PDA

View Full Version : Buizenbakkie



dracobaco
23 april 2007, 12:50
Ik las een topic over kleine buizenversterkers (max 15W) op deze site maar mijn vragen werden er niet door beantwoord.
Ben van plan er een aan te schaffen maar zoals gebruikelijk weet ik niet welke.
Ik hou van een lekkere scheur tegen de metalsound aan maar clean moet het zeker ook goed klinken.

Nu mijn vragen:
-is er een amp op de markt die zonder extra pedaal die scheur er uit kan toveren? Zoniet kan een Boss DS-1 of 2 dan de oplossing bieden ?

-moet ik kijken naar een versterker met FX-loop om een reverb / chorus / delay op een verantwoorde manier te kunnen gebruiken?

-kan een multi effect (ME 50 oid) goed gebruikt worden zonder FX-loop?

Graag jullie reactie(s)....................

Tho
23 april 2007, 13:04
als je zowel een vette scheur als een 'sparkling' clean wilt hebben word het toch al snel vrij duur. Dat is omdat je dan aparte kanalen nodig hebt. Mijn clean gaat samen met crunch, en mijn lo-lead samen met de hi-lead (powerball)

dracobaco
23 april 2007, 13:35
Prijs even buiten beschouwing gelaten.....
Het gaat dus over een maximaal 15 Watt versterker en dan nog het liefst een combo.

Jimwoud
23 april 2007, 13:40
Misschien een mesa caliber 22 ofzo.

En anders een bouwpakket van Madamp (http://www.madamp.biz). Die hebben het type A15mkII. De gain gaat best ver. Er staan ook sound samples bij.

rocker_71
23 april 2007, 17:51
mss die nieuwe peavey van Satriani?

Nobrain
23 april 2007, 17:52
mss die nieuwe peavey van Satriani?

dat is toch geen 15watt?

rocker_71
23 april 2007, 18:02
klopt, maar er staat max 15Watt :p

Outrage
23 april 2007, 18:14
Laney heeft van die kleine buizen versterkertjes van 15 watt: de lc15 en de vc15. De VC15 heeft 2 kanalen: clean en drive (maar drive is geen metal, dus die zou je nog eens extra moeten oversturen ofzo), de versterker is gemodelleerd naar de vox buizenversterkers.
De LC 15 is meer gericht op zwaardere genres, maar heeft maar één kanaal.
(soundsamples op de site van laney.)

glasbier
23 april 2007, 18:41
een Fender Blues Junior misschien?
met een scheurpedaaltje ervoor?

Nobrain
23 april 2007, 19:19
@ de topicstarter
welke stijl(en) speel je?
Is misschien de Ac15 wat?

dracobaco
23 april 2007, 20:44
Qua stijl...........?? Eigenlijk van alles wat.
Ik speel metal maar geen over de top scheur. Er moet definitie in blijven zitten. Clean speel ik wel met een tikkie chorus en delay/reverb.
Ik heb wat sampletjes geluisterd van Madamp maar qua scheur mag het het wel wat meer. Misschien dat een pedaaltje dit probleem kan oplossen ?
De Laney 2 kanaals zou misschien ook een optie zijn, hierin zit trouwens
ook een FX-loop in.

rocker_71
24 april 2007, 11:23
Pedaaltjes kunnen altijd voor meer scheur zorgen :-)

Is het alleen voor thuis?

the sure thing
24 april 2007, 11:26
... ik denk toch dat je een 15 watter moet zoeken die clean goed klinkt en dan met pedaaltjes het scheurgedeelte moet gaan doen (waar overigens niets mis mee is).

dracobaco
24 april 2007, 13:16
Het is de bedoeling om de versterker in de repetitieruimte te gebruiken.
Ik beschik nu over een Marshall Valvestate 2 x 40 Watt maar deze vind ik absoluut geen ballen hebben. Komt een vette scheur uit maar zonder definitie.
Clean is het redelijk te pruimen als ik de chorus en reverb gebruik.

rocker_71
24 april 2007, 17:11
Het is de bedoeling om de versterker in de repetitieruimte te gebruiken.

Zeg dat dan meteen joh. Dan had ik ook niet de Satriani amp aangeraden.

Globetrotter
25 april 2007, 00:06
Orange tiny terror? Wel geen combo, maar zowat de vetste 15 watt scheur die ik recent nog heb gehoord...
Cheers,

Bart

Jimwoud
25 april 2007, 09:22
Met lage wattage amps hou je het meestal clean niet lang vol. Een Tiny Terror overstuurd ook al erg snel zeker met humbucker elementen. Als je in een band clean wilt spelen, zit je denk ik al snel aan 30 watt.

correct me if I'am wrong

AART
25 april 2007, 17:46
Mesa Studio .22+ met EQ.

geweldig clean en zeer vette scheur, zeker icm met EQ.

minas
1 mei 2007, 19:16
Hey Drabaco je hebt PM.