PDA

View Full Version : Testverslag! welke zouden jullie kiezen?



Balthazar
24 april 2007, 19:49
Vandaag met een budget van 2500 euro op stap geweest in den haag en allerlei gitaren getest. hier een verslag daarvan en uiteindelijke sta ik nu voor een lastige keuze..

ik was op zoek naar een gitaar met ;
Veel sustain, redelijk dikke hals, zowel clean als scheur een goed geluid en rock 'n' roll looks
deze gitaren heb ik bespeeld

Gibson SG-3
Gibson SG Standard
Gibson LP Standard Antique
Gibson LP Standard '91
Gibson LP Classic
Gibson LP 40th Anniversary
Gibson LP Custom
Duesenberg Starplayer TV Ron Wood

over een Koch powertone stack, en die nieuwe Marshall combo, weet de naam ff niet meer.

De SG-3 viel snel af wegens zijn slechte bespeelbaarheid door de 3 elementen, slechte afwerking, en geen geweldig geluid.

De SG standard daarentegen, speelde super, en klonk ook zo ! snijdend rock geluid, puur angus, maar clean wat minder helaas.

De LP Antique beviel echt uitstekend, prachtige relic achtige looks, zonder dat ze de gitaar kapot & slecht bespeelbaar hebben gemaakt hehe. mooi kleine scheurtjes in de lak. erg lichte gitaar, speelde geweldig, klonk nog beter. clean mooi en warm, distortion vol maar toch scheurend. sustain eindeloos !

De LP standard '91 speelde en klonk iets minder dan de antique, hoewel alsnog erg goed. mooi ook. maar word het dus niet..

De Classic, ja stuk minder mijn ding. prima gitaar verder. wat meer high gain georienteerd heb ik het idee.

De 40th anniversary was fantastisch. schitterende gitaar, en een ebben toets! net als de customs. P100 elementen die heerlijk rockten maar nóg beter clean klonken. niet echt superhigh gain verder dus. maar goed.

Van de twee customs die binnen mijn budget lagen, viel de Black Beauty gelijk af door de slechte staat waarin hij verkeerde. eeuwen oude snaren, topkam te ver ingevijld, dus supererge fretbuzz, dat soort dingen. misschien een topding als je m eerst even opknapt maar daar had ik geen zin in. de andere beviel een stuk beter, alleen de sunburst-gouden hardware combinatie vond ik iets minder. ook clean stond de gitaar niet zn mannetje. maar ach, wel de ultieme rock gitaar.

Als laatste de Duesenberg ronnie wood. Wow! wat een mooi ding. heeerlijke klank ook, de p90 was briljant clean, en de middenstand zomogelijk nog beter. ook rocken deed deze gitaar supergoed. prima trem. alleen niet genoeg sustain, en een errg stroeve hals.

Twee gitaren bleven over, de standard antique, en de 40th anniversary.

http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/antiquenbb.jpg

http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/40thannlp.jpg

Graag hoor ik jullie ervaringen met deze gitaren, en ook welke jullie zouden kiezen en waarom !! bijvoorbaat dank,
Wieger

d'oh
24 april 2007, 20:01
The Black One!

bass blom
24 april 2007, 20:10
ik zou ook voor the black one gaan en wel hierom:
er kunnen als je het ooit zou willen makkelijk P90's in
en natuurlijk, ebben rulez!

Dweezman
24 april 2007, 20:17
ik kan je niet helpen, maar je kunt volgens mij niet fout kiezen!
Wàt een beauties!

Orgasmocaster
24 april 2007, 20:17
Die Antique is natuurlijk veel mooier, maar als ik een LP zou kopen moet ie toch echt een Ebony board hebben.
Ten eerste om de toon van de mahogany te compenseren, extra sustain, en het speelt fijner natuurlijk

Maurice_732
24 april 2007, 20:54
Ook de zwarte.

LP_CL
24 april 2007, 20:56
Die Antique is natuurlijk veel mooier, maar als ik een LP zou kopen moet ie toch echt een Ebony board hebben.
Ten eerste om de toon van de mahogany te compenseren, extra sustain, en het speelt fijner natuurlijk
Ach kom, je doet alsof het een WERELD van verschil is... Het is amper merkbaar. Merkbaar, maar je moet er toch wel al echt op gaan letten.
on topic: ik zou die Antique relic nemen.
- Omdat ie 1000000000 keer mooier is als die black
- P100's ruisen/brommen nogal hard, en het clean van PAF elementen is toch ook om van te kwijlen
- mooiste Antique die ik tot nu toe gezien heb
- 40 ani is overpriced

Braindead
24 april 2007, 21:26
Ik zou voor die Antique gaan. Een Les Paul met Single coils is als Pamela Anderson met Cup a.

Negative K3 fan
24 april 2007, 21:26
ik denk dat ik dit een jaar of 2 geleden nooit had kunnen zeggen, maar zelf zou ik voor de antique gaan, wat een schoonheid.

p100 zijn toch noise cancelling p90s? dus als het goed is geen brom en dergelijke.

Einzeln
24 april 2007, 21:30
Een Les Paul met Single coils is als Pamela Anderson met Cup a.
Zoals het ooit bedoeld was bedoel je?

Orgasmocaster
24 april 2007, 21:35
Ach kom, je doet alsof het een WERELD van verschil is... Het is amper merkbaar. Merkbaar, maar je moet er toch wel al echt op gaan letten.


