PDA

View Full Version : Ken Je Dat?



skabouter
25 april 2007, 03:28
damnit, kheb veel coole amps gehad, maar ze zijn weer weg.........alles is ingeruild, of verkocht. niet dat ik niet nu een onaardige setje amps heb, maar de mooiste dingen die ik had waren
-JC120
-JCM800

en ze zijn WEG!!! ik baallll. zijn toch wel de vetste amps die ik ooit gehad heb. oik ok, mn Framus Dragon is nog steeds de bom. maar toch.......... snik....snik....

interessander
25 april 2007, 03:45
Ja en nee, ik ben blij dat ik een jcm 800 2203 gehad heb, maar minstens zo blij dat ik hem ook weer heb weggedaan, geweldig ding, maar niks voor mij, gelukkig kon ik hem ruilen tegen een mesa mark III. Ik mis mn sovtek mig 100 en mn 5150 af en toe wel.

yhcmarc
25 april 2007, 09:26
Nope, ik heb echt een hoop amps gehad, en heb er totaal geen probleem mee dat de meeste daarvan niet meer in mijn bezit zijn, aangezien ik nu de amps heb die ik echt fantastisch vind.

wat er nog is:
marshall jcm800 1959MKII superlead
Ampeg V4
Floyd

Wat er niet meer is:
Marshall jcm900 4100
Koch powertone I
Rocktron pirahna / Hafler triple Giant / Engl 930 6060 + FX etc
Marshall jcm800 2210 (behoorlijk gave bak, maar kon deze ruilen voor de 1959, easy choice natuurlijk ;))

Harry
25 april 2007, 10:49
slachtoffers van GAS...... jammer hoor. Ik kijk ook wel om me heen, maar ga expres geen andere versterkers uitproberen, dus ik doe al weer jaaaaaren met mijn ouwe trouwe Bedrock. En natuurlijk twijfel ik of ik met een andere versterker niet beter af zou zijn, maar ik doe er niks mee.

marc_o
25 april 2007, 11:13
Soms mis ik m'n 5150-combo wel, maar aan de andere kant vervloekte ik dat ding als ik de trappen op en neer kon, kolere, wat een gesjouw. hetzelfde geldt voor mijn oude Hiwatt stack.....voor het geluid deed ik 'm ook niet weg, maar erg handig vond ik 'm toen niet, met 4 optredens in de week wil je wel wat handzamers. Mijn eerste Rivera Knucklehead zou ik ook wel terug willen hebben trouwens..

Eigenlijk ben ik er wel steeds iets op vooruit gegaan over de jaren, dus dat is een goed teken.

Ik zou al mijn oude versterkers niet kwijtkunnen in mijn muziekkamer....maar ik zou het toch graag proberen...

Kim Wilson
25 april 2007, 11:20
Ik heb een hele poos behoorlijk spijt gehad dat ik mijn '76 Twin Reverb destijds verkocht heb, hoewel dat op dat moment de enige en beste optie was. Maar sinds ik mijn Bandmaster heb, heb ik geen enkele behoefte meer aan een TR.

Van de verkoop van mijn Fender Performer 650 (mijn eerste versterker) en mijn Hotrod Dlx heb ik nooit spijt gehad.

Als ik het geld over had, had ik de Epi Valve Jr niet verkocht, maar had ik er nog een 1x12 cabje onder gekocht/gebouwd. Maar ja, je kunt niet alles hebben.


(hmmm, ziet dit eruit als een lijstje van een Fender addict?)

pol
25 april 2007, 13:17
yup, ik mis men marshall 2203 en diezel cab ook wel.

EpiCenturiesAWAy
25 april 2007, 14:51
Mja, dat ken ik ook!
Ik mis m'n oude 2204 ook nog wel eens, mark iv voor de mogelijkheden ook wel..
Nu zit ik weer met een dillemma, sinds ik die London City heb, weet ik dat ik niets anders meer nodig heb en staat m'n 5150 hier maar..
Maar ik denk als ik die ga verkopen dat ik weer te veel spijt ga krijgen later..

