PDA

View Full Version : Eigen elementje maken



sleep_to_saturate
19 november 2001, 14:43
Iemand wel eens gedaan of weet wat info voor mij..
Het gaat niet om een 1eklas element. Het is voor een speelgoedgitaartje die ik aan het modifyen ben. Gewoon een klein elementje die wat geluid versterkt.
Als ik klaar ben post ik wel een mp-3tje van hoe die klinkt. hehe :smile:

ps. ik heb hem al redelijk op toon gekregen..

Rectifier
19 november 2001, 17:04
Is een erg "ingewikkeld" klusje! Haha!
Ik wens je veel succes en heel heel veel geduld. Het meeste werk en tijd zit in het wikkelen van de spoel.
Succes...

sleep_to_saturate
19 november 2001, 17:14
Hmm. geduld is niet een van m'n beste eigenschappen haha..
Wat ik ook kan doen is een nieuw element voor m'n vantage kopen en het oude element gebruiken. Maar ja gaat weer geld kosten.
Ik haal m'n vantage wel effe uit elkaar om te kijken hoe het zit.

jaccoos
19 november 2001, 18:34
Je moet dus echt heeeeeeeeeeeel veel windingen maken voordat je wat geluid zal horen. als je een beetje natuurkunde hebt kan je het uitrekenen. de weerstand in de draad moet volgens mij 250 kOhm worden dus....:smile:

Yorrit
19 november 2001, 23:29
dat zijn een heeeeeeeeeele hoop windingkjes. wel leuke bezigheidstherapie :smile:

sleep_to_saturate
19 november 2001, 23:32
hahaha.. ok laat maar.. ik verzin wel wat anders.

Anavrin
19 november 2001, 23:41
je kunt ook zo'n zuignap elementje kopen, is ongeveer 40 piek, dus dat scheelt weer.

sleep_to_saturate
20 november 2001, 12:10
zuignapelementje? huh..
Vertel..

Anavrin
20 november 2001, 21:36
dat is dus een vierkant dingetje van 5 bij 5 cm, met een zuignapje eronder en een mini-gitaarplug eruit. Zo'n elementje kun je gewoon op de buitenkant van je (acoustische) gitaartje plakken, en zo wordt het geluid, via een kabel natuurlijk, naar je versterker geleid. Ik heb het wel 'ns bij een optreden van een kennis gehoord, en het klonk best goed (die elementjes worden schijnbaar ook vaak voor violen gebruikt, dus als ze ze niet bij de gitaarshop hebben, misschien wel bij de violenshop). Succes ermee.

sleep_to_saturate
21 november 2001, 11:55
Klinkt wel handig.. ga wel effe op zoek. :smile: