PDA

View Full Version : brug te schuin door tremelo



apekop
25 april 2007, 18:09
ik heb pas een mooie Fender USA strat gekocht via marktplaats, hij klinkt heel goed...

alleen de brug stond erg schuin (ik bedoel ver omhoog aan de achterzijde)waardoor de snaren vrij hoog staan, ik heb toen de snaren losgedraaid en de twee schroeven op de brug wat aangedraaid en dat was al wat beter....ik weet niet of dat zo moet...maar hoe strak moet je die twee schroeven nu aandraaien? en zijn die schroeven er om de gevoeligheid van je tremelo te kunnen regelen? ik heb geen ervaring met dit soort bruggen...

Nickname
25 april 2007, 18:12
Daar zijn die schroeven inderdaad voor.. een extra veer erbij wil ook wel eens helpen :)

G.G.
25 april 2007, 18:12
Haal het plastic plaatje van de achterkant van je gitaar. Draai wat spanning van je snaren, plaats een paar bankpasjes achter je tremelo zodat ie mooi vlak met de body ligt. Plaats extra veren, en/of verhoog de spanning op de veren door de klauw waar de veren aan hangen vaster te draaien (2 schroeven). Breng de gitaar op stemming (veren moeten zo strak zijn dat de bankpassjes klem blijven zitten.)

Dan langzaam de spanning van de veren halen tot het moment dat de pasjes net tussen de tremelo en body uitglijden.

Klaar is Kees

apekop
25 april 2007, 20:32
Dan langzaam de spanning van de veren halen tot het moment dat de pasjes net tussen de tremelo en body uitglijden.



bedankt voor de tips, dat laatste snap ik niet echt...hoe haal je de spanning van de veren als de gitaar al op stemming is?,

wat ik gedaan heb is de spanning van de snaren halen door ze losser te draaien, dan die 2 schroeven aandraaien (ik heb ze vrij strak aangedraaid) en dan weer de snaren stemmen, de brug komt dan toch nog wat omhoog bij het stemmen....maar het is al veel beter zo....ik zal eens overwegen om er een extra veer bij te zetten (er zitten er nu drie in, dat is standaard denk ik).

Eko
25 april 2007, 23:32