ColourofFire
25 april 2007, 15:28
Het enige wat ik ooit verkocht heb is mijn allereerste 8 watt kolereampje. Waarsch gaat men ss fender binnenkort ook de deur uit, maar men Engl ga k voorlopig niet verkopen. Heb hem nog geen jaar, en ook al ben ik niet volledig verliefd op dat ding ben ik nu zo gewend aan het geluid dat ik hem wel erg zou missen. Eigenlijk vind ik hem te "donker" gevoiced, en de gain een beetje teveel gericht op hard gescheur, maar na een paar maanden klooien krijg ik er een goed geluid uit, en daar gaat t om.

Punkrockerke
25 april 2007, 16:01
Ken Je Dat?
Nee :D
M'n huidige amp laat alle vorige ver achter zich...

dr.distortion
25 april 2007, 16:07
Mja, dat ken ik ook!
Ik mis m'n oude 2204 ook nog wel eens, mark iv voor de mogelijkheden ook wel..
Nu zit ik weer met een dillemma, sinds ik die London City heb, weet ik dat ik niets anders meer nodig heb en staat m'n 5150 hier maar..
Maar ik denk als ik die ga verkopen dat ik weer te veel spijt ga krijgen later..

Verkoop em dan liever niet...toch een perfekte amp? En later wordt dan weer zoeken en hopen dat je een goed exemplaar te pakken krijgt voor een goede prijs.

Off topic; hoe bevalt de LC?

Kim Wilson
25 april 2007, 16:11
Mja, dat ken ik ook!
Ik mis m'n oude 2204 ook nog wel eens, mark iv voor de mogelijkheden ook wel..
Nu zit ik weer met een dillemma, sinds ik die London City heb, weet ik dat ik niets anders meer nodig heb en staat m'n 5150 hier maar..
Maar ik denk als ik die ga verkopen dat ik weer te veel spijt ga krijgen later..
Erg bijzonder, dat een London City voor jou een 2204, een Mark IV én een 5150 achter zich laat. :)

DaveItUp
25 april 2007, 16:14
Ik mis m'n Sunn Beta en m'n Sound City 100mk3 nog iedere dag. De marshall troost me wel though, maar toch!

Balthazar
25 april 2007, 16:51
ik mis mn 5150 en mn mesa DC-5 ook wel erg vaak :(

skabouter
25 april 2007, 16:56
Nee :D
M'n huidige amp laat alle vorige ver achter zich...
kijk dan benj e goed bezig :) ik blijf toch altijd beetje rondkijken en/of terugverlangen.......

balen, maar er speelt altijd zoveel mee.....niet alleen de sounds, maar adn ook de aansluiting bij de rest van de setup, daarmee dan bepalen wat er aan randgear bij moet, en das zooo verschillend. en dan ook nog logistieke overwegingen enzo, niet alles is even praktisch zoals ik hierboven ook al hoor.
eigenlijk zit je zelden ECHT goed......ik dan, al ben ik erg tevreden over wat ik nu heb. maar er is zoveel en tis allemaal zoo mooi......

EpiCenturiesAWAy
25 april 2007, 17:01
Erg bijzonder, dat een London City voor jou een 2204, een Mark IV én een 5150 achter zich laat. :)


Dat heb ik niet gezegd hé ?? Die mark Iv bleek toch niet m'n ding te zijn, op de moment zelf was de 2204 ook niet m'n ding, toen zat ik nog in m'n metal periode.. Die 5150 is nog altijd een fantastische amp, maar ook niet echt m'n ding meer..

AART
25 april 2007, 17:06
Haha, ik mis juist niks door mijn mark IV.
Maar je moet er wel van houden, in jij zocht in die tijd denk ik meer de lompe 5150/recto sound denk ik.

Ik heb een Marshall SL-X, Peavey 5150 II en nog een Mark IV gehad.

Geen spijt whatsoever. Mijn mark IV geeft de beste lead sound die ik maar kan wensen. Strak laag, crunchy hoogmids, niet dat dichtgesmeerde, en een zeer gearticuleerde scheur. Het is totaal niet te vergelijken met een recto of marshall, gewoon een heel eigen karakter.

Daarnaast prikt dit ding echt supergoed door de band, alhoewel is prikken niet het goede woord, hij valt er perfect in!

