PDA

View Full Version : Heeft iemand de nieuwe Peavey Nano versterker al getest / gehoord?



tomswaelen
24 april 2007, 17:59
http://www.thomann.de/gb/peavey_nano_valve.htm

Dit ziet er wel interessant uit, vind ik. Het heeft dezelfde eigenschappen (of het gebrek daaraan) als de Epiphone Valve Junior, maar Peavey heeft wel een betere reputatie als versterkerbouwer, vind ik.
Deze Nano is ook iets goedkoper dan een Valve Jr, dus ik vroeg me af of iemand er al eentje gehoord heeft?

De meeste Europe sites hebben hem nog wel niet in stock denk ik...

http://images4.thomann.de/pics/prod/109913.jpg

hanzeman
26 oktober 2007, 00:09
Heeft iemand hem inmiddels al gehoord?

bass blom
26 oktober 2007, 00:29
ik verwacht toch van een 8 inch speakertje niet meer dan karton geluid.
karton de luxe extra glanzend dan wellicht door klasse A maar het blijft i.m.o. speelgoed.

voor opname kun je er wellicht leuke dingen mee.

hoofd
26 oktober 2007, 00:38
En misschien nog belangrijker, heeft iemand ook de Royal 8 gehoord, en die naast de NanoValve gehad? En de JSX Mini Collosal..

zeppo
26 oktober 2007, 01:24
Ik heb een paar maanden geleden alweer een Royal 8 gekocht. Ding staat in de huiskamer i.h.k.v. 'direct-access' wanneer ik niet over mijn Korg PX4 wil spelen of echt wil crunchen.
Ben er echt heel erg tevreden over. Natuurlijk erg basic, maar dat mag m.i. de pret niet drukken. Klinkt iig stukken beter dan mijn kleine Crate GX-15R (met het prijskaartje van 375 ouderwetse guldens (Sacksioni) er nog op. (Wat een geld zeg!)
Zowel mijn hb als sc gitaren klinken erg goed over de Peavey. Was eigenlijk nog het meest verbaasd over hoe hard 5 Watt buis nou gaat. Tering, ik kan er echt een burenruzie mee uitlokken hoor. En de speaker? 8" is natuurlijk niet echt groot, maar wat let je om een kleine mini-cab met een fatsoenlijke 12" te fabrieken? Ben je nog steeds goedkoop uit imho

Die JSX is natuurlijk ook erg mooi, maar wel een beetje aan de prijzige kant (voor een Peavey buizenversterkertje, vinden de meesten, als er Orange op had gestaan was de prijs geen probleem ....)

Nano Valve: geen ervaring mee.

Heb trouwens vanavond over mijn nieuwe/nieuwste versterker gespeeld: een Peavey (what else?) Transformer 112. Analoge modelling van Peavey uit plm 2000-2001. 50 Watt, maar meer dan genoeg voor de repetitie. Moet er nog even mee tweaken, maar de eerste indruk is erg goed.
/edit: en vooral lekker licht ...

ACSlater
26 oktober 2007, 19:50
Ik heb een tijdje geleden zowel de Royal 8 en een HB GA5 gehaald. Ik heb de GA5 nog steeds en de Royal 8 is retour gegaan. Er zitten meer mogelijkheden op maar de GA5 klinkt beter. Ik weet niet of het door de kleine en waarschijnlijk beroerde speaker komt of gewoon het geluid is van de Royal maar als je de gain open draait dan klinkt het niet zo best. De GA5 is ook niet alles maar die is wel beter.