norton, Jeff beck.... Je hebt zo veel keuzes. Ik zou geen super distortion nemen, die willen helemaal niet lekker clean meer. Sucseks

taylor
21 november 2001, 15:10
ik zelf en tijdje geleden 1 x2n(dimarzio,die is te splitten) humbucker gekocht alhoelwel dit 1 hoge output element is klinkt die clean ook wel goed maar dat kan ook aan de gitaar liggen tis geen strat waar die in zit.


emg zo ik niet doen in 1 strat(het setje) ik heb ze er zelf ingehad maar dat vond ik maar niks.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-21 15:11 ]</font>

PeArLjAm
22 november 2001, 16:29
Inderdaad die emg's denk ook niet over, lijken me niet erg fijn klinken in mn strat, en dan moet ik batterijen in mn gitaar ragge, waar ik ook al gaan zin in heb. Volgens mij is emg ook iets te metal voor mij, opzich niets mis mee maar k wil ook menig ander styltje eruit kunnen halen.

sickpunk
22 november 2001, 20:11
hey k heb dit ff gelezen,
maar k heb een squire strat. k weet nie of iemand dat hier ook heeft, maar zal daar ook ruimte onder zitten voor een humingbuck???
k heb geen zin dat ding te ontleden!

PeArLjAm
22 november 2001, 20:40
Zou wel kunne in mn strat usa zit een heel hol gat dus het zou goed kunnen dat het bij een squier ook zo is, gewoon ff slagplaat eraf schroefen.

sickpunk
22 november 2001, 20:56
ok k zal wel ff kijken, tenzij er nog iemand is die ook een squire heeft

PeArLjAm
22 november 2001, 21:53
K geloof het niet dat r iemand hier is die een squier heeft, maar misschien heeft hij (of zij) dan een ouder model, een japanse ofzo. Wat voor een heb jij er sickpunk? Uit welk jaar komt ie, en waar komt ie vandaan.

gershwin5150
22 november 2001, 23:58
Het is goed mogelijk dat een squier ook gewoon een gat voor een humbucker heeft, dit is natuurlijk kosten besparend voor de fabriek als ze alle bodies hetzelfde maken, dus niet aparte voor single coil en aparte voor humbuckers. Mijn amerikaanse Fender heeft inderdaad ook gewoon een groot gat onder de elementen zitten, dus dan kan je in principe alles erin gooien aan elementen, ook handig, mijn mex strat heeft wel HSS uitgefreesd.

sickpunk
23 november 2001, 09:43
k heb een strat affinity en k heb em een maand of 3 gelede gekocht nieuw