PDA

View Full Version : chrome zwart maken



no 1 hops
23 april 2007, 20:56
men heeft mij verteld dat als je ijzer insmeert met naaimachineolie en daar een brander opzet het ijzer zwart word.

is er ook een trucje om chrome zwart te maken?

kiem
23 april 2007, 21:38
denk op dezelfde manier, kijk naar chrome uitlaten van brommers/motorfietsen, die worden ook vaak zwartig vlak bij de cilinderkop..

of was t blauwig?? kweetnietmeer, al jaren geen brommer meer gezien van dichtbij.

Butger
26 april 2007, 11:50
Denk als je dat soort fratsen uithalt het Chrome niet meer glimt

wbz
26 april 2007, 12:53
als je een paar centen over hebt


http://www.carloco.nl/webwinkel/?p=productsList&iCategory=49

Eroma
26 april 2007, 19:24
als je een paar centen over hebt

ahum, 350€ :stop:

Kim Wilson
27 april 2007, 08:51
Waarom koop je niet alles in black chrome? Lijkt me iets makkelijker en beter.

no 1 hops
27 april 2007, 09:30
denk dat dat voor het resultaat toch beter zal zijn.
bedankt allemaal voor de tips.

AgileGhost
27 april 2007, 12:41
Ik wilde inderdaad ook mijn brug en staartstuk zwart maken... maar ik ben linkshandig. Moet ik dan een linkshandige brug kopen (t.o.m.) of kan ik een gewone gebruiken?

DarknessAwaits
27 april 2007, 12:58
Bij een tune-o-matic maakt het volgens mij niets uit hoor. Die is symmetrisch aan zichzelf zeg maar.

AART
27 april 2007, 14:34
Als je dat truckje uithaalt brand eerst het crhoom weg en daarna kok je bij het ijzer dat idd zwart wordt.

Net als bij moderne schroeven met anti roest laagje, dat brandt er eerst af.

Saf
29 april 2007, 10:44
moet het black chroom worden dan? of gewoon zwart. ik heb mbij mijn hondoII les paul hobby project het zaakje gewoon met een spuitbus zwart gespoten in de blanklak gezet. Schijnt erg goed te werken

jan jansen
29 april 2007, 11:10
moet het black chroom worden dan? of gewoon zwart. ik heb mbij mijn hondoII les paul hobby project het zaakje gewoon met een spuitbus zwart gespoten in de blanklak gezet. Schijnt erg goed te werken


idd gebruik Hammerite....perfecte hechting en als je het goed doet wordt het mooi strak en keihard..lijkt dan precies op poedercoating....,

JJ