Ik speel nu btw al sinds augustus 2005 op Mark IV's(sinds feb 2006 op nocki's oude). Dat is voor mij een absoluut record aangezien de Peavey en Marshall nog geen half jaar bleven.

Enige amps die ik er nog wel bij zou willen hebben zijn een VHT Ultralead en/of een recto.

skabouter
25 april 2007, 17:09
dat vind ik ook nog van mn framus. precies wat jij zegt, op zo`n manier bevalt ie me ook. en dan ook erg veelzijdig, en goeie features (midi, 2 masters). supergoeie allround amp, waar ik veeeel mee kan, sluit perfect aan op mn randgear (midi) en klinkt prima!

maar toch.......hij heeft alles wel, maar de crunch van een jcm800 is gewoon beter. en de clean van een JC120. en de lead van mn Peavey ultra plus is ook beter dan de framuslead. maarja, 3 amps en 2 cabs meeslepen is geen optie, dus vandaar de 3channel head. maar toch is het nog niet de optimale sound keuze, vooral meer praktisch.

Negative K3 fan
25 april 2007, 17:12
ik heb af en toe wel spijt dat ik m'n 5150 combo niet meer heb...

skabouter
25 april 2007, 17:19
die zou ik eigenlijk ook wel willen....ipv ultra plus ofzo...en dan amp en speaker gedeelte scheiden.....wel zo praktisch. en dan gelijk een los 2x12 ampje erbij

iemand die een Ultraplus head wil ruilen tegen zn 5150 combo? :D

Toaster
25 april 2007, 17:21
Ik heb ooit een heel oud Selmer trebel n bass topje gehad met 4x1 selmer kast en een Sound City top.

Eigenlijk nooit meer dan 5 keer over gespeeld wegens gebrek aan tijd en zin/behoefte erover te spelen. Toen maar verkocht...

Baal er nu wel van want het klonk allemaal zeker niet slecht.

AART
25 april 2007, 17:21
dat vind ik ook nog van mn framus. precies wat jij zegt, op zo`n manier bevalt ie me ook. en dan ook erg veelzijdig, en goeie features (midi, 2 masters). supergoeie allround amp, waar ik veeeel mee kan, sluit perfect aan op mn randgear (midi) en klinkt prima!

maar toch.......hij heeft alles wel, maar de crunch van een jcm800 is gewoon beter. en de clean van een JC120. en de lead van mn Peavey ultra plus is ook beter dan de framuslead. maarja, 3 amps en 2 cabs meeslepen is geen optie, dus vandaar de 3channel head. maar toch is het nog niet de optimale sound keuze, vooral meer praktisch.

Tsja, ik gebruik de lead voor 99% dus dan is de keuze niet zo moeilijk. Daarnaast is het clean erg goed en de crunch erg leuk voor bluesie licks.

JCM 800 crunch is beter voor rock, maar dat heb ik bijna nooit nodig.

skabouter
25 april 2007, 18:35
jcm800 kan ik niets mee met de skaband, mss wel in de metalband, maar kwil m gewoon SWS hebben, altijd prachtig! tegen de zomer 1 kopen, ik leg al wat geld opzij. hoewel t van me vakantie geld in mei wsl al haalbaar is :) we`ll see

AART
25 april 2007, 18:40
jcm800 kan ik niets mee met de skaband, mss wel in de metalband, maar kwil m gewoon SWS hebben, altijd prachtig! tegen de zomer 1 kopen, ik leg al wat geld opzij. hoewel t van me vakantie geld in mei wsl al haalbaar is :) we`ll see

Als je wat geld over hebt, ik heb ook nog wat wensen :D ;)

Negative K3 fan
25 april 2007, 21:04
die zou ik eigenlijk ook wel willen....ipv ultra plus ofzo...en dan amp en speaker gedeelte scheiden.....wel zo praktisch. en dan gelijk een los 2x12 ampje erbij

iemand die een Ultraplus head wil ruilen tegen zn 5150 combo? :D

met die ultra plus is ook niets mis toch?