Dan luister jij niet goed! nee, geen wereld van verschil nee, maar zeker een duidelijk verschil! en als je het niet aan je vingers voelt is er helemaal iets mis met jou.

artnaz
24 april 2007, 21:55
Antique vind ik persoonlijk in ieder geval 2673 keer zo mooi! Hoewel ik met deze geen ervaring heb vind ik die "Anniversary" dingen vaak niet bijzonder genoeg voor wat ze eigenlijk zouden moeten zijn. Die ebben toets is natuurlijk wel prachtig, but hey, you can't have everything! Alhoewel....:p

Hendriks
24 april 2007, 22:03
Probeer ook eens een Duesenberg 49´r deze heeft meer sustain dan de Starplayer.

Outrage
24 april 2007, 22:19
Wat dacht je van beide gitaren? :roll:

Ik vind persoonlijk de kleur van die Antique mooier. Zwart is ook maar zwart.

Lexvandoef
24 april 2007, 22:40
Ik zou voor de Antigue, ziet er gewoon veel beter uit en ik ben ook meer een humbucker jongen en voor mij is het ultieme les paul geluid gewoon humbuckers. Hoewel een hele ouwe P90 junio ook erg lekker klinkt.

Squier4ever
24 april 2007, 22:48
Antique by far!
die 40 zal ongetwijfeld vet zijn, maar hij is zwart en heeft P100 ipv P90....

-Blizzard_Lizzard-
24 april 2007, 22:51
Watvoor serie is dat eigenlijk die LP Antique?

Worden niet meer gemaakt of wel?

future2future
24 april 2007, 22:56
Ik denk dat je voor humbucker moet gaan, die is gewoon heel veelzijdig en voor jou muziek ook heel geschikt. Is ook heel erg mooi btw

Agent_Smith
24 april 2007, 23:11
Ach kom, je doet alsof het een WERELD van verschil is... Het is amper merkbaar. Merkbaar, maar je moet er toch wel al echt op gaan letten.
on topic: ik zou die Antique relic nemen.
- Omdat ie 1000000000 keer mooier is als die black
- P100's ruisen/brommen nogal hard, en het clean van PAF elementen is toch ook om van te kwijlen
- mooiste Antique die ik tot nu toe gezien heb
- 40 ani is overpriced

Behoorlijke crap argumenten hier.
Het verschil is behoorlijk en P100s zijn vrij stil. Wat iets waard is wordt bepaald door vraag en aanbod.

Ik zou ook erg moeilijk kunnen kiezen. Het zijn beiden beauties... maar ik neig meer naar de zwarte toe, al kan de HB LP misschien een heel klein beetje veelzijdiger zijn.

Orpheo
25 april 2007, 01:58
GUYS GUYS GUYS!!! rustig aan over die antique! de grap van deze gitaar is; HET IS NIET MEER DAN EEN STANDARD FADED UIT 2006! en dan n beetje andere lak en wat gereliced. hij is die 2200 euro ECHT niet waard. ik heb 'm naast mijn faded gehouden, en mijn faded brulde 'm er faliekant uit. ok, het is niet eerlijk, ik heb mijn faded gekozen uit een stuk of 6 exemplaren waar er gelijk 3 van afvielen ivm rottig halsprofiel. maar deze gitaar is gewoon een standard faded, en die 40th anniv. is nu uit mijn hoofd tussen de 1700 en 1800 euro bij max guitars, en dat is zeker niet verkeerd voor die gitaar.

jammer dat ie p90's had, anders was ie ALLANG van mij :satisfie:

Wimvdb
25 april 2007, 07:17
Puur persoonlijk zou ik een Les paul standard wine red of ebony halen. Maar naar't schijnt kunnen de Duesenberg erg goed meedraaien aan de top van de gitaarwereld

Balthazar
25 april 2007, 08:54
GUYS GUYS GUYS!!! rustig aan over die antique! de grap van deze gitaar is; HET IS NIET MEER DAN EEN STANDARD FADED UIT 2006! en dan n beetje andere lak en wat gereliced. hij is die 2200 euro ECHT niet waard. ik heb 'm naast mijn faded gehouden, en mijn faded brulde 'm er faliekant uit. ok, het is niet eerlijk, ik heb mijn faded gekozen uit een stuk of 6 exemplaren waar er gelijk 3 van afvielen ivm rottig halsprofiel. maar deze gitaar is gewoon een standard faded, en die 40th anniv. is nu uit mijn hoofd tussen de 1700 en 1800 euro bij max guitars, en dat is zeker niet verkeerd voor die gitaar.

jammer dat ie p90's had, anders was ie ALLANG van mij :satisfie:
hmm ik heb hem ook naast een paar fadeds gehouden, en ik vond die faded echt helemaal niets. voelde een beetje als een speelgoed gitaar. ik weet niet, misschien de uitstraling gecombineerd met de feel.
beide gitaren zijn overigens 2200 euro bij max guitars.

glacius
25 april 2007, 08:59
Die Antique is natuurlijk veel mooier.

ben ik helemaal mee eens !!!!!

Fender75
25 april 2007, 09:17
Die antique is echt schitterend! Maar voor de Blackie valt ook wel wat te zegen..Het leven is keuzes maken, maar altijd van die moeilijke..:)

-Blizzard_Lizzard-
25 april 2007, 09:24
Watvoor serie is dat nou die LP Antique?!

