PDA

View Full Version : Gezocht : een vette delay en reverb



bicky
24 april 2007, 10:06
Kan iemand mij op weg helpen ?

Ik zie door de bomen het 'Boss' niet meer: Electro Harmonix, Maxon, Ibanez, Boss natuurlijk, ....

Er is teveel keuze.

Ik zoek een goede reverb en/of delay.
Ik bedoel hiermee: ze mogen gecombineerd zijn in 1 pedaal en tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.

M'n andere pedalen die ik er mee combineer zijn een gemodde Ibanez MS-10 Metal Charger (klinkt nu als een Tube Screamer) en soms een Boss Chorus CE-2 en Marshall The Guv'nor.

De prijs van de reverb/delay mag nieuw maximaal 200 euro zijn en 2dehands (mint) is geen probleem.

Alvast bedankt voor de hulp

imlikeajungle
24 april 2007, 10:13
Holy grail en met de rest een delaytje scoren...
Tap tempo belangrijk? Nee? -> Ibanez DE7

lampz
24 april 2007, 11:45
Ibanez DE7
Yes indeed!

Swan
24 april 2007, 11:49
DE7 is idd erg goed, beste delay voor dat geld...
en n holy grail erbij, en dan zit je nog onder je budget

hoofd
24 april 2007, 11:49
EHX Holy Grail & Carl Martin Red Repeat.. Die twee moeten nieuw wel lukken voor 200 euro.

Mitch
24 april 2007, 12:00
Ik begrijp nooit zo waar mensen een reverb voor willen als ze ook een delay nemen. Bevredig mijn nieuwsgierigheid :D

bicky
24 april 2007, 13:14
Ik begrijp nooit zo waar mensen een reverb voor willen als ze ook een delay nemen. Bevredig mijn nieuwsgierigheid :D

Ik zoek een goede reverb en/of delay.
Ik bedoel hiermee: ze mogen gecombineerd zijn in 1 pedaal maar ze moeten tegelijkertijd én apart gebruikt kunnen worden.

drap
24 april 2007, 13:32
Ik begrijp nooit zo waar mensen een reverb voor willen als ze ook een delay nemen. Bevredig mijn nieuwsgierigheid :D

Ligt er natuurlijk aan wat je met je delay doet. Je hoeft een delay natuurlijk niet alleen te gebruiken voor het vetter maken van je signaal. Je kan 'm ook gebruiken voor de wat meer futuristische dingen en de reverb puur voor het vetter maken van je signaal.

Ikzelf heb eigenlijk meer het probleem dat ik wel graag wat meer wil freaken met de delay, maar het eigenlijk nooit doe en dus een weinig gebruikte delay op m'n pedalenbord heb liggen :eek:

@Bicky: Ik weet niet of ze nog steeds dezelfde prijs hanteren als waar ik 'm destijds voor gekocht heb, maar ik heb m'n EHX Holy Grail (reverb) destijds voor ik meen €89,- gekocht bij www.feedback.nl. Dan nog ff zoeken naar een 2e hands Boss DD-6 en je bent helemaal de man :cooler:

Valoosj
24 april 2007, 13:45
Ikzelf heb eigenlijk meer het probleem dat ik wel graag wat meer wil freaken met de delay, maar het eigenlijk nooit doe en dus een weinig gebruikte delay op m'n pedalenbord heb liggen :eek:



probeer brighton rock van Queen eens na te spele, redelijk cool

of als je van Tool houdt de intro van Third Eye met slide en flanger, redelijk geflipt

Dastard
24 april 2007, 13:55
probeer brighton rock van Queen eens na te spele, redelijk cool

of als je van Tool houdt de intro van Third Eye met slide en flanger, redelijk geflipt

Voor Brighton Rock (de live versie dan) heb je een echo pedaal nodig die exact 2 echoes afgeeft zonder uit te sterven, meeste echo pedalen kunnen dit echter niet.

drap
24 april 2007, 14:26
probeer brighton rock van Queen eens na te spele, redelijk cool

of als je van Tool houdt de intro van Third Eye met slide en flanger, redelijk geflipt

Als je me kent, dan weet je dat het voorstellen te proberen een nummer van Queen na te spelen een ronduit oneerbiedig voorstel is in mijn geval http://smile.smilies.nl/451.gif
Ik speel sowieso bijna niks na, ik ga ook geen wiel twee keer uitvinden :stop:

Kim Wilson
24 april 2007, 14:31
..., ik ga ook geen wiel twee keer uitvinden :stop:
Ik ook niet, ik speel graag iets wat een ander al bedacht is. Lekker makkelijk. :)

Mitch
24 april 2007, 18:20
:seriousf:

Mooi omgedraaid !

