PDA

View Full Version : Partial Capo - Ergens in Nederland?



tomhaze
22 april 2007, 22:22
Hallo,

Ik heb al een aantal gitaristen met een zogenaamde partial capo zien spelen. Deze zijn er in ontzettend veel varianten te krijgen.

Zo is er 1 die de (DGBE)-snaren afstemt (deze gebruikt Andy Mckee volgens mij ook). En er zijn er nog een aantal waarvan je er hier een paar kan vinden:

http://www.thirdhandcapo.com/devices.html

Vooral de Third Hand Capo spreekt mij erg aan, je kunt hiermee elke combinatie snaren afklemmen.

Mijn vraag is of iemand weet of er in Nederland muziekzaken zijn waar ze dit soort Capo's verkopen, dat is toch altijd een stukje makkelijker dan meteen het buitenland op te zoeken.

Alvast bedankt!

Groeten Tom

-Yves-
22 april 2007, 22:29
Ik ken ze wel maar heb ze nog nooit ergens gezien.
Veel van die dingen zijn vaak enkel te bestellen via mailorder uit bijvoorbeeld de VS. Over het algemeen loopt dit zeer vlot. Dus mocht je hem nergens vinden, lijkt me dat de enige oplossing.

Veel succes met je zoektocht.

swing 6
24 april 2007, 15:46
kijk eens bij Elderly.com daar hebben ze echt veel en de versturing is altijd heel snel en perfect in orde
Veel succes

:B

GetnFunky
24 april 2007, 19:36
bij dijkman verkopen ze wel shub partial capo's.. check effe op hun site

shidan
24 april 2007, 20:09
:hippie:
De capo's die jij zoekt worden geimporteerd door Boetzler of hoe die beste man ook heet hij zit in Helmond. hij is tevens de importeur van de blue-ridge gitaren.

Je moet dan vragen naar gert-jan en vertellen wat je precies zoekt.
Zij kunnen je dan vertellen aan welke winkel bij jouw in de buurt ze dit leveren :hippie:

JanB
25 april 2007, 15:40
kijk eens bij Elderly.com daar hebben ze echt veel en de versturing is altijd heel snel en perfect in orde
Veel succes
:B
Ik heb ook goede ervaringen met Elderly. Snelle levering, prima service.

Jan