Worden ze nog gemaakt of niet?

snits
25 april 2007, 10:07
Die antique is inderdaad een faded met extra lak laag op de top en hand gemaakte weather checking(de Murphy manier dus) ,geagede hardware en chromen kapjes die een normale faded niet heeft . Als je meneer Murphy het zelfde truukje laten doen was ie nog 2000 euro meer geweest. Dus duur is een relatief in dit geval

qua keus denk ik dat de meesten hier alleen maar op te uiterlijk af kunnen gaan ,behalve dan Orpheo maar die jongen kan geen noot spelen ookal heeft ie 5 gibsons,en dan zou ik voor de antique gaan .

Maar alleen jou vingers en oren kunnen dit beslissen .


succes met je keuze

Rinze
25 april 2007, 10:09
Allebei kopen? P100's zijn inderdaad gewoon stacked hummies, dus als het goed is geen ruis en brom.

Kim Wilson
25 april 2007, 10:15
...
qua keus denk ik dat de meesten hier alleen maar op te uiterlijk af kunnen gaan ,behalve dan Orpheo maar die jongen kan geen noot spelen ookal heeft ie 5 gibsons,en dan zou ik voor de antique gaan .

...
Stevige eerste post. Welkom. :)

almarvk
25 april 2007, 10:17
Sig waardig :D :D

glacius
25 april 2007, 10:26
Sig waardig :D :D


vond ik ook al ;)

maar snits hoe kan dat nou ? geregistreerd in jan 06 en nu pas je 1e post ?

snits
25 april 2007, 10:32
thanks maar ben al een tijdje een lurker hier maar met mozilla wilt maar niet lukken om te reageren maar hier voor heb explorer maar gestart :)

Aangezien ik die antique ook heb gezien en weet dat deze lekker speelt
en bedenk je ook met een zwarte gisbon dat je ieder krasje gaat zien zelfs de zachte poetdoekjes maken al krasjes !

-Blizzard_Lizzard-
25 april 2007, 10:43
Worden die Gibson LP Standard Antiques nog gemaakt????????????????

snits
25 april 2007, 10:48
Wat betreft de opmerking over Orpheo ,ik was in de winkel toen ie z'n zeer smaakvolle-kuch-kuch BFG aan testen was en zonder dollen heeft ie me echt uit de winkel gespeeld zo slecht was t .
Typisch geval als ik maar de spullen heb dan klinkt het vanzelf wel.

snits
25 april 2007, 10:51
Antique is max only en er komt er waarschijnlijk nog een eind van de week

Dirkdewaard
25 april 2007, 11:00
Het een budget van 2500 euro zou ik geen van beide kopen.

Ik zou kopen:

-LP classic (gemaakt tussen 1990 en 1993)
-een setje Kloppmann personal paf (www.proguitar.de)
-Grovers

en ik zou hem zelf agen door er jaren lang rock and roll op te spelen :cooler:

serieus ik zou dit overwegen, vroege lp classics zijn underrated.

Luke-wannabe
25 april 2007, 11:07
Wat betreft de opmerking over Orpheo ,ik was in de winkel toen ie z'n zeer smaakvolle-kuch-kuch BFG aan testen was en zonder dollen heeft ie me echt uit de winkel gespeeld zo slecht was t .
Typisch geval als ik maar de spullen heb dan klinkt het vanzelf wel.
Fakking hard :D:D

glacius
25 april 2007, 11:26
Fakking hard :D:D

ik vraag me af wat orph er zelf over te zeggen heeft ..

RRRobin
25 april 2007, 11:46
Fakking hard :D:D

eerder fkin kinderachtig en erg clichématig...

The Underdog
25 april 2007, 12:07
eerder fkin kinderachtig en erg clichématig...
Ofwel heel erg realistisch. Wie weet?

Dirkdewaard
25 april 2007, 12:28
Er vraagt hier iemand om een mening over 2 gitaren.
Laten we het daar over hebben?
Wat maakt het uit hoe goed hij speelt, hij heeft een goede opmerking geplaatst volgens mij.

Als iemand iets tegen Orpheo heeft kan hij hem mailen.

rjong999
25 april 2007, 12:39
Ik zou ook voor die zwarte gaan (eigenlijk zou ik eerst nog eens ergens een custom gaan spelen), maar het ligt er ook erg aan wat je belangrijk vindt. Als de looks je verder niet zoveel uitmaken zou ik liever een studio nemen en het prijsverschil in je zak houden, ik vind dat af-fabriek-relic-gedoe zeau ongeleaufelijk je-weet-wel...ik heb er sinds een half jaar ofzo een studio bij en die is gewoon goed.

steph
25 april 2007, 12:48
Ga voor de zwarte!!!

Kim Wilson
25 april 2007, 13:04
Kies degene waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Er zijn zoveel uiteenlopende meningen dat je daar IMO niet vanuit kunt gaan.

glacius
25 april 2007, 13:28
ga naar die winkel doe een blindoek om en ga gewoon testen... de gitaar waar jij je het prettigst bij voelt moet je kopen

Balthazar
25 april 2007, 13:31
ok als ik het goed begrijp zijn die p-100's op LUID volume + een rock sound, goed in bedwang te houden? of feedbacked het dan alles bij elkaar?
Godver het word er niet makkelijker op.. waarom is die 40th overpriced volgens sommigen?

glacius
25 april 2007, 13:34
waarom is die 40th overpriced volgens sommigen?


het lijkt mij omdat het een zwarte les paul met p90's en het woordje 40th op staat ?