Kim Wilson
25 april 2007, 21:06
Dat heb ik niet gezegd hé ?? Die mark Iv bleek toch niet m'n ding te zijn, op de moment zelf was de 2204 ook niet m'n ding, toen zat ik nog in m'n metal periode.. Die 5150 is nog altijd een fantastische amp, maar ook niet echt m'n ding meer..
Ik zei ook, "voor jou". :)

Ibanez RuleZ
25 april 2007, 21:15
slachtoffers van GAS...... jammer hoor. Ik kijk ook wel om me heen, maar ga expres geen andere versterkers uitproberen, dus ik doe al weer jaaaaaren met mijn ouwe trouwe Bedrock. En natuurlijk twijfel ik of ik met een andere versterker niet beter af zou zijn, maar ik doe er niks mee.


goh.... jij had van al die lui op het GN festival verreweg de vetste sound IMO, dus houden die amp ;)

Harrald

Solidkick
25 april 2007, 22:03
wat er nog is:
marshall jcm800 1959MKII superlead


Heb ik verkocht.
Domme zet.
De 2204 die er bovenop staat heb ik nog wel.
http://www.lowbottomizer.com/amp_cab.jpg

Fumi SG
25 april 2007, 22:45
Handig bedacht, dat stukje tape! Ik neem aan dat dat voor jou de ideale micspot is tenminste?;)

EpiCenturiesAWAy
25 april 2007, 22:49
Ik zei ook, "voor jou". :)

Voor mij is dit wel zo ja ;)
Die mark klonk me niet dik genoeg..

vulvasonic
25 april 2007, 23:31
Ik kocht al vrij snel een ouwe AC30 voor 700 gulden en die heb ik nog steeds. In de tussentijd heb ik wel wat andere versterkers gehad.

Eén van die versterkers van een stokoude Twin Reverb. Dat ding kocht ik voor 600 gulden en ik heb 'm weer doorverkocht voor 500 gulden. Als ik daar wel eens aan terug denk, wil ik nog wel eens achter m'n oren krabben. In goede staat klinken ze natuurlijk ongelofelijk mooi. Maar aan die van mij moest zoveel gebeuren, dat ik 'm toch maar heb verkocht aan iemand die er wel het geld voor over had om 'm te reviseren.

En verder, niet lachen, vind ik het nog steeds wel jammer dat ik mijn Fender Performer 1000 niet meer heb. Dat ding heeft iets wat ik in geen enkele andere versterker terug heb kunnen vinden en waar ik zeer van gecharmeerd ben. En voor een kleine gig was het ideaal, want het kon loeihard, je had ALTIJD de drie basisgeluiden onder je voeten en het ding woog niks. En moest het dan ECHT nog iets vetter, dan kon je 'm nog altijd aansluiten op een externe 4x12 kast. Ideale versterker.

Kim Wilson
26 april 2007, 08:32
...
En verder, niet lachen, vind ik het nog steeds wel jammer dat ik mijn Fender Performer 1000 niet meer heb. Dat ding heeft iets wat ik in geen enkele andere versterker terug heb kunnen vinden en waar ik zeer van gecharmeerd ben. En voor een kleine gig was het ideaal, want het kon loeihard, je had ALTIJD de drie basisgeluiden onder je voeten en het ding woog niks. En moest het dan ECHT nog iets vetter, dan kon je 'm nog altijd aansluiten op een externe 4x12 kast. Ideale versterker.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik had de 650 versie. :)

Solidkick
26 april 2007, 11:07
Handig bedacht, dat stukje tape! Ik neem aan dat dat voor jou de ideale micspot is tenminste?;)

Ja, klopt. Ooit als handigheidje geleerd.

Van deze heb ik ook wel spijt:
Had nu mooi dienst kunnen doen bij m'n Rhodes...
http://www.lowbottomizer.com/Supersixfront.jpg

Globetrotter
26 april 2007, 11:23
Ik mis de versterkers die ik ooit nog ga (moeten) kopen... Nounou, ik wou dat het al zover was... Vox AC30CC, Tiny Terror... Kan ik vrede mee nemen. Voor mij 2 superamps!
Cheers,

Bart

AutoStatic
26 april 2007, 11:38
Erg bijzonder, dat een London City voor jou een 2204, een Mark IV én een 5150 achter zich laat. :)

Na een JCM900 (te iel), JCM800 (te modderig, niet mijn ding) en Twin Reverb (te hard en ben toch meer een stack man) gehad te hebben speel ik ook alweer geruime tijd op een LC. En nergens spijt van. Dus zo bijzonder vind ik het persoonlijk niet.

