PDA

View Full Version : Nieuw toxic grind machine nummer... gaarne uw feedback ende kritiek.



bobby
25 april 2007, 14:46
ftp://sneapforum.CeltiaProductions.co.uk:undervarjerotoc hsten@ftp.sneapforum.CeltiaProductions.co.uk/htdocs/Black%20Neon%20Bob/MP3%27s/Rain%20(new%20mix).mp3

Of:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678

Staat bovenaan, heet "rain".

gitaren zijn POD XT, 4 sporen in totaal, plus wat extra riedeltjes hier en daar.
Drums zijn DFHS (drumkit from hell superior) met gesampelde kick en snare (80% van de kick is gesampled, en 50% van de snare ongeveer)
Bas is reason 3.0.
en wat synths en samples om het wat op te frissen.

Roept u maar, alle feedback welkom!

jw009
25 april 2007, 16:48
klinkt erg vet! lekkere sound hoor ! :rockon:

glennshred
25 april 2007, 16:53
Man jij word altijd maar beter en beter, bij het begin
waaauw..wat een bruute gitaren, lekker hard en zwaar
je verveelt je geen moment! :)

één puntje van kritiek dat ik heb is de lengte
van de song.. ik zou het iets korter maken
maar dat is ieder zen eigen goesting..
alles is er top aan :cooler:

ExRxIxC
25 april 2007, 17:02
geweldig!! ga zo door :rockon:

prullos
25 april 2007, 17:16
vetjes!

rock on :hippie:

krizz
25 april 2007, 18:19
Man ik werd haast uit m'n stoel geblazen hier.

Erg vette mix :)

Ik blijf Signal Seven toch nog wel beter vinden eerlijk gezegd, maar dat heeft niets met de mix te maken, meer met de compositie en synths.

X-Rated
25 april 2007, 18:58
Jaaaaaaaaaaaa I Love it :)

bobby
25 april 2007, 22:42
Cheers mannen!

het nummer is nu compleet, was incompleet ge-upload op soundclick voor 1 of andere vage reden... het rustige einde is nou juist zo belangrijk om even tot jezelf te komen! ;)

Jan-Willem
26 april 2007, 21:23
Gast er zitten echt super vette stukken in het is eigenlijk gewoon een super vet nummer.

Wat voor een stemming gebruik je?

spanky_franky
26 april 2007, 21:32
ftp://sneapforum.CeltiaProductions.co.uk:undervarjerotoc hsten@ftp.sneapforum.CeltiaProductions.co.uk/htdocs/Black%20Neon%20Bob/MP3%27s/Rain.mp3

Of:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678

Staat bovenaan, heet "rain".

gitaren zijn POD XT, 4 sporen in totaal, plus wat extra riedeltjes hier en daar.
Drums zijn DFHS (drumkit from hell superior) met gesampelde kick en snare (80% van de kick is gesampled, en 50% van de snare ongeveer)
Bas is reason 3.0.
en wat synths en samples om het wat op te frissen.

Roept u maar, alle feedback welkom!
Damn... jij haalt echt het onderste uit de POD of niet man... echt té vet dit

Had ik al gezegd dat ik ook eens moet gaan pielen met mijn xt live?

:soul:

bobby
27 april 2007, 15:39
Gast er zitten echt super vette stukken in het is eigenlijk gewoon een super vet nummer.

Wat voor een stemming gebruik je?

Danke! Dit is dropped C... wil zelf altijd wel lager naar A, maar totdat ik een echte bas gitaar heb, moet ik me "beperken" tot C omdat de software bas niet goed klinkt als ik lagere noten ga gebruiken.

Nummer trouwens even opnieuw gemixt... iets minder bas, bas gitaar andere EQ settings, gitaren wat zachter en de snare wat harder.

werken deze trouwens?

ftp://sneapforum.CeltiaProductions.co.uk:undervarjerotoc hsten@ftp.sneapforum.CeltiaProductions.co.uk/htdocs/Black%20Neon%20Bob/Line%206%20POD%20XT%20patches/Line%206%20POD%20XTTones.zip

Zijn wat POD XT patches die ik gebruik voor deze nummers... als ze goed werken dan edit ik de beginpost even en zet ik ze daar ook even neer.