Balthazar
25 april 2007, 13:35
het lijkt mij omdat het een zwarte les paul met p90's en het woordje 40th op staat ?
eh? een zwarte les paul met humbuckers en het woordje standard is toch net zo duur?

drap
25 april 2007, 13:37
Puur afgaant op een plaatje zou ik voor de zwarte Standard gaan, maar dat vind ik sowieso al de mooiste Standard, ongeacht humbuckers of p90's. Nou vind ik persoonlijk p90's juist veelzijdige, dus in dit geval ook een pluspunt. Ikzou ook zeker inderdaad nog eens rondkijken naar een Custom persoonlijk, maar ook dat is puur qua uiterlijk. Ik ben namelijk helemaal niet eens zo'n groot fan van Les Pauls, ik vind ze clean namelijk helemaal niet zo geweldig klinken :)

Maar al boven al moet je gewoon kiezen wat voor jou de beste gitaar is. En of je die afweging nou puur op het uiterlijk of op het geluid doet, jij moet het weten.

Luke-wannabe
25 april 2007, 14:07
ik vraag me af wat orph er zelf over te zeggen heeft ..
Ik denk dat de hel openbreekt eerlijk gezegd :D

Kim Wilson
25 april 2007, 14:08
Ik denk dat de hel openbreekt eerlijk gezegd :D
Ik zorg dat ik de cola en de zakken chips klaar heb liggen. :D

Luke-wannabe
25 april 2007, 14:09
Hahahah.
Ik denk dat ik er ook effe voor ga zitten :D:D

Yamhammer_71
25 april 2007, 14:10
ok als ik het goed begrijp zijn die p-100's op LUID volume + een rock sound, goed in bedwang te houden? of feedbacked het dan alles bij elkaar?
Godver het word er niet makkelijker op.. waarom is die 40th overpriced volgens sommigen?

Probeer dat ook eens tijdens het testen, want je kunt beter zeker zijn van je zaken en de ene gitaar met P90's is de andere niet. Kans op feedback hou je altijd en een P90 is daar nou eenmaal gevoeliger voor dan een humbucker.
Neem een metal distortion-pedaal of andere soortgelijke distortion, gooi alles open, draai het volume omhoog en kijk welke van de 2 gitaren het beste reageert hierop. Ik weet niet of je echt hardrock/metal wilt spelen, maar kijk, luister en oordeel: Welke vind je het beste?
Is clean + overdrive meer een pre voor je dan een megevette en brute distortionsound, dan kun je die 40th Anniversary weleens in de gaten houden ;)

Ik heb zelf pasgeleden op een Gibson LP Goldtop gespeeld met P90's, klonk en speelde heel erg goed. Vooral clean was ik erg onder de indruk, maar zodra ik distorted ging spelen bleek het niet mn ding.
Even testen dus!!

steph
25 april 2007, 14:11
Bij de 40th anniv. hebben ze bij Gibson destijds gewilde specs gepakt, maar eigenlijk is dit een Les Paul Pro...
Maar dan met P-100's ipv 90's. Die waren toen net nieuw btw...

Negative K3 fan
25 april 2007, 14:49
Probeer dat ook eens tijdens het testen, want je kunt beter zeker zijn van je zaken en de ene gitaar met P90's is de andere niet. Kans op feedback hou je altijd en een P90 is daar nou eenmaal gevoeliger voor dan een humbucker.

das ook voor het eerst dat ik dat hoor... leg eens uit

cas121
25 april 2007, 15:04
Hier even spuit 11 met een sidestep: Het is toch een CLASSIC antique en geen standard?

C

bert k
25 april 2007, 15:07
Probeer dat ook eens tijdens het testen, want je kunt beter zeker zijn van je zaken en de ene gitaar met P90's is de andere niet. Kans op feedback hou je altijd en een P90 is daar nou eenmaal gevoeliger voor dan een humbucker.
Het gaat hier toch om P-100? Die zijn niet zomaar met een P-90 te vergelijken. Alleen de maat is eender.

drap
25 april 2007, 15:08
Hier even spuit 11 met een sidestep: Het is toch een CLASSIC antique en geen standard?

C

Volgens het rijtje in de eerste post heb je een Standard Antique en een Classic, wat beiden Standards zijn als ik het goed heb. Twee verschillende gitaren dus.

drap
25 april 2007, 15:10
Het gaat hier toch om P-100? Die zijn niet zomaar met een P-90 te vergelijken. Alleen de maat is eender.

Dat is één en het feedback verhaal klopt ook niet.

cas121
25 april 2007, 15:11
ja, wat ik bedoel is dat gibson helemaal geen standaard antique maakt of maakte, wel een classic antique...

is volgens mij iets uit die guitar of the week serie

Kim Wilson
25 april 2007, 15:13
Yamhammer is denk ik een beetje in de war (is 't anders?). P90's worden ook regelmatig toegepast in (semi)-hollow gitaren, en ja, die willen nog wel eens feedbacken. Maar dat heeft niks met de elementen te maken, maar met de gitaar.

Een standaard Strat feedbackt ook niet, terwijl er toch ook single coils op zitten.

drap
25 april 2007, 15:16
ja, wat ik bedoel is dat gibson helemaal geen standaard antique maakt of maakte, wel een classic antique...

is volgens mij iets uit die guitar of the week serie

Jij hebt ook lopen spieken op de site van Gibson ;) Maar het klopt, ik zie het nou ook op de site.

Oeps!!! Daar gaan al de grote Les Paul kenners!!! :seriousf:

Yamhammer_71
25 april 2007, 15:58
Ik zei al dat elke gitaar met P90's weer anders is dan de andere.

