PDA

View Full Version : Multi adaptor en distortion vraagje



Crash
23 april 2007, 13:24
Hallo,

Bestaat er een multi adaptor die mijn volgende effecten kan voorzien van stroom zonder dat ik er allemaal losse adaptors voor nodig heb.

- Proco Rat 2 (dist.)
- Tech 21 Sansamp GT2 (dist.)
- Small Clone (chorus)
- Poly Chorus

Naar mijn idee moet dat wel kunnen maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. Of ik zoek gewoon op de foute term ofzo.

Hoe meer effecten, hoe meer ruis je krijgt. Maar met 2 distortions er in heb je extra ruis natuurlijk. Het is overigens niet zo dat ik 2 distortions tegelijk gebruik o.i.d. maar sommige muzieknummers klinken beter op de Rat dan op de Sansamp (en andersom).

Nu is mij verteld dat je dan aan het eind van je effectpedalen een filter moet plaatsen. Maar wat voor één?

Bedankt voor de info/tips. =)

smandert
23 april 2007, 13:48
Multiadapter. hm.

Om te beginnen moeten ze dan allemaal op dezelfde spanning werken. Dan zou je ze parallel kunnen schakelen.

Hoe werkt dat ook alweer? U=I*R?
De spanning is dus gelijk, door de parellelle schakeling. De weerstand is bij 4 pedalen groter dan bij 1 pedaal, dus dan trekt ie te weinig stroom of zo?

Elektrotechniek van de koude grond haha

drap
23 april 2007, 13:57
Visual Sound adapter met daisy chain en extra verloopje voor de Pro Co Rat en als er een pedaal tussenzit dat meer nodig heeft dan 9 volt een aparte voeding dmv bijv. een T-Rex Fual Tank ofzo.

Crash
23 april 2007, 17:58
Oke. Maar hoe zit het met die 2 distortions?