Afijn, ik begrijp nooit zo goed waarom reverb als 'vetter' wordt gezien. Het klinkt an sich wel aardig, maar in bandverband zie ik er niets in, maakt het alleen maar indirecter of als je het subtieler instelt hoor je er niets meer van terug.

Geef mij maar twee delays :D

bicky
25 april 2007, 08:53
:seriousf:

Mooi omgedraaid !

...

Geef mij maar twee delays :D

:cooler:

Hoe klinkt dat ?

Heb je daar soundclips van?

Mitch
25 april 2007, 10:43
Ik heb er geen soundclips van, niet zelfgemaakt tenminste.

De truuk is dat je ze het liefst een stukje uit sync zet, zodanig dat ze een soort van achter elkaar aanhuppelen. Je krijgt dan een beetje het tempo a la een galopperend paard i.p.v. strakke delays die elkaar op een vast interval volgen. The Edge gebruikt 't regelmatig, bij Bad, Where the Streets Have no Name etc. Erg ruimtelijk.

rjong999
25 april 2007, 11:06
een beetje goede delay kan dat natuurlijk ook, eentje op de halve maat en eentje op triolen

bicky
25 april 2007, 11:10
een beetje goede delay kan dat natuurlijk ook, eentje op de halve maat en eentje op triolen

Ha ja?

Welk merk/model?

Op de site van Electro Harmonix heb ik soundclips van de Holy Grail reverb pedaal kunnen beluisteren.

Die 'Hall'-functie klinkt erg goed, maar ik zoek meer iets als de laatste functie (kon niet goed begrijpen wat die demo-gitarist zei).

drap
25 april 2007, 13:57
De laatste functie op de Holy Grail? Dat is een min of meer grapje van EHX, dat is een 'flerb' geluid. Een flanger en een reverb in elkaar gemixt. Leuk geluidje maar weinig bruikbaar wat mij betreft. Persoonlijk heb ik 'm altijd op de spring reverb stand staan, maar er zijn ook mensen die een hall reverb meer kunnen waarderen.

Voor een delay pedaal, luister ook zeker ff naar deze demo: http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/DD-6_sound/demo.html

imlikeajungle
25 april 2007, 15:18
Of je koopt voor je 200 ballen een DD20 en je gaat je daar mee amuseren... Een DD6 is mijn inziens geldverspilling als je ziet wat het prijsverschil met een DD20 maar is...

drap
25 april 2007, 15:23
Of je koopt voor je 200 ballen een DD20 en je gaat je daar mee amuseren... Een DD6 is mijn inziens geldverspilling als je ziet wat het prijsverschil met een DD20 maar is...

Ja klopt, maar dat verhaal gaat dan tweedehands weer niet op. Dan zijn die DD6jes natuurlijk ook een stuk goedkoper.

Reel Big Fish
26 april 2007, 12:29
Via de zoekfunctie weinig over kunnen vinden, maar heeft er hier iemand de Digitech Digiverb Reverb? Zoja, ervaringen?

bicky
8 mei 2007, 19:35
Ik heb er geen soundclips van, niet zelfgemaakt tenminste.

De truuk is dat je ze het liefst een stukje uit sync zet, zodanig dat ze een soort van achter elkaar aanhuppelen. Je krijgt dan een beetje het tempo a la een galopperend paard i.p.v. strakke delays die elkaar op een vast interval volgen. The Edge gebruikt 't regelmatig, bij Bad, Where the Streets Have no Name etc. Erg ruimtelijk.

En moet je dan die 2 DD6 pedalen doorschakelen naar 2 verschillende versterkers of zet je ze in de line-up na elkaar?

Valoosj
8 mei 2007, 19:55
Voor Brighton Rock (de live versie dan) heb je een echo pedaal nodig die exact 2 echoes afgeeft zonder uit te sterven, meeste echo pedalen kunnen dit echter niet.


een echo pedaal? en een delay geeft dan geen echo of wat? herhaling van je geluid is toch een echo

als je nu gewoon 2 delays gebruikt dan heb je ook de zever die Brian May doet. kijk hier anders maar

http://youtube.com/watch?v=0bM_gyWbPZs&mode=related&search=

hugo123
8 mei 2007, 20:07
Dat dacht ik ook je kan toch ook insatellen hoe nhij wegsterft kon ik met mijn Zoom G2 wel.


hugo