PDA

View Full Version : dimarzio x2n



Frankiefrank2
23 april 2007, 20:22
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een element voor in mijn jackson Sl3
Ik heb deze gitaar sinds kort maar ben niet te vreden over de sound uit het brug element, (dit wist ik in de winkel al maar heb hem toch gekocht)
Nu wil ik een ander brug element erin maar veel punch bij gemute spelen.
Ik ben op zoek naar een beetje dreamevil en hammerfall geluid, (hammerfal kan je op http://www.hammerfall.net/ rechts boven in beluisteren, dreamevil moet je ff youtuben. Ik speel voornamelijk high gain metal over een engl powerball.
Nu heb ik op de site van dimarzio een x2n laten aanbevelen kunnen mensen wat vertellen over dit element of andere dimarzio's, en zijn er mensen met een mening of advies over een emg hz serie element. Welke is aan te raden.
Mijn geluid wat ik zoek omschrijf ik dus als
veel punch
veel laag
lekker grommen
gedefineerd


Alvast bedankt,

Frank

kiem
23 april 2007, 20:29
emg hz is kut, daar moet je nieteens aan denken ;)


x2n, kheb em (nog) niet zelf gehoord/getest, maar wat ik van anderen gehoord heb is dat t zon schelhoog, geen toon, high output mudbucker is.

mischien een dimarzio tonezone ofzow?? dan heb je (technisch gezien)... en tone, en highoutput, strak laag, en gedefineerde sound door de mids... oh en harmonics.

is mischien een idee om es naar te kijken of uit te proberen. ben zelf altijd erg tevreden geweest over de tonezone.

tis maar net wat jij lekker vind klinken, en tis vrij moeilijk om daar via meningen van andere achter te komen.

The Underdog
23 april 2007, 20:43
EMG HZ kut? Ik heb het nooit geprobeerd, maar Alexi Laiho haalt daar wel een verdomd lekkere klank uit.

Rinze
23 april 2007, 21:37
De X2N is een oud ontwerp uit de tijd dat High-gain versterkers nog niet bestonden. De bedoeling was toen vooral om de boel aan het scheuren te krijgen, hoe dat verder klonk maakte geloof ik niet zo veel uit. Net als bij bijvoorbeeld de Super Distortion. De X2N Heb ik wel eens geprobeerd in een Strat, ik vond het erg over de top, qua hoog en mid. De tonezone heb ik zelf in een gitaar gezet, vond ik teveel mid en laag hebben en geen mooi hoog.


Ik weet dat een hoop mensen hier het niks vinden, maar ik kan je een Seymour Duncan Jeff Beck van harte aanbevelen, die doet alles wat jij beschrijft. Ik heb hem in drie gitaren zitten als brugelement, en dat bevalt prima. Voor zo'n heftige scheurbak is ie behoorlijk in staat om wat genuanceerdere geluiden te produceren, hij geeft mooi veel laag (hangt natuurlijk ook van je gitaar af), goed mid en hoog, mooie boventonen. En er zit een alnico magneet in, wat ik toch prefereer boven keramische magneten. Hij gromt ook nog eens als een hondsdolle hond (misschien geen echte aanbeveling, maar ik vond het mooi klinken :satisfie: ).

Outrage
23 april 2007, 21:51
Ik heb de x2n in een epi lp zitten, en ik moet zeggen dat ik die wel goed vind klinken. Ik heb 'm wel nog niet in een andere gitaar gehoord. De SD Jb heb ik in mijn jackson, en die klinkt inderdaad heel goed. Zit er trouwens in een SL3 geen SD JB in de brug positie? En goede afstelling van je element tov je snaren kan overigens ook veel doen.

De technicus waar ik naartoe ga heeft me eens gezegd dat de x2n in mijn jackson nog vetter zou klinken, maar ik geloof dat hijzelf nogal van een eerder fel doordringend geluid houdt. Palmmutes speel ik trouwens vaak op mijn hals element of het standje tussen mijn humbuckers.

Squier4ever
23 april 2007, 22:40
Seymour duncan Invader zou je ook kunnen proberen...

