PDA

View Full Version : hoe heet dit ook alweer?



glasbier
24 april 2007, 23:20
er is een 'ding' op de markt die je voor je speaker kan plaatsen.
het is een rond ding die voor een betere spreiding zorgt zodat je niet dat 'in je face' geluid hebt.
hoe heet dat nou ook alweer?
en zijn hier mensen die dat gebruiken?
zo ja,hoe bevalt dat? :sneaky:

TMKXL
24 april 2007, 23:22
Weber Beam Blocker.

sofa
24 april 2007, 23:46
er is een 'ding' op de markt die je voor je speaker kan plaatsen.
het is een rond ding die voor een betere spreiding zorgt zodat je niet dat 'in je face' geluid hebt.
hoe heet dat nou ook alweer?
en zijn hier mensen die dat gebruiken?
zo ja,hoe bevalt dat? :sneaky:

Gebruik hem zelf niet maar ken een gitarist (www.lucan.nl) die hem wel gebruikt en hij is er erg enthousiast over, inderdaad omdat je een veel beter gespreid geluid krijgt.

Negative K3 fan
25 april 2007, 00:02
Weber Beam Blocker.

dat is hem, te bestellen in nederland via een of andere kerel... weet niet meer precies welke, maar ik geloof niet dat het v/d haar was... zwiers misschien?

Franc
25 april 2007, 00:04
Sander de Gier.

Chris Winsemius
25 april 2007, 00:07
De Gier Gitaarbouw.

't Zorgt voor 'n betere spreiding van vooral het hoog. De mate van spreiding is in eerste instantie afhankelijk v/d amp/het circuit, speakers en kast-constructie.

Voorbeeldje:
De kast v/e Ltd. reïssue Bassman is beduidend beter dan die v/d eerdere versies. Bij die eerdere versies helpen beamblockers behoorlijk, bij de laatste versie had ik er geen behoefte aan.

glasbier
25 april 2007, 00:10
De Gier Gitaarbouw.

't Zorgt voor 'n betere spreiding van vooral het hoog. De mate van spreiding is in eerste instantie afhankelijk v/d amp/het circuit, speakers en kast-constructie.

Voorbeeldje:
De kast v/e Ltd. reïssue Bassman is beduidend beter dan die v/d eerdere versies. Bij die eerdere versies helpen beamblockers behoorlijk, bij de laatste versie had ik er geen behoefte aan.

Haai Chris,
ik wil hem voor mijn hotrod deluxe(1x12)proberen.
ik vind hem erg recht in je face.
zou dit helpen?

Chris Winsemius
25 april 2007, 00:18
Haai Chris,
ik wil hem voor mijn hotrod deluxe(1x12)proberen.
ik vind hem erg recht in je face.
zou dit helpen?

Hoi A.!

Ik vermoed (weet het bijna zeker) van wel.
Als ie nu in een "rechte lijn straalt" zorgt zo'n beam blocker d'r voor dat het geluid zich gelijkmatiger verspreidt door de ruimte; beter hoorbaar als je niet recht voor de speaker staat, wat minder "in your face".

Proost/welterusten :)

glasbier
25 april 2007, 00:22
Proost!
zit alweer aan het bier!
straks lekker slapen!
en bedankt hè!

johantipker
25 april 2007, 10:08
Bij de hrdl bereik je ook een uitstekend resultaat met een soepkom!.....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70810&highlight=soepkom

Nobrain
25 april 2007, 16:34
Bij de hrdl bereik je ook een uitstekend resultaat met een soepkom!.....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70810&highlight=soepkom

hahaha lol die soepkommen! erg origineel :satisfie:.

Mitch
25 april 2007, 17:15
Met name bij open back combo's is het effect bizar goed.

glasbier
25 april 2007, 18:19
Met name bij open back combo's is het effect bizar goed.

gebuik jij ook een beam blocker?

glasbier
25 april 2007, 18:37
ik heb voor de gein een haspel voor de speaker gehangen,en dit helpt al!
ik ga maar zo'n beam blocker bestellen;ik hoef tenminste er geen soep uit te eten......(ben wel gek op soep!).

iedereen bedankt voor jullie adviezen!

glasbier
26 april 2007, 16:40
ik heb er één besteld vanmiddag,ik zal jullie op de hoogte houden!
ben zelf vreselijk benieuwd of dat schelle,harde geluid verdwenen zal zijn....

Mitch
26 april 2007, 17:03
gebuik jij ook een beam blocker?

Nee, twee, in ieder cab één :D

ccc
27 april 2007, 16:47
Was er ook geen (goedkoper ?) alternatief bij een van de Duitse internetwinkels ???

glasbier
27 april 2007, 18:09
een viskom misschien...?

glasbier
28 april 2007, 17:13
ik heb er één besteld vanmiddag,ik zal jullie op de hoogte houden!
ben zelf vreselijk benieuwd of dat schelle,harde geluid verdwenen zal zijn....

nou,hij is binnen en zit erin!
het doet meer dan ik verwacht had;hele mooie spreiding van het geluid(!) en dat schelle,harde geluid is weg!
die 24,95 is zeker een goede investering ten opzichte van je geluid.
zeker een aanrader!

glasbier
4 mei 2007, 10:21
goed,gister het effect van de beam blocker voor het eerst uitgeprobeert in de band.
thuis vond ik het resultaat al erg goed,en ook in de band is het geluid een stuk aangenamer.
geen schel en hard geluid meer,verspreid zich erg goed en ook je distortion klinkt een stuk beter.
volume kan een streep omlaag,want je bent beter hoorbaar.
iedereen die vind dat hij/zij een hard,schel geluid heeft,kan ik deze beam blocker echt aanbevelen en hij is zijn geld(24,95)meer dan waard!

ieme
4 mei 2007, 14:39
dat kan ook met een bierglas, stukken goedkoper

Nocki
4 mei 2007, 16:23
Absoluut! Beamblockers zijn super!