Het feedback-verhaal ging in ieder geval wel op bij de Gibson LP Goldtop die ik laatst getest heb. Man, wat een bak ruis.
Metal spelen met EMG's of high output passieve elementen is toch heel iets anders dan een P90 of P100. Die zijn daar gewoonweg NIET voor gemaakt.

En ja, alles kan duh. Ik vind alleen dat je met P90's erg beperkt bent en het ver moet zoeken om er echte hardrock of metal mee te spelen.
Het zal alles behalve makkelijk gaan.

almarvk
25 april 2007, 15:59
Zoals je zegt: die zijn er niet voor gemaakt. Op een banjo kan je ook geen metal spelen.

Kim Wilson
25 april 2007, 16:01
Ik zei al dat elke gitaar met P90's weer anders is dan de andere.

Het feedback-verhaal ging in ieder geval wel op bij de Gibson LP Goldtop die ik laatst getest heb. Man, wat een bak ruis.
Metal spelen met EMG's of high output passieve elementen is toch heel iets anders dan een P90 of P100. Die zijn daar gewoonweg NIET voor gemaakt.

En ja, alles kan duh. Ik vind alleen dat je met P90's erg beperkt bent en het ver moet zoeken om er echte hardrock of metal mee te spelen.
Het zal alles behalve makkelijk gaan.
Punt één: ruis is géén feedback.

Punt twee: het gaat hier om P100 elementen. Die zijn totaal niet te vergelijken met P90's.

Punt drie: Wat versta je onder high output elementen?

DaveItUp
25 april 2007, 16:08
Metal met p-90s gaat prima.

drap
25 april 2007, 16:13
P90's zijn toch ook feitelijk high output, alleen dan single coil. Dat geldt al helemaal voor P100's.

Hardrock gaat prima met P90's, er zijn er die het zelfs met Fender singlecoils doen. Voorbeelden te over.

En ruis is absoluut geen feedback. Ruis is sowieso een klacht van slaapkamergitaristen. Daar hoor je live niets van terug.

edit: P100's zijn feitelijk humbuckers. Dus P90's, maar dan zonder ruis.

Balthazar
25 april 2007, 16:28
ja, wat ik bedoel is dat gibson helemaal geen standaard antique maakt of maakte, wel een classic antique...

is volgens mij iets uit die guitar of the week serie
klopt idd, daarom lijkt het me ook wat bijzonders !! maarja die andere is niet minder fraai... wel bedankt voor de vele reacties, ik ga denk ik vrijdag terug naar de winkel, neem ik mn top mee ik probeer ik ze er allebei over uit en vervolgens maak ik een keuze. en misschien is er tegen die tijd al 1 verkocht dan hoef ik de lastige keuze niet te maken :)

Negative K3 fan
25 april 2007, 17:07
Metal spelen met EMG's of high output passieve elementen is toch heel iets anders dan een P90 of P100. Die zijn daar gewoonweg NIET voor gemaakt.

ow nee?? luister hier dan eens naar

http://home.zonnet.nl/spit23/davidianpodpro.mp3

drap
25 april 2007, 17:21
Ik heb het al eens vaker gezegd, een vet scheurgeluid is niet alleen afhankelijk van humbuckers of een bepaald type gitaar in het algemeen.

Ik zat vanmiddag toevallig een dvd van Iggy Pop te bekijken. Eén keer raden wat één van de gitaristen in z'n Les Paul had zitten...

Balthazar
25 april 2007, 17:35
ow nee?? luister hier dan eens naar

http://home.zonnet.nl/spit23/davidianpodpro.mp3
door dat op te nemen heb je wel je visite gemist ! die op 0:14 aanbelt hehe
[ontopic] klinkt lekker, p90 of 100? en met een pod opgenomen?

Rinze
25 april 2007, 18:30
P100 zijn humbuckers, kun je prima metal mee spelen. Een gitaar kan ook om andere redenen bijgeluiden hebben.


Luister maar eens naar recent werk van Europe (ik weet het, zou het zelf ook niet vrijwillig doen), die zijn weer bij elkaar en brengen weer platen uit met een MODDERVET en HEAVY gitaargeluid met...een Gibson LP Custom met P90's.

Op een telecaster kun je zelfs metal spelen, een vriend van me haalde daar een zeer overtuigende metalscheur uit.

OT: ik vind die Sunburst toch mooier, geloof ik. Wat een luxe-probleem :seriousf:

cardinal
25 april 2007, 19:46
Er vraagt hier iemand om een mening over 2 gitaren.
Laten we het daar over hebben?
Wat maakt het uit hoe goed hij speelt, hij heeft een goede opmerking geplaatst volgens mij.

Als iemand iets tegen Orpheo heeft kan hij hem mailen.

Ik kan ook niet spelen en toch 50000 cdtjes verkocht en op alle grote podia en festivals gespeeld:satisfie: :rockon:

Daarnaast ook best wat leuke gitaren. Naast dat je op gitaren kan spelen zijn het gewoon ook echt toffe stukken hout. De een koopt een schilderijtje om naar de kijken en de ander een gitaar. Voordeel van een gitaar is dat er nog geluid uit komt ook en je er een nummertje mee kan maken (hop hop) en dat is weer wat moeilijker met een schilderij.

De keuze? Waarom kijk je niet nog even verder dude en breng ons iedere keer een verslag uit. Met een maximum van bijvoorbeeld 100 gitaren en dan moet je beslissen. Maak je er een soort Idolz For Guitarz van.

Luke-wannabe
25 april 2007, 20:03
Welke band zit je dan..?

