PDA

View Full Version : Gitaren Uit America



Evil-Payasos
23 april 2007, 15:24
Hoeveel % moet je betalen als je een gitaar uit america naar nederland haalt. zelf, niet met boot?

Tho
23 april 2007, 15:27
Hoeveel % moet je betalen als je een gitaar uit america naar nederland haalt. zelf, niet met boot?

wat voorn procenten bedoel jij?

Butger
23 april 2007, 15:34
Hoeveel % van de prijs vaan invoer rechten neem ik aan?

MarkNijland
23 april 2007, 15:39
Als je hem zelf haalt moet je bij de duane gewoon zeggen dat je niks van enige waarde hebt gekocht in de states en dat die gitaar al van jouw was toen je wegging uit nederland. Moet je alleen geen aankoopbewijzen ofzo in de koffer laten slingeren, want als ze dan controleren.. :mad:

Squier4ever
23 april 2007, 15:40
hier zijn al ongeveer een triljoen topics over, maar het is ongeveer 23%

Evil-Payasos
23 april 2007, 15:45
ok, 23%... maar valt het niet beetje op dan, als ik heenga zonder koffer, en terug ga met koffer?, en als ik heen ga met koffer, maar zonder gitaar erin valt het ook wel op, als ik terug kom met ene koffer die gevuld is met gibson?....

Squier4ever
23 april 2007, 15:48
ligt eraan of ze je op de heenreis al controleren
maar je moet sowieso zorgen dat je geen aankoopbon uit america bij je hebt, eerder een uit NL, of zeggen dattie tweedehands in NL is gekocht...
.
maar ik zou wel beetje voorzichting zijn en qua budget er rekening mee houden dat je moet schokken...

daarbij wel eerst uitrekenen of het zich uberhaupt loont.

zx81
23 april 2007, 15:54
daarbij wel eerst uitrekenen of het zich uberhaupt loont.
hou dan ook rekening met pakkans en eventuele boete. overigens: smokkel is toch crimineel?

Harry
23 april 2007, 15:55
America ligt in Limburg.....

Kim Wilson
23 april 2007, 15:56
Klopt. Rowwen Heze komt daar vandaan. :)

Evil-Payasos
23 april 2007, 15:57
America ligt in Limburg?.... :hippie: ?

Kim Wilson
23 april 2007, 16:01
America ligt in Limburg?.... :hippie: ?
http://maps.google.nl/maps?utm_campaign=nl&utm_source=nl-ha-emea-nl-google&utm_medium=ha&utm_term=wegenkaart%20limburg

Even zoeken op "America Nederland", et voilá!

Squier4ever
23 april 2007, 16:01
America ligt in Limburg?.... :hippie: ?

zeker verdomme!
Horst - America, zoals KW als zei komt daar de polkapop band Rowwen Heze vandaan!

't is een kwestie van geduld, rustig wachte op d'n daag, dat heul holland limburgs lult, dat heul holland limburgs lult..

en nou effe nar de d'n tap toe lei.

Kim Wilson
23 april 2007, 16:02
En Henk is enne lollige vent!

Squier4ever
23 april 2007, 16:02
En Henk is enne lollige vent!

zeker, dent vent is grappig.
as henk wat zet lacht de ganse tént.

toevallig komt hier nu net eiland in de reagen voorbij, as de aovend is gedaon....

verdomme nou is d'n duuvel los... (live in landgraaf)

smandert
23 april 2007, 16:03
Ja, America ligt in Limburg (http://nl.wikipedia.org/wiki/America_(Limburg))
Hier wordt gedoeld op de Verenigde Staten van Amerika. Das met een 'k', in het hollandsch :satisfie:

Evil-Payasos
23 april 2007, 16:57
HAHAHAHA, das klote droog;), hahaha Ik ben ook engels opgevoed 8-)

Squier4ever
23 april 2007, 16:59
is helemaal niet droog, gewoon de waarheid...

schwalbe
23 april 2007, 18:12
America ligt in Limburg ja; en ik zou trouwens gewoon 100% betalen want anders krijg je ruzie met het winkelpersoneel.

Squier4ever
23 april 2007, 18:53
America ligt in Limburg ja; en ik zou trouwens gewoon 100% betalen want anders krijg je ruzie met het winkelpersoneel.

mja dat zeer zeker, maar er is vaak wel korting te bedingen waardoor je vaak maar 90% van de vraagprijs betaald...

DeiDRagonas
24 april 2007, 02:09
Hilarisch!!! *grinnek*

Maar ik heb nog wel ff een vraag wat min of meer on topic is... Ik heb een vriendin in USA en ik heb t me dus ook al afgevraagd of het niet mogelijk zou zijn om gewoon een gitaar daar vandaan mee hierheen te nemen. Gewoon zeggen dat je hem hier al gekocht had... Evt oud "aankoopbewijs" meenemen. Alle Amerikaanse merkjes e.d. eraf... Ik bedoel, gaan ze op de heenweg dat echt noteren ofzo, wat je allemaal wel of niet bij je had?

Zij heeft bijvoorbeeld ook twee gitaren die ze uiteindelijk ook hier mee heen gaat nemen. Dan is er toch ook geen sprake van invoerrechten enzo?

Groenten, en thanx alvast, Roy!!