PDA

View Full Version : distortion-overdrive pedaal?



Flatroc
22 april 2007, 21:08
welk distortion/overdrive pedaal is het meest geschikt om te gebruiken via het cleane kanaal van mn Laney VC30 212. Het overdrive kanaal van de versterker is maar matig dus wil ik mn lead en rock partijen met een distortion/overdrive pedaal gaan doen.
Adviezen welkom. Ik heb nu een Behringer Blues Overdrive, maar daar ben ik maar matig tevreden over

Nellyrocks
24 april 2007, 13:05
Standaard vragen:

- wat voor een versterker gebruik je?
- wat voor een geluid wil je?
- wat voor een muziek speel je?
- wat is je budget?

mcannegieter
24 april 2007, 14:43
Alle twee gecombineerd in één pedaal: Visual Sound Jekyll&Hyde. Na lang zoeken en veel testen vond ik deze echt supergoed. Veel mogelijke geluiden en makkelijk in te stellen. Over mn DeVille klinkt ie echt goed, maar test m ook eerst over je Laney voordat je m koopt.

Succes
Maarten

marc_o
24 april 2007, 16:36
Superpedaal inderdaad.


Kanttekening die ik ALTIJD geeft bij de J&H:


Neