PDA

View Full Version : Nieuwe versterker gezocht



Chrizzz
24 april 2007, 20:50
De zanger van onze band, die tevens de bandruimte en apparatuur verzorgt, wilt binnenkort een nieuwe versterker aanschaffen. Het budget zal rond de 2500 euro liggen, en het is de bedoeling dat we met deze versterker meteen eentje hebben voor gigs. Ik speel zelf op een Epi LP Custom (Zakk Wylde sig) en we spelen progressive rock/metal. Ik heb echter geen idee wat in deze prijsklasse een goede versterker is hiervoor is. De zanger wilt een Marshall, maar dat komt volgens mij alleen omdat hij merkgeil is. Wie kan mij helpen bepalen welke versterker aan te schaffen?

interessander
24 april 2007, 20:55
Met 2500 euro op zak zou ik zelf op zoek gaan naar een tweedehands mesa boogie mark IV top en een leuke kast erbij. Maar met zo weinig informatie qua voorkeur wordt dit waarschijnlijk een opsomming van leuke amps onder de 2500 euro, en dat zijn er heel wat.
Als het marshall moet zijn, misschien de nieuwe JVM ?

Chrizzz
24 april 2007, 20:58
Wat heb je nog meer voor info nodig?

caliban
25 april 2007, 13:26
Een mark IV is helemaal geen slechte optie. Je moet eens wat gaan testen.
Je hebt een zeer mooi budget, dus de meeste gitaarwinkels zullen je met open armen ontvangen.
Een mesa rectifier is misschien wat voor je, of zoals je al zei marshall, maar dat is zeker niet het beste merk op de markt naar mijn mening.
Als je niet te ver van duitsland woont, denk ik dat je best eens naar musicstore in keulen kan gaan. Op Bogner na hebben ze daar ongeveer alles wat je van amp kan wensen.

Kim Wilson
25 april 2007, 13:28
Moet van dat budget ook nog een gitaar gekocht worden?

AART
25 april 2007, 17:12
Marshall zou ik laten staan. Voor de snelle riffs van progmetal niet geschikt.

IMO leuke opties:

Mesa Boogie Mark III of IV(als je veel waarde hecht aan clean: Mark IV).
VHT Ultralead
ENGL Powerball
Mesa Triaxis/2:90 combinatie met kast.
Peavey 5150.

AART
25 april 2007, 17:13
Een mark IV is helemaal geen slechte optie. Je moet eens wat gaan testen.
Je hebt een zeer mooi budget, dus de meeste gitaarwinkels zullen je met open armen ontvangen.
Een mesa rectifier is misschien wat voor je, of zoals je al zei marshall, maar dat is zeker niet het beste merk op de markt naar mijn mening.
Als je niet te ver van duitsland woont, denk ik dat je best eens naar musicstore in keulen kan gaan. Op Bogner na hebben ze daar ongeveer alles wat je van amp kan wensen.

Ik zou de rectifier niet echt fijn vinden voor progmetal, heeft eeen erg onstrak laag.

Jan-Willem
25 april 2007, 23:07
Als ik een tip mag geven, doe een blinddoek om en ga zo veel mogelijk testen, probeer elk merk uit en dan merk je vanzelf waar je naar opzoek bent.

Maar het is ook handig om van te voren te bedenken wat voor geluid je wilt hebben. Als je daar een idee over hebt dan kunnen we je tips geven wat je zou kunnen proberen.

Mijn idee over versterkers is dat je beter 1x iets goeds kopen dan heel veel geld uitgeven en er dan achter komen dat het toch niet is wat je wilt.

Ik kan wat dat betreft de Juxebox (ja ja daar komt ie weer langs) in Boekel aanraden, het is misschien wel verreizen maar dan heb je wel meteen zo'n beetje alles bij elkaar van Marshall t/m Diezel t/m Soldano. Daar hebben ze echt bijna alles.

BlackSun
26 april 2007, 16:11
Met 2500 Euro zou ik gewoon rechtstreeks naar de winkel gaan, een hele dag testen, en kopen welke ik het beste vind klinken.

Met zo'n budget zijn er zoveel opties, dat het onmogelijk is om te zeggen welke het beste is.

jimihattricks
26 april 2007, 16:56
ik zou 10 epi valve jr.s kopen en die dan op elkaar stapelen :gitarist:

ontopic: ik weet niet zo goed wat ik voor metal zou moeten aanbevelen, maar KRANK heb ik nog niet voorbij zien komen.. maar met 2500 heb je betere opties denk ik