Chris Winsemius
26 april 2007, 11:47
Ik ken ook wat gitaristen die 'n LC prefereren boven 'n 70s/80s Marshall.

jorrit
26 april 2007, 11:56
nope :D mijn nieuwe setje kickt jou nieuwe top ver in de vergetenheid :P

heb alleen spijt dat ik niet meer versterkers kan kopen..

skabouter
26 april 2007, 11:57
kjheb een keer 2 plexi`s naast 2 LC`s getest, en ik hoorde maar bar weinig verschillen! erg goed hoor die LC bakken.

pol
26 april 2007, 12:56
Ik heb mij maar terug een 2203 gehaald, kon er niet zonder :)
klinkt super met mijn radial switchbone ervoor met de midboost op.

MarkS
26 april 2007, 15:55
Ik heb 17 jaar geleden een blonde pre-CBS Bassman top bemachtigd door een ruiltje tegen een Fender Sidekick 15 oefenampje en een paar pedaaltjes.
Een half jaar later weggedaan voor 450 gulden. Stom.
En, och, er is wel meer gear geweest die ik beter had kunnen houden.

Mr.Bluesbreaker
26 april 2007, 16:18
Marshall Valvestate 8240 model: weggedaan rond 2003. Geen spijt, was wel hard en onverwoestbaar. Prima Solid state voor het geld, maar niks bijzonders.

Bedrock 651 combo: erg gaaf, super clean geluid, niet erg betrouwbaar.
Moest weg wegens aanschaf JCM 800 2203. Die had ik best willen houden.

Roland JC-120: oneindig clean en lekker 80's. Werd soms wel maf van de ruis die het maakte. Van Skabouter verkocht en voor iets meer weggedaan, geen spijt.


Marshall TSL60 top: mijn main amp tussen 2003 en 2006. Veel mee gespeeld/gesleept/mishandeld. Kon er altijd van op aan, maar miste net de duidelijkheid in de overdrive. Kwam soms ook wat power tekort in tegenstelling tot andere buizenmarshalls. Geen spijt gehad, ingeruild op een Redknob Twin reverb. (die ook alweer weg is en geruild is voor een Engl Screamer:))

Redknob Twin reverb: te gekke cleane en lichte drive sounds. Vrat pedalen of het niks was, helaas ook onderdelen en het ding woog 4 ton.
Mis het niet, echte blackface twin zou ik ooit nog wel eens willen hebben, maar het clean van mijn huidige Valvetech doet het niet missen.

Marshall Anniversary 6101: hoop opties, clean tot je niet harder meer wil, alles in 1 mooi klein kastje. Heb echter een 2203 wat ik toch het summum vind, dus deze gaat er op dit moment uit. Spijt of niet, wordt afwachten.

De enige waar ik een beetje spijt van heb, was de Bedrock. Echt een uniek geluid met de juiste afstelling en buizen. Jammer dat ie enorm snel over zn nek ging met humbuckers op het clean kanaal.

skabouter
26 april 2007, 18:43
ha, de welbekende JC-120 weer :) daar heb ik dus wel wat spijt van moet ik zeggen. ik had hem destijds voor een erg lage prijs, kheb er ietsje winst op gemaakt via jou erik, maar toch bleef t een mooie amp! en idd KUTruis, maar dat is alleen thuis lastig, live merk je er weinig van.
maar ik kom er toch op terug, zo nodig hoef ik er geen terug eigenlijk, de clean amp die ik nu heb (musicman HD130) bevalt ook top!

jacky
26 april 2007, 19:35
Ooit een blackface super reverb gehad maar dacht een boogie trEmO VeRb nodig te hebben.

How wrong can you go

AART
26 april 2007, 20:13
Ooit een blackface super reverb gehad maar dacht een boogie trEmO VeRb nodig te hebben.

