PDA

View Full Version : GCX audio switcher met All Access?



BeeJee
24 april 2007, 20:37
Ik heb een GCX audio switcher (looper) op het oog. Deze wil ik gaan aansturen met mijn All Access. Nu stuurt de GCX over midi pins 1&3 van de midi-in phantom power uit. Kan ik hem zonder verdere problemen met mijn All Access combineren? Of moet ik ergens speciaal op letten.
De support-afdeling van Voodoolab heeft of massaal vakantie, of heeft het heel druk, ik krijg in ieder geval geen antwoord. Is er 1 van de rack-experts hier die het zo weet? Volgens mij heeft LordRiff ook een All Access icm. een GCX-switcher.
Ik vraag me dus af of ik met een normale 5pins-midikabel geen schade aan kan richten aan mijn All Access. Thx voor de support alvast!

Alain
24 april 2007, 22:39
werkt perfect

BeeJee
25 april 2007, 00:17
Thx man!
Ik heb net voor de zekerheid toch ff mijn midi-kabel gecheckt en alle 5 de pins zijn gesoldeerd, wat bij veel kabels niet het geval is. Volgens mij moet ik dan wel even de buitenste 2 desolderen (is dat een woord?), want daar komt de fantoom-voeding toch doorheen vanuit de GCX? In de All Access hebben pin 1&3 (de buitenste) ook een functie voor het ontvangen van midi-data.

boss
25 april 2007, 00:39
Kan je geen speciale kabel maken met aan 1 zijde een 7-pins connector (All Acces) en aan de andere zijde een 5-pins connector (GCX)?
Dan zou je je AA kunnen voeden vanuit de GCX.
Lord... Jump In Please :)

LordRiffenstein
25 april 2007, 07:57
Je bent inderdaad het veiligste met de 3-pins midi kabel want GCX levert voeding via een 5 pins. Ik heb gewoon een 3-pins midi kabel gebruikt en dat werkt prima.

Josdevos
25 april 2007, 10:38
Met een speciale of op maat gemaakte 5 pin -> 7 pin kabel kan je de AA perfect voeden met een GCX. Dan moet je wel juist uitzoeken op welke pinnetjes de AC staat en de juiste draadjes aansolderen.

De All Access heeft gebruikt dan wel een 7 pin connector, maar er zijn ook effektief maar 3 pinnetjes aangesloten voor MIDI en 2 voor AC.

BeeJee
25 april 2007, 14:32
De AA gebruikt de twee buitenste pinnetjes bij een 7pins kabel voor fantoom, maar ook de twee daaropvolgende pinnen (normaal de buitenste bij een 5pins kabel) hebben in sommige situaties een midi(return)functie, lees ik in de handleiding van de AA. Op die pinnen staat vanuit de GCX spanning. Die moet ik dus in mijn 5pins-midikabel desolderen, of ontsolderen ;). Het idee van fantoomvoeding naar mijn AA staat me ook wel aan. Waar zou ik zo'n kabel evt. kunnen laten fabriceren?

LordRiffenstein
25 april 2007, 15:39
De AA gebruikt de twee buitenste pinnetjes bij een 7pins kabel voor fantoom, maar ook de twee daaropvolgende pinnen (normaal de buitenste bij een 5pins kabel) hebben in sommige situaties een midi(return)functie, lees ik in de handleiding van de AA. Op die pinnen staat vanuit de GCX spanning. Die moet ik dus in mijn 5pins-midikabel desolderen, of ontsolderen ;). Het idee van fantoomvoeding naar mijn AA staat me ook wel aan. Waar zou ik zo'n kabel evt. kunnen laten fabriceren?

Als je een 5-adrige kabel hebt is het een kwestie van een 7-pins plug te kopen en de boel te hersolderen.

boss
25 april 2007, 19:06
Inderdaad, bijvoorbeeld deze stekker van Conrad.nl:
http://www1.nl2.conrad.com/conrad_nl/layout2/detail.fh?fh_secondid=b2c737895&fh_view_size=50&action=search&fh_eds=%c3%9f&xfh_view=search&fh_sort_by=&fh_host=www1.nl2.conrad.com&fh_session=%2fscripts%2fwgate%2fzcop_nl2%2f~flN0YX RlPTM3MDM2NjY0NDY%3d&fh_location=%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL&fh_search=7pin&fh_refview=search
Bestelnr. 737895 - 89
Kost nog geen 4 euro
http://www1.nl2.conrad.com/xl/7000_7999/7300/7370/7378/737860_BB_00_FB.EPS.jpg