Orpheo
25 april 2007, 20:20
sinds wanneer heb ik gepretendeerd (goed) te kunnen spelen....

drap
25 april 2007, 20:23
sinds wanneer heb ik gepretendeerd (goed) te kunnen spelen....

Meer niet? :( Ik berg de chips weer op...

Orpheo
25 april 2007, 20:31
Meer niet? :( Ik berg de chips weer op...

nee man, kom hier, lekker aan t strand liggen bakken, met anderhalve-literflessen bier begraven een meter diep (lekker koel!) :D die chips komt wel op

Negative K3 fan
25 april 2007, 21:02
door dat op te nemen heb je wel je visite gemist ! die op 0:14 aanbelt hehe
[ontopic] klinkt lekker, p90 of 100? en met een pod opgenomen?

die visite is een contact die online kwam...

p90, een custom soapbar van seymour duncan en inderdaad een pod: podxt 2.0

snits
25 april 2007, 23:42
Zag vandaag nog dat ze nog een antique hadden heb hem niet ingepluged maar speelde wel weer als een droom ,ietsje meer gereliced maar met stijl .
Zou ik als ik jou was ook ff inpluggen als je er toch bent.
http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1636&PHPSESSID=ab67c2a930d72566f13b555167ff84a2
foto is alleen stuk minder dan in t echt

Luke-wannabe
26 april 2007, 07:50
nee man, kom hier, lekker aan t strand liggen bakken, met anderhalve-literflessen bier begraven een meter diep (lekker koel!) :D die chips komt wel op
Jezus Orf is dat alles..! :D

Kim Wilson
26 april 2007, 08:30
Pfff, wat een anti-climax... :(

Orpheo
26 april 2007, 09:48
pfff, doe ik eens wat iedereen tegen me zegt 'houd je rustig, doe niet zo wild' is t weer niet goed...


nah :chicken:

jorrit
26 april 2007, 11:51
pff ik had geeneens gereageerd... ik koop ook gitaren naar dat ik geld heb.. dus als ik 4000 over heb koop ik lekker een black beauty en t maakt me geen donder uit hoe goed ik dan kan spelen... man wat een gezeur...


ONtopic... heeft de TS nou al een keuze gemaakt?

Lucky
26 april 2007, 14:11
och... je zou een argument kunnen maken dat als iemand niet een beetje kan spelen, hij wel iets kan zeggen over het uiterlijk van een gitaar... maar dat hij te weinig ervaring voor heeft om te beoordelen hoe een gitaar klinkt of hoe het geluid in verhouding staat tot een andere gitaar.
Hij kan het gewoonweg niet testen omdat ook al zit het geluid potentieel in de gitaar, hij het met zijn niveau er niet uit zal kunnen halen.

gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zijn mond open doen en reageren op diegenen die hun mond open doen.

Orpheo
26 april 2007, 14:17
och... je zou een argument kunnen maken dat als iemand niet een beetje kan spelen, hij wel iets kan zeggen over het uiterlijk van een gitaar... maar dat hij te weinig ervaring voor heeft om te beoordelen hoe een gitaar klinkt of hoe het geluid in verhouding staat tot een andere gitaar.
Hij kan het gewoonweg niet testen omdat ook al zit het geluid potentieel in de gitaar, hij het met zijn niveau er niet uit zal kunnen halen.

gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zijn mond open doen en reageren op diegenen die hun mond open doen.

ik ga hier niet eens meer op in... zucht

rjong999
26 april 2007, 14:46
och... je zou een argument kunnen maken dat als iemand niet een beetje kan spelen, hij wel iets kan zeggen over het uiterlijk van een gitaar... maar dat hij te weinig ervaring voor heeft om te beoordelen hoe een gitaar klinkt of hoe het geluid in verhouding staat tot een andere gitaar.
Hij kan het gewoonweg niet testen omdat ook al zit het geluid potentieel in de gitaar, hij het met zijn niveau er niet uit zal kunnen halen.

gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zijn mond open doen en reageren op diegenen die hun mond open doen.
Wat een BS! Je speelt wat je kan en hoort wat je hoort. Je kunt net zo goed beweren dat iemand die technisch meer kan op een gitaar niet in staat is een onbevangen oordeel te geven. Je kunt toch niet voor iemand anders beslissen wat hij wel of niet goed vindt ?

Rinze
26 april 2007, 15:05
Het gaat weer lekker, het valt me op dat Les Paul-discussies ALTIJD in een wedstrijdje piemeltjesmeten ontaarden. Hoe zou dat toch komen :seriousf:

Dirkdewaard
26 april 2007, 15:07
Ik heb net geleerd dat Leo Fender 3 akkoorden kon spelen, dat moet Orpheo toch lukken............

eeeeennnnnnnnn weer ontopic!

snits
26 april 2007, 17:18
och... je zou een argument kunnen maken dat als iemand niet een beetje kan spelen, hij wel iets kan zeggen over het uiterlijk van een gitaar... maar dat hij te weinig ervaring voor heeft om te beoordelen hoe een gitaar klinkt of hoe het geluid in verhouding staat tot een andere gitaar.
Hij kan het gewoonweg niet testen omdat ook al zit het geluid potentieel in de gitaar, hij het met zijn niveau er niet uit zal kunnen halen.

gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zijn mond open doen en reageren op diegenen die hun mond open doen.




