PDA

View Full Version : Up stroke



UGN
23 april 2007, 13:38
Wie weet een goede manier om je up stroke te oefenen... Mij lukt het echt niet.

The_syphon
23 april 2007, 13:48
alleen je upstroke voor 1 snaar, of voor rhythm-partij? Of upstroke In combinatie met downstroke (alternate picking)? Sweep-techniek? Ik begrijp de vraag niet helemaal.

UGN
23 april 2007, 13:51
voor meerdere snaren, ik had een lesje voor Horse with no name van America gevonden op youtube en daar gebruikt die vent up en down strokes met een plectrum. Hopelijk is het zo wat duidelijker.

The_syphon
23 april 2007, 16:53
je bedoelt deze denk ik: http://www.youtube.com/watch?v=h5b-kYFGitU

Wat is eigenlijk precies het probleem? Blijf je haken met je plectrum wanneer je uptroked?
ik denk namelijk dat het vooral een kwestie van oefenen zal zijn. Ik sla bij een upstroke meestal alleen de hoge 3 snaren aan (E-B-G). Houd de plectrum een beetje schuin zodat de plectrum als het ware over de snaren "glijdt".

UGN
23 april 2007, 17:46
Jup die is het. Dus het is gewoon een kwestie van oefenen. Dan gaat ik maar flink veel erop oefenen... Want het nummer opzich is niet zo heel moeilijk

jaspie
24 april 2007, 16:49
indd gewoon je plectrum omhoog langs je snaren halen...kantel hem altijd een beetje vd beweegrichting af

Makor1966
24 april 2007, 17:08
Of als je het zonder plectrum wilt spelen, gebruik je je duimnagel voor de upstrokes en de nagels van je middel- ringvinger en pink voor de downstrokes.

Henk_De_Wombat
26 april 2007, 22:11
Eerst langzaam... op neer, op neer, op neer etc.... dat is makkelijk. Dan steeds sneller. Oefen het eerst ff op een simpel power akkoordje ofzo.

Hou je vingers en je pols soepel...

Een dunner plectrum gebruiken kan ook helpen, .60 mm bijvoorbeeld (bij de Dunlop picks zijn dat de rode).

Pais
26 april 2007, 22:17
Of oefen het met links je hand losjes over de snaren, zodat je de herrie dempt. Hier ben ik nooit opgekomen toen ik mn eerste slagjes ging oefenen, wat ruzie met de buren tot gevolg had :satisfie: