PDA

View Full Version : Esp Khii



happynjitram
23 april 2007, 19:13
Heeft er toevallig iemand deze gitaar in bezit, of er op gespeeld? Ik zie dat de enige dealer hier in de buurt in duitsland zit. Wat zijn daar de prijzen van deze gitaar? want die kan ik op de een of andere manier niet vinden.

MVG

Martijn Overman

Damius
23 april 2007, 20:34
Neem eens een kijkje op www.musik-produktiv.de. Ik ik zag er niet een "Khii" tussenstaan, maar misschien kun je iets vergelijkbaars vinden. Gewoon zoeken op ESP.

Kaïn
23 april 2007, 21:18
Een maat van me heeft er 1 (Niels reageer ens jongen). Heb er een paar noten op gespeeld. Klinkt als een dijk, gewoon een hele goede gitaar. Zelf vind ik de bespeelbaarheid minder, maar dat komt omdat ik niet zo van ESP halzen hou. Maar dat is gewoon persoonlijk ;). Gewoon een goede gitaar.

dr.distortion
23 april 2007, 21:21
Ik neem aan dat de je de KH2 bedoelt, de Kirk Hammett signature, of mis ik nu iets? :D In ieder geval, ik heb de LTD versie (KH602) en ik vind em weergaloos gaaf. Klinkt als een dijk, goeie tremolo (OFR) super lekker bespeelbaar en tja...de looks....om verliefd op te worden.

happynjitram
23 april 2007, 21:48
http://www.musik-produktiv.de/esp-signature-kh2-kirk-hammett-neck-thru.aspx

ok dit is de gitaar. Ik ben er echt verliefd op geworden.... Doet de LTD versie erg veel onder voor de ESP versie als ik er emg 81's inzet??

ow volgens mij zit er in de LTD versie al EMG's maar er zijn 2 verschillende goedkope versie's.....

LP_CL
23 april 2007, 21:56
http://www.musik-produktiv.de/esp-signature-kh2-kirk-hammett-neck-thru.aspx

ok dit is de gitaar. Ik ben er echt verliefd op geworden.... Doet de LTD versie erg veel onder voor de ESP versie als ik er emg 81's inzet??
Ja
Net zoals Epiphone onderdoet voor Gibson, squire onderdoet voor Fender, Jackson jap onderdoet voor Jakson USA...

Zomaar ff een pickup veranderen gaat het verschil tussen LTD en ESP niet overbruggen hoor.
De vraag is enkel of je het prijsverschil WIL betalen, want de LTD is bijlange geen slechte gitaar.
En om je nog meer te laten kwijlen: deze is met neck-thru en in relic uitvoering
http://www.musik-produktiv.de/esp-signature-kirk-hammet-kh-2-vintage.aspx

dr.distortion
23 april 2007, 22:06
De LTD KH-602 heeft EMG81 net zoals de ESP versie. Daarin zit het verschil niet, de "overall feel" van het instrument is inderdaad wel anders. Maar, zoals ik al reeds zei....ik ben helemaal blij met mijn ltd-tje!

armageddon
23 april 2007, 23:11
LTD's zijn gewoon erg goede gitaren, maar niet heel goedkoop. Ze worden steeds populairder -> duurder :)

Maar vergis je niet, een goeie LTD is z'n geld dubbel en dwars waard.

dr.distortion
24 april 2007, 09:04
Dat klopt. De KH602 versie van LTD kost toch nog altijd zo'n 1049 euro...en dat is geld zat! Daarnaast heb je de KH202 van rond de 500-600 euro, maar deze is gelijk bezuinigd op elementen en floyd. De ESP KH2 met een prijs van 2200....het is een geweldige gitaar, had ik het geld dan had ik deze zeker gekocht maar men....over the top als ik kijk naar mijn niveau als gitarist en wat ik ermee doe.

vasnd
24 april 2007, 14:34
Een maat van me heeft er 1 (Niels reageer ens jongen). Heb er een paar noten op gespeeld. Klinkt als een dijk, gewoon een hele goede gitaar. Zelf vind ik de bespeelbaarheid minder, maar dat komt omdat ik niet zo van ESP halzen hou. Maar dat is gewoon persoonlijk ;). Gewoon een goede gitaar.

ja michiel zo vaak kijk ik hier ook weer niet ;)

Ik heb een bolt on KH-2, 2de hands gekocht voor 1200 euro.
Deze was zonder koffer maar wel compleet in nieuwstaat.

Het is idd een heerlijke gitaar. Sinds ik hem heb speel ik er eigenlijk constant op. De LTD versie heb ik nooit geprobeerd maar andere modellen voelen veel slechter aan dan mijn ESP. De afwerking is veel beter dan vrijwel alle gitaren die ik ooit bespeeld heb ( ook uit dezelfde en hogere prijsklassen ).

Ik raad je aan om gewoon wat te gaan proberen in winkels en dan te kiezen wat je wil. 2de hands zoals mij is ook zeker een optie, dan heb je ze voor de helft van de prijs en meestal nog wel in goede staat.

Ik weet ook niet hoe de neck through versie is, maar dat wil ik ook nog wel ooit eens vergelijken.

happynjitram
24 april 2007, 14:42
Oke! bedankt voor de reacties, 2dehands is inderdaad een optie. Het probleem is dat ik deze gitaar in geen enkele winkel kan vinden in nederland, dus als er tips zijn hoor ik die graag.

Ik zoek namelijk een gitaar waar ik lekker mee kan soleren. alleen die ibanezzes en jacksons hebben eigenlijk niet wat ik zoek... Zelf heb ik het gevoel dat deze gitaar dit wel heeft, en aan de reacties te zien is dat geen slecht voorgevoel. en hij heeft de looks natuurlijk!