PDA

View Full Version : goeie brug



Orpheo
25 april 2007, 02:43
ik zoek een goeie 2 point synchronised trem, eentje die echt goed en stevig en stabiel is. ik ben niet heel erg thuis in de materie genaamd 'tremolo's' vandaar. ik ken een paar merken, maar weet er niet zo heel veel vanaf:

wilkinson
hipshot
abm
gotoh

welke is het best voor het minst geld? welke zouden jullie nemen?

gvink
25 april 2007, 18:07
Ik gebruik zelf een Wilkinson in combi met locking tuners van Sperzel. Erg fijn, ontstemt zo goed als niet en is goed af te stellen. Daar zou ik dus voor gaan..

Gotoh bruggen zijn ook erg goed. Heb daarvan een op mijn strat zitten. Maar dat is er een die met zes schroeven vast zit, dus is niet wat je zoekt.. :)

Outrage
25 april 2007, 20:27
Weet Fred Dons niet behoorlijk wat over bruggen?

Orpheo
25 april 2007, 20:32
jep, ik wacht ook tot hij hier post. ik kan 'm natuurlijk PM'en, maar ik dacht, ik doe eens sociaal, dan hebben anderen er ook profijt van :)

Orgasmocaster
25 april 2007, 20:58
Ik heb zelf de Wilkinson gemaakt door Gotoh (neem niet de Wilkinson by Mighty Mite!) en die bevalt heel goed! zeker in combinatie met Planet Wave Autotrim tuners en een LSR roller noot. op een strat heb ik hem zelfs als 'recessed' opgezet.. werkt erg goed!

Heb ook goeie verhalen gehoord over Hipshot
geen idee over ABM
Voor mijn volgende project wil ik 'the point' proberen
http://pointtremolo.com/line.htm

fred dons
26 april 2007, 19:33
ok eventjes dan (ik moet zo weer verder Orpheos warmoth polijsten)

voor de 2 point, duidelijk de hipshop, hij is van massief messing, werkt op rollers ipv messen, klinkt goed en is extreem stabiel
de wilkinson is een goede 2e 2point alleen vind ik die niet zo mooi als de hipshot (en hij is ook nog eens duurder)
je moet de hipshot alleen wel bij stew mac kopen omdat vanwege de lage usd koers die veel goedkoper is als die bij vox humana

(en btw de ABM is ook goed maar die werkt op messen ipv rollers en is ook het duurst van de genoemde tremelo's)

ik heb een point trem, is ook prima maar vergt wel extra freeswerk en voelt nogal stroef aan in vergelijking met andere tremelo's