How wrong can you go

Voor blues niet echt geschikt lijkt me? :D

jacky
26 april 2007, 21:51
Voor blues niet echt geschikt lijkt me? :D


HMMMMM niet echt maar heeft wel wat die super reverb was beter maar ja GAS als ik veel knopjes zag ging ik voor gaats.
Speelde toen wat rock (probeerde wat rock te spelen) dus daar paste die boogie wel bij.

Ben iets wijzer geworden.....en blues gaan spelen HA HA

interessander
26 april 2007, 22:06
Oh ja, ik heb ook nog ooit een twin reverb gehad, stond bij kenissen op zolder en heb hem na jaren bruikleen voor 100 gulden gekocht! Was wel gaar en de origenele fender-gelabelde buizen zaten er nog in, ik wist er toen niets vanaf en heb er nog metal mee geprobeerd te spelen Ik heb hem uiteindelijk in niet al te beste staat voor zo'n 400 euro verkocht, als ik hem nu nog had kon ik er nog niks mee, maar had ik hem als aandenken wel gehouden.

vinni
26 april 2007, 22:43
Hoi,

Heb tot nut toe gehad :


Peavey Transformer
Fender Cybertwin
Marshall JMP1 + EL34 stereo 50watt buizen + 2X12
Mesa Single rectoverb
ENGL Blackmore + ENGL 4X12
ENGL E530 + VHT 2/50/2 + 2X ENGL 2X12
Groove Tubes Trio + VHT 2/50/2 + 2X ENGL 2X12
En ik heb echt geen heimwee! Geluid werd steeds beter.....:)
Speel nu met twee Rivera Rake Reverbs......erg goed hoor....
Perfect is er nix......dub alleen nog over de cabs.

Dr zijn echt wel amps die ik wil proberen :

Egnater Mod 50
Brunetti Mercury
Diezel Einstein 50 watt
Marshall JCM800
Marshall JVM head
Orange Rockerverb 50watt
Maar ach....zal dat echt zoveel beter klinken?

Vinni

ieme
2 mei 2007, 14:50
Wat er was:

Vox ac30 tb/6
Vox ac30 cch met 2X12
Framus dragon met 4X12 cab nummer 1
Framus dragon met 4X12 cab nummer 2
Framus dragon met 4X12 cab nummer 3
Marshall JCM800 2010
Marshal Slash signature
Marshall Valvestate 8080
Schaller KV60
Mesa subway rocket
Mesa single rectoverb
Mesa dual 2 kanaals
Mesa triple 3 kanaals
Brunetti maranello
London city dea 100
Power city dea 100
Hughes & knetter duo tone met 4X12


Wat er nu nog is:
Mesa dual recto 3 kanaals
Guytron GT100
Vox brian may

laten we maar niet over gitaren beginnen....

almarvk
2 mei 2007, 14:51
En waar was jij afgelopen zaterdag toen ik eindelijk jouw befaamde amps kon beluisteren in de kroeg??

ieme
2 mei 2007, 15:01
En waar was jij afgelopen zaterdag toen ik eindelijk jouw befaamde amps kon beluisteren in de kroeg??

zaterdag? was ik in scheveningen... waar had je me verwacht dan?

ieme
2 mei 2007, 15:02
En waar was jij afgelopen zaterdag toen ik eindelijk jouw befaamde amps kon beluisteren in de kroeg??


zie trouwens dat jullie bij The Rock Productions spelen... bevalt t een beetje?

almarvk
2 mei 2007, 15:07
Jullie stonden op het affiche in Café Scooters. Helaas waren jullie er niet :(

Rock Productions bevalt super. Prima oefenruimtes, altijd schoon, altijd gezellig en als je wat nodig hebt regelen ze dat voor je.

ieme
2 mei 2007, 17:01
Jullie stonden op het affiche in Café Scooters. Helaas waren jullie er niet :(

Rock Productions bevalt super. Prima oefenruimtes, altijd schoon, altijd gezellig en als je wat nodig hebt regelen ze dat voor je.


Oh... sinds ik de band verlaten heb heeft de rest dus ook de handdoek in de ring gegooid betreft de clash of the coverbands... staan nog 2 optredens die ik met voodoo ga doen deze zomer, 2 leuke festivals in Leek en Zevenhuizen...

Misschien dat ik je binnenkort wel bij de rock tegenkom...