Tho
23 april 2007, 22:44
De technicus waar ik naartoe ga heeft me eens gezegd dat de x2n in mijn jackson nog vetter zou klinken, maar ik geloof dat hijzelf nogal van een eerder fel doordringend geluid houdt. Palmmutes speel ik trouwens vaak op mijn hals element of het standje tussen mijn humbuckers.

Ik weet het niet. Ik heb ook een JB in mijn jackson, en jacksons zijn over het algemeen wel van alder, dus dat is al een vrij fel geluid. Ik moet hem eerst even horen

gerrekat
24 april 2007, 10:10
emg hz is kut, daar moet je nieteens aan denken ;)


x2n, kheb em (nog) niet zelf gehoord/getest, maar wat ik van anderen gehoord heb is dat t zon schelhoog, geen toon, high output mudbucker is.

mischien een dimarzio tonezone ofzow?? dan heb je (technisch gezien)... en tone, en highoutput, strak laag, en gedefineerde sound door de mids... oh en harmonics.

is mischien een idee om es naar te kijken of uit te proberen. ben zelf altijd erg tevreden geweest over de tonezone.

tis maar net wat jij lekker vind klinken, en tis vrij moeilijk om daar via meningen van andere achter te komen.


dat heb je verkeerd gehoord dan, ze zijn absoluut niet schel, zoals je weet heeft een element dat overwound is (hoge output) juist vaak last van modderigheid. De X2N is en heel gebalancerede PU, erg vet, strak, zeer hoge output maar nauwelijks bruikbaar voor cleane sounds. Ik vind het een van de beste high gain humbuckers, veel beter en minder modderig dan bijvoorbeeld de Invader van Seymour Duncan.

Lord Abortion
2 mei 2007, 07:19
+1

Ik heb nog een tijdje een X2N en SuperII combinatie gehad in mijn Beast en voor mij was dat de ideale set metalpickups. Clean spelen zit er inderdaad niet meer in, maar de X2N geeft wel een erg goede leadsound zonder modderig te worden. Erg goed alternatief voor een EMG81, als je toch massas output wil, maar niet zo een steriele klank.

interessander
2 mei 2007, 10:50
Palmmutes speel ik trouwens vaak op mijn hals element of het standje tussen mijn humbuckers.

Vanwaar, op het brugelement klinken toch ze veel strakker?

koennie
2 mei 2007, 11:14
Ik heb een X2N in mijn kelly zitten en klinkt erg lekker. Heel veel gain en harmonics, ontzettende dikke ballen pickup.

Je zou ook naar de SuperDistortion kunnen kijken, die heb ik in een strat zitten en klinkt ook erg lekker, maar is wat scheller.

minoin
2 mei 2007, 17:58
Ik heb een Jackson Dinky met de X2N in de neck en Full Shred in de brug. Klinkt overweldigend! De Full Shred klinkt ongelooflijk strak en chunky en de X2N geeft een mooie leadsound zonder te modderig te klinken!

Steven Otto
12 mei 2007, 19:32
Hey,

Nog een HammerFall/Dream Evil fan! Zij hebben een erg strak geluid ja.
Vooraf wil ik even zeggen dat Stefan Elmgren op een Jackson DKMG speelt met 81/85 setje plus een 20dB booster en Oscar Dronjank op een Jackson RR1 speelt met volgens mij standaard seymour duncuns.

Als je de HammerFall sound wil benaderen ligt het eraan van welke tijd, want het geluid op Glory to the Brave is wel erg anders dan Threshold. Voor Glory to the Brave gebruikte ze randalls en washburn (en ibanez) gitaren en nu spelen ze ongeveer al iets van 5 jaar op ENGL fireball/powerballs. Dus met een 81/85 setje moet je zeker die HammerFall sound eruit zien te krijgen aangezien je een powerball hebt. Ikzelf heb een Jackson DKMG (met 81/85 setjes) en uit een Randall G3 krijg ik het bijna perfecte HammerFall geluid.

Dream Evil heeft een wat meer krachtigere sound. maar meer weet ik er eigenlijk niet over te vertellen behalve dat de lead guitarist op een Esp speelt ( een mh achtige).

Dream Evil en HammerFall zijn top bands met een erg goede sound. Misschien dat ik nog wat geholpen heb :satisfie:

Cheers,
Steven