Precies wat ik bedoelde .En van iemand met de looks en een meer dan gemiddelde kennis van gitaren ,want dat heeft ie zeker,en zegt dat ie alleen maar op Gibsons kan spelen had ik gewoon meer speelniveau verwacht.
Als ik hem niet had horen spelen voor dat ik zijn topic over die bfg had ik al die mooie omschrijvingen zo geloofd maar helaas
FF for the record ik heb opzich niets tegen Orpheo het is ongetwijfeld een goeie dude heb alleen moeite wat voor waarde je aan zijn oordeel moet hechten .
Simpelweg omdat ie volgens mij niet het niveau heeft om alles uit een gitaar te halen.
Ik hoop dat we dit nu kunnen laten rusten en weer on topic blijven

Sorry Baltazar voor t afdwalen

Rinze
26 april 2007, 18:10
FF for the record ik heb opzich niets tegen Orpheo het is ongetwijfeld een goeie dude heb alleen moeite wat voor waarde je aan zijn oordeel moet hechten .


Wat een onbeholpen kutzin. Als jouw taalbeheersing ook maar iets van een indicatie is voor je gitaarspel hoeven we naar jou ook niet te luisteren. Bovendien: de enige die ik hier heb horen spelen behalve mezelf was die jongen met dat stukje Machine Head. Snits, ik heb jou ook nog niet horen spelen, hoe weet ik dan of jouw oordeel er toe doet?

Wat een gelul.

grayfink
26 april 2007, 18:35
Ik kan niet voetballen. Toch heb ik een mening over Marco van Basten. net als 15 miljoen anderen in dit land. Ik kan ook niet spelen, toch weet ik wat ik mooi vind klinken. Het één staat los van het ander. Toch?

Wie zijn oren wil pijnigen: ik ben die volslanke knakker rechts in beeld http://www.youtube.com/watch?v=UAriYPrdXsQ (http://www.youtube.com/watch?v=UAriYPrdXsQ)

BaseSix
26 april 2007, 18:42
On topic?

The standard antique is niet een gitaar zoals die uit de Gibson fabriek rolt.

Robbert heeft zelf een LP standaard uit zijn winkel genomen en die zelf laten "agen" en er de naam antique aan toegevoegd. En idd, uit de fabriek in nashville rolt wel de LP classic antique wat een nieuwe serie is die dit jaar is geïntroduceerd.

Maar als de topic starter advies vraagt, zou ik zeggen: Ga nog een keer terug, probeer beiden dan nog eens en maak dan zelf je beslissing. Meestal geeft een 2e indruk je altijd weer een hele andere kijk op een gitaar. Maar schroom ook niet om elders ook te kijken en andere merken te proberen dan Gibson (ookal ben ik ook een zeer grote LP fan!). PRS bijvoorbeeld maakt ook wel erg mooie gitaren met een erg goede bespeelbaarheid en klank! Het gaat om jouw smaak! Niet om die van anderen!

grayfink
26 april 2007, 18:44
Basesix is een wijs man.

Balthazar
27 april 2007, 17:16
bedankt voor jullie adviezen! ik ben vandaag teruggegaan, nog een keer op allebei gespeeld, en het is de Antique geworden ! foto's volgen snel

Yamhammer_71
27 april 2007, 18:02
bedankt voor jullie adviezen! ik ben vandaag teruggegaan, nog een keer op allebei gespeeld, en het is de Antique geworden ! foto's volgen snel

Uiteraard :D

Gefeliciteerd man. Als ik mocht kiezen was er ook geen twijfel over mogelijk!!

Die anniversary vond ik echt minder met die P100's.

Lexvandoef
27 april 2007, 18:23
Feli, snel foto's en een reviewtje posten he :D

Orgasmocaster
27 april 2007, 18:27
Gefeliciteerd! goede keuze!

Sorry, maar ik moet nog even mijn mening kwijt over Snits..
Ik vindt het wel heel erg zielig dat ie 1 iemand beoordeeld op zn spel tijdens het testen van een gitaar en 2 dat adverteerd op een forum. hij moet in dat geval wel heel erg onzeker zijn over zijn eigen spel.

Ik heb er trouwens een hele erge hekel aan als mensen het zo nodig vinden om hun allerbeste techniekjes te moeten demonstreren in een gitaren winkel..om de verkoper en tevens je mede shoppers te imponeren. ik voel me dan ook echt niet verplicht om te bewijzen dat ik goed genoeg ben voor de gitaar in kwestie.
vindt het persoonlijk niet eens nodig om meer dan anderhalve toonladder en twee akkoordjes (desnoods vals) te spelen als ik een gitaar test. even elk elementje ff clean en overstuurd. Neck profieletje en fretten even goed aanvoelen en controleren, dan weet je wel of ie potential heeft.

Rinze
27 april 2007, 18:42
Gefeliciteerd! Ik ben jaloers. Speelt ie lekker?

Lexvandoef
27 april 2007, 18:50
Gefeliciteerd! goede keuze!
Ik heb er trouwens een hele erge hekel aan als mensen het zo nodig vinden om hun allerbeste techniekjes te moeten demonstreren in een gitaren winkel..om de verkoper en tevens je mede shoppers te imponeren. ik voel me dan ook echt niet verplicht om te bewijzen dat ik goed genoeg ben voor de gitaar in kwestie.
vindt het persoonlijk niet eens nodig om meer dan anderhalve toonladder en twee akkoordjes (desnoods vals) te spelen als ik een gitaar test. even elk elementje ff clean en overstuurd. Neck profieletje en fretten even goed aanvoelen en controleren, dan weet je wel of ie potential heeft.

