PDA

View Full Version : pick hammering



thekid
24 april 2007, 17:10
hey

wie kan me hier wat meer over vertellen mss met wat tips filmpjes ofzo
want ik vind niet veel op google

Butger
26 april 2007, 12:53
Ik zou mijn god niet weten wat je met 'pick hammering' bedoelt..?

nemmo
26 april 2007, 13:21
dat is gewoon tappen met de zijkant van je plectrum toch?

The_syphon
26 april 2007, 19:27
zoiets bedoelt hij denk ik: http://www.youtube.com/watch?v=xjzuRrmypM0

Harald
26 april 2007, 19:41
Een stevige sound, met redelijk wat hoog helpt hierbij. Bv Wah ntrappen en op hoog laten staan. En het kan een stuk interressanter dan wat in dat clipje te zien is. Ik kan het niet goed zien, maar ik tap dan altijd de snaar met het plectrum op de fret, ipv tussen de frets. Het stuitert dan heel goed, waardoor je heel snel kunt. Zappa, en Belew gebruiken het wel eens. Zappa heeft dat trouwens van Aynsley Dubar geleerd, zijn drummer in '71 (ver voor Van Halen dus) en heeft het op plaat in ieder geval in 75 al gebruikt.

thekid
26 april 2007, 21:15
luister eens naar slither van velvet revolverdaar het intro dat bedoel ik

Bl44t44p
26 april 2007, 21:23
luister eens naar slither van velvet revolverdaar het intro dat bedoel ik

Ik heb nu 10x naar het origineel en de live versie geluiserd en werkelijk geen een keer iets gehoord wat op een "hammer (on)" lijkt. Wat je -denk ik- bedoelt is een pick scrape (dat hoor ik wel helemaal in het begin van Slither, live is het duidelijker), en dat is echt iets totaal anders. Je 'schraapt' met je plectrum langs de omwonden (E-A-D) snaren en je krijgt een eh.. schrapend geluid.

nemmo
27 april 2007, 12:13
jep duidelijk een pickscrape:P

BrianMay
27 april 2007, 13:11
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is hoe je je plectrum precies houdt?
Ik heb het gister geprobeerd, en als je hem haaks op de snaren hebt, dan heb je dus dat je meerdere snaren tegelijk hammert.

nemmo
27 april 2007, 14:17
waarbij bij dat tappen of bij een pickscrape?

bij een pickscrape zet je je plectrum tussen je snaren bij je brug (haaks) en schuif je hem naar boven..

bij pick hammering doe je het zoals harald dat zei

groet reinier

Trocar
27 april 2007, 18:50
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is hoe je je plectrum precies houdt?
Ik heb het gister geprobeerd, en als je hem haaks op de snaren hebt, dan heb je dus dat je meerdere snaren tegelijk hammert.

Niet de héle zijkant van het plectrum gebruiken, maar de zijkant van het puntje. Dan kun je heel precies een enkele snaar raken.
Vasthouden zoals normaal, dan je hand 90 graden draaien, en goed mikken.