Ik vond de sound van mn Mesa 2x12 Recto cabs niet goed. en ik hoorde mezelf bijna nooit. toen heb ik er beamblockers in gegooid en toen werd het stukken beter.

ik ben nu aan het experimenten met open back en half open back. begint steeds verder mijn soudn te worden :-)

Beamblockers zijn hun geld idd waard. ik heb geexperimenteerd met asbakken, gaffa tape, soepkommen, schoteltjes en met een soort zelfbouw maar de weber beamblocker is gewoon perfect.

Heerlijk ding.

glasbier
4 mei 2007, 16:41
hij zit erin(!) en gaar er ook nooit meer uit!

Chroxy
11 mei 2007, 18:44
Nu we het toch over deze beamblockers hebben...

waar moeten deze nu hangen? Mijn speaker schroef je via de achterkant de baffle in; rearloaded dus. Moet hij nu tussen de baffle en speaker? Of moet ik aan de voorkant van de baffle hem vastschroeven?

Franc
11 mei 2007, 19:07
Tussen speaker en baffle. Dus eerst de BB op de baffle leggen voor de gaatjes, dan speaker erop en vastzetten.

glasbier
11 mei 2007, 19:09
Tussen speaker en baffle. Dus eerst de BB op de baffle leggen voor de gaatjes, dan speaker erop en vastzetten.

-kwestie van 2minuutjes.
simpeler kan het niet!

Nocki
11 mei 2007, 19:09
Zelf heb ik ze op mn baffle board gemonteerd terwijl mn speaker rearloaded is.

geen problemen..

glasbier
11 mei 2007, 19:14
Zelf heb ik ze op mn baffle board gemonteerd terwijl mn speaker rearloaded is.

geen problemen..

-waaromop je baffle?

Franc
11 mei 2007, 19:17
Nou een beamblocker moet voor je speaker hangen en de speaker zit in de baffle, dus.... :satisfie:

glasbier
11 mei 2007, 19:19
Nou een beamblocker moet voor je speaker hangen en de speaker zit in de baffle, dus.... :satisfie:

-nou,ik heb hem erachter hangen,en klinkt SUPER!

Franc
11 mei 2007, 19:20
Achter je speaker??

glasbier
11 mei 2007, 19:22
Achter je speaker??

-ja,hoezo?niet goed?

Nocki
11 mei 2007, 19:25
het verschil is 18 mm en ik heb m op de baffle gemonteerd zodat mn hele speaker tegen de baffle gerbuikt is en ik m niet ontwricht door er een stukje metal van 1 mm tussen te persen. nu maakt de hele speaker gelijkmatig contact met de baffle. ik weet niet of het verschil geeft maar het was makkelijker en veiliger monteren... :-)

Franc
11 mei 2007, 19:25
-ja,hoezo?niet goed?

Voor je speaker lijkt me handiger :)

glasbier
11 mei 2007, 19:27
het verschil is 18 mm en ik heb m op de baffle gemonteerd zodat mn hele speaker tegen de baffle gerbuikt is en ik m niet ontwricht door er een stukje metal van 1 mm tussen te persen. nu maakt de hele speaker gelijkmatig contact met de baffle. ik weet niet of het verschil geeft maar het was makkelijker en veiliger monteren... :-)

-maar op de rand van je speaker zit foam,en die sluit alles weer af.

glasbier
11 mei 2007, 19:27
Voor je speaker lijkt me handiger :)

-ja,maar ik sta altijd achter mijn versterker.

Chroxy
11 mei 2007, 20:04
Tussen speaker en baffle. Dus eerst de BB op de baffle leggen voor de gaatjes, dan speaker erop en vastzetten.

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik moet zeggen dat het een flinke verandering, groter dan ik verwacht had! GEluid is strakker en het schelle van mn amp is weg.. hij klinkt ook wat droger nu en alsof dr minder gain uitkomt .. ideaal!

glasbier
11 mei 2007, 20:06
ik wil ook niet meer zonder!
echt gaaf ding!

RouwGrasSlayer
12 mei 2007, 10:52
Zou een beamblocker ook goed werken voor een Vetta combo?
Volgens mij mis ik nog al wat hoog als ik hem gewoon voor mij op de grond heb staan (dan staan de speakers op de stoel poten gericht).
Ik heb de versterker pas een maand waarvan ik al weer 3 weken met een gebroken arm rond loop :( dus ik heb hem nog niet goed kunnen testen hier op.

De baffle is toch de plank waar in/aan de speaker is gemonteerd?