Als ik een gitaar ga kopen/testen, of dat nu in een winkel is of bij iemand thuis, dan speel ik idd vaak hele simpele dingen, wat akkoorden en wat simpele loopjes. Ik hoe idd niet zo nodig op iemand indruk te maken, en bij die simpele dingen weet ik gewoon hoe ze moeten klinken en of die gitaar dat kan.

rjong999
27 april 2007, 23:39
oh...den ben ik zeker een rare vent...ik vind het wel leuk om in een volle gitaarwinkel even te laten zien wat ik kan...suf natuurlijk.

Veel plezier met je Antique!

Lexvandoef
28 april 2007, 00:45
Haha nee hoor, tis alleen niks voor mij als ik er op dat moment echt voor ben om een gitaar te kopen/goed testen.

Franc
28 april 2007, 09:48
Als ik een gitaar moet testen (winkel of bij iemand 2e hands) vergeet ik acuut alles wat ik kan en weet ik echt niet wat ik moet spelen :chicken:

Doe dan altijd maar wat akkoorden en wat gepiel met losse noten om een idee te krijgen van de hals, de elementen en de feel.
Je mist toch altijd de begeleiding van je band :)

Zelfde idee als de verjaardagsvisite je gitaar ziet staan en zegt: "speel eens wat" ....eehhh :seriousf:

@TS: PRACHTIGE gitaar, benieuwd naar de foto's!

Luke-wannabe
28 april 2007, 10:21
Als ik een gitaar moet testen (winkel of bij iemand 2e hands) vergeet ik acuut alles wat ik kan en weet ik echt niet wat ik moet spelen :chicken:
+1 daar heb ik ook altijd zo'n last van :D:D

RRRobin
28 april 2007, 11:12
+1 daar heb ik ook altijd zo'n last van :D:D


+ nog 1 ;) volgens mij hebben de meesten onder ons dat wel? en idd ook de beroemde zin 'speel eens wat' heeft dit effect ;)

ontopic: gefeliciteerd, toffe gitaar!

Mugenjou Poject
28 april 2007, 12:59
Als ik een gitaar moet testen (winkel of bij iemand 2e hands) vergeet ik acuut alles wat ik kan en weet ik echt niet wat ik moet spelen :chicken:

Doe dan altijd maar wat akkoorden en wat gepiel met losse noten om een idee te krijgen van de hals, de elementen en de feel.
Je mist toch altijd de begeleiding van je band :)

Zelfde idee als de verjaardagsvisite je gitaar ziet staan en zegt: "speel eens wat" ....eehhh :seriousf:

@TS: PRACHTIGE gitaar, benieuwd naar de foto's!
dat heb ik dus ook altijd, meestal kotm er dan ook nie echt veel fatsoenlijks uit :D.

Lucky
28 april 2007, 14:01
Ik kan niet voetballen. Toch heb ik een mening over Marco van Basten. net als 15 miljoen anderen in dit land. Ik kan ook niet spelen, toch weet ik wat ik mooi vind klinken. Het één staat los van het ander. Toch?



Je slaat de spijker op de kop.
uioteraard kan iedereen beoordelen of je iets mooi vind maar het gaat hier om het persoonlijk testen van gear en daar over oordelen.

Om je methafoor te gebruiken... Mening over marco van basten...prima. maar moet jij als iemand die amper kan voetballen oordelen over welke voetbalschoen hij het beste kan gebruiken? dat is nou juist het verschil.

Lucky
28 april 2007, 14:06
Wat een BS! Je speelt wat je kan en hoort wat je hoort. Je kunt net zo goed beweren dat iemand die technisch meer kan op een gitaar niet in staat is een onbevangen oordeel te geven. Je kunt toch niet voor iemand anders beslissen wat hij wel of niet goed vindt ?

Laten we zeggen dat iemand die wat beter zijn instrument beheerst een grotere kans heeft om in staat te zijn de nuances van zo'n instrument te beoordelen.

Kon jij na je derde rijles beoordelen of dat een Golf soepeler schakelt dan een Polo...

Nou ja, mijn punt is gemaakt. leven en laten leven maar zou ik zeggen.

Kim Wilson
28 april 2007, 15:08
Je hoeft niet goed te kunnen spelen om het geluid van een gitaar te beoordelen. Je moet heel veel gespeeld hebben, dat wel.

Orgasmocaster
28 april 2007, 18:54
Zelfde idee als de verjaardagsvisite je gitaar ziet staan en zegt: "speel eens wat" ....eehhh :seriousf:



Haha, daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan..
Tja, ik ben nou eenmaal niet zo'n kampvuur gitarist.

Meestal probeer ik er onderuit te komen door een cakewalk projectje te laten horen :)

rjong999
28 april 2007, 19:01
Haha, daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan..
Tja, ik ben nou eenmaal niet zo'n kampvuur gitarist.

Meestal probeer ik er onderuit te komen door een cakewalk projectje te laten horen :)
Ik ben - puur voor die gelegenheid - gewoon maar eens wat dingetjes gaan instuderen, een showcase, zeg maar. Het is toch te gek voor woorden dat je neefje van 8 wel iets kan laten horen en ikzelf niet.Gewoon, iets stoers met fingerpicking, geile dim-accoordjes en flageoletten, is al vlug goed genoeg natuurlijk.

Rinze
28 april 2007, 19:15
Ik weet ook nooit wat ik moet spelen als mensen het vragen, terwijl een stukje scheuren met wat gepiep en gegier al genoeg indruk maakt. Maar dat vind ik altijd zo stom staan in je eentje.