PDA

View Full Version : Fender American Deluxe : Is het wat die S-1 switch?



bicky
23 april 2007, 17:12
Ik ben van plan deze gitaar te testen.

Heeft er iemand ervaring met het S-1 switching systeem om de pickups in en uit fase te schakelen?

Wat zijn jullie bevindingen ?

Mike McCready
23 april 2007, 18:24
Ik ben van plan deze gitaar te testen.

Heeft er iemand ervaring met het S-1 switching systeem om de pickups in en uit fase te schakelen?

Wat zijn jullie bevindingen ?
Ik vind het heerlijk. Echt ideaal om je perfecte clean, crunch en scheurgeluid te krijgen.
Nekelement met switch uit gebruik ik voor clean. Nekelement met switch aan voor crunch en brugelement met switch aan voor de scheur.

joost104
23 april 2007, 18:28
Yep same here... de S1 ingedrukt geeft je net even dat beetje extra...
ik ben er blij mee :)

steph
23 april 2007, 18:54
Ik heb een vierstandenschakelaar in m'n deluxe, en het is wel een meerwaarde, ookal gebruik ik het niet altijd. Geeft meer power, je zou het zelfs als een boost kunnen zien.

Butger
23 april 2007, 19:01
Ik heb ook een strat (hss) met die S-1. Is echt een goede toevoeging! Goede humbucker achtige sounds krijg je, ook zeer bruikbaar voor een strak solo geluid op de voorste elementen b.v. iets wat zonder de switch toch moelijker is.

Het is trouwens geen fase switch, check http://www.fender.com/products/s1/
maar eens daar staan alle diagrammen

Bruce
24 april 2007, 01:17
Ik heb ook een strat (hss) met die S-1. Is echt een goede toevoeging! Goede humbucker achtige sounds krijg je, ook zeer bruikbaar voor een strak solo geluid op de voorste elementen b.v. iets wat zonder de switch toch moelijker is.
Sluit me hier bij aan.

bicky
24 april 2007, 09:20
Interessant.

Dus met de S1 klinken de single coils als humbuckers.

Ik heb geprobeerd dat diagram te lezen op de site van Fender.
Als ik het goed begrijp sturen ze het signaal door een Special Capacitor of door 2 pickups in parallelschakeling en dan naar een andere pickup in serie.

Er komt dus geen 'digitaal' systeem aan te pas met een batterij of zo ?

Bruce
24 april 2007, 10:41
Dus met de S1 klinken de single coils als humbuckers.
Niet helemaal, maar met S1 klinken ze donkerder, minder sprankelend


Er komt dus geen 'digitaal' systeem aan te pas met een batterij of zo ?Nee, niet digitaal, en geen batterij

het is een aardige toevoeging, maar verwacht er geen wonderen van.

bicky
24 april 2007, 10:54
En die pick-ups ?

Geven die de typische Fender sound of is het toch iets anders?

Butger
24 april 2007, 11:43
De pickups is niets anders aan, is gewoon de Fender Strat sound die je zonder S-1 ook hebt.
De S-1 is puur een extra toevoeging die je bij verschillende standen extra schakelingen/sounds geeft. Het is bij elke configuratie (hss, sss, tele, enz) ook weer anders die S-1.

Inderdaad niets digitaals, of batterij ofzo, je zou het met welke elementen dan ook kunnen doen.

Mike McCready
25 april 2007, 20:26
He Bicky, zag dat je wel hier was maar mijn prive-bericht niet hebt gelezen.
Je hebt dus een pm. Bij mij werkt die alert ook niet. Mocht je interesse hebben, dan graag even via email afhandelen: j.janssen<zo'n dingetje>gmail.com

DarknessAwaits
25 april 2007, 22:48
Is zo'n switch ook zelf te verkrijgen/construeren en in te bouwen in een standaard strat?

Orpheo
25 april 2007, 22:54
ik heb er nu al 3 op ebay gezien....de switch en pots alleen dus, voor ongeveer 20 euro.

FrankC
25 april 2007, 23:48
S1 geeft net dat beetje extra. Maar daar is het ook mee gezegd. Ik vind niet dat je het met een humbucker kunt vergelijken.