PDA

View Full Version : Di



hugo123
24 april 2007, 22:23
Misschien slecht sub forum maar vweet iemand een zo goedkoop mogelijk maar toch goede DI?


hugo

vinni
24 april 2007, 22:30
Vertel eens.....wat is precies de bedoeling?
PA?...Studio?.....tussen gitaar en amp.....gitaar rechtstreeks het mengpaneel in....tussen amp en box.....

Je bent wel erg karig met info.....

Vinni

hugo123
24 april 2007, 22:35
Gitaar door effectpedaaltjes in mengpaneel of is daar geen DI voor nodig?


hugo

vinni
24 april 2007, 22:45
Nou....
Die effectpedaaltjes zijn vrijwel zeker ontworpen voor tussen gitaar en versterker. Of in de FX-loop....dat kan ook.

Het zal zeker wel werken als je je gitaar via je effecten in een DI box propt....maar een lekker gitaargeluid zal het niet geven. Je mist de klank van je amp en box......Als je dit echt wilt....BSS maakt goeie DI's. Vroeger gebruikte ik de DI's van D&R....Avalon wordt veel gebruikt voor acoustische gitaren....

Waar je denk ik meer aan hebt is iets als de apparaten van Damage Control....of de Yamahe DG stomp....deze hebben amp en speaker simulatie.
De outputs van deze apparaten kunnen rechtstreeks het mengpaneel in maar je hebt toch een goede gitaar klank.


Groet,
Vinni

boss
25 april 2007, 00:32
Hughes & Kettner Red-Box

Mitch
25 april 2007, 00:52
Een aardig alternatief zijn de AMT pedaaltjes. De meeste daarvan hebben een uitgang die ook kunnen worden aangesloten op een tafel i.p.v. amp. Sla je twee vliegen in één klap, scheurpedaaltje + soort DI....
De Gier heeft er momenteel een paar in de uitverkoop, de Tweed was iets van 50E of zo.
Als je puur DI wil: de Behringer DI100 is behoorlijk betrouwbaar.

pol
25 april 2007, 08:11
als je enkel speakersimulatie wil, ik heb nog een palmer pdi-9 te koop, die werkt zowel met pedaaltjes, preamps, en speakeruitgangen van amps.

Kim Wilson
25 april 2007, 08:51
Inderdaad, de Behringer Ultra-DI is een prima DI.

http://www.musikland-online.de/pix/onlineshop/Behringer-DI-100-ULTRA-DI.jpg

En verder, wat Vinni zegt. :)

pol
25 april 2007, 10:13
Vinni, je inbox zit vol.

rjong999
25 april 2007, 11:03
RedBox of de Palmer. Iig iets met cab sim. Maar dan werkt het wel, hoor. Ik heb een simpele oude mulitfx (Ibanez PUE5), van toen ze nog niks van ampsims wisten, die gaat met de redbox direct naar de PA en joepiedepoepie

hugo123
25 april 2007, 17:01
Ja ik heb ook nog een mltieffect daar kan ik wel een present in maken met de simulaties aan. verder is het om een exztra signaal op te nemen dus een signaal met mic en een signaal met DI. Of heecft dit helemaal geen zin?


hugo

dunnoaname
25 april 2007, 19:35
Waarom wil je dit?
Vind je een amp teveel gezeul of denk je dat dit beter klinkt?
Waarom niet gewoon een amp met een mic?

hugo123
25 april 2007, 22:30
Ik dacht dat het beter klinkt. Is dat dan niet zo?


hugo