Han S
28 april 2007, 00:44
Van mij had de bas wel iets harder gemogen. Ik lees op dit subforum overwegend lovende kritieken en eerlijk gezegd vind ik dat vaak wat overdreven. Daar heb je als poster van je muziek ook niet zo veel aan, het voelt wel lekker al die veren in je reet, maar met goede kritiek kun je meer en alleen maar beter worden lijkt me.

Ik luister op een Altec Lansing PC setje met een subwoofertje en dat is uiteraard niet wereldschokkend. Maar als ik jouw mix hoor moet ik denken aan het geluid van bijvoorbeeld 'My own summer' van Deftones. In dat nummer is de balans tussen gitaren, bas en drums IMHO redelijk perfect. Vergelijk jouw mix daar eens mee en let dan op de detaillering van het geheel.

Laat je even weten wat je daarvan vindt?

bobby
28 april 2007, 01:36
Van mij had de bas wel iets harder gemogen. Ik lees op dit subforum overwegend lovende kritieken en eerlijk gezegd vind ik dat vaak wat overdreven. Daar heb je als poster van je muziek ook niet zo veel aan, het voelt wel lekker al die veren in je reet, maar met goede kritiek kun je meer en alleen maar beter worden lijkt me.

Ik luister op een Altec Lansing PC setje met een subwoofertje en dat is uiteraard niet wereldschokkend. Maar als ik jouw mix hoor moet ik denken aan het geluid van bijvoorbeeld 'My own summer' van Deftones. In dat nummer is de balans tussen gitaren, bas en drums IMHO redelijk perfect. Vergelijk jouw mix daar eens mee en let dan op de detaillering van het geheel.

Laat je even weten wat je daarvan vindt?

Dat album van de deftones heb ik hier inderdaad liggen... grappig inderdaad, totaal niet de bedoeling om die sound neer te zetten.. maar goed, ik doelde op een mix tussen het nieuwe chimaira album en het album "expanding senses" van darkane... vooral qua gitaren, want DFHS beperkt je toch wel tot bepaalde drumsounds.

Wat betreft de lovende reacties, ik krijg natuurlijk graag alle soorten feedback, feedback waarin mensen iets hebben te zeggen over de mix, nummer of iets anders is goed, daar leer je alleen maar van, vooral als je op meerdere forums (fora?) hetzelfde leest.

het komt er voor mij uiteindelijk op neer dat je na het opnemen en mixen van je eigen werk het eigenlijk ook al spuugzat bent omdat je het zelf al duizenden keer hebt gehoord... je bent zelf nooit tevreden... nooit.
als je dan goede dingen leest over het nummer en de sound, dan raak je alleen maar meer geïnspireerd en gemotiveerd om verder te gaan.

beide zijn belangrijk.

Iemand al die patches geprobeerd?

glennshred
28 april 2007, 19:32
Ja ik heb er mee gespeeld deze namiddag..
de presets vallen reuze mee en er zitten enkele
bangelijke geluiden tussen!!!

al bij al kan ik er 20 van gebruiken
sommigen klein beetje finetunen
andere gebruik ik als basis om meer een eigen geluid te creeren
en nog een dikke dankujwel voor het sharen van deze patches bobby! :satisfie:

anibal
28 april 2007, 23:38
ftp://sneapforum.CeltiaProductions.co.uk:undervarjerotoc hsten@ftp.sneapforum.CeltiaProductions.co.uk/htdocs/Black%20Neon%20Bob/MP3%27s/Rain%20(new%20mix).mp3

Of:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678

Staat bovenaan, heet "rain".

gitaren zijn POD XT, 4 sporen in totaal, plus wat extra riedeltjes hier en daar.
Drums zijn DFHS (drumkit from hell superior) met gesampelde kick en snare (80% van de kick is gesampled, en 50% van de snare ongeveer)
Bas is reason 3.0.
en wat synths en samples om het wat op te frissen.

Roept u maar, alle feedback welkom!

Heel ERG vet !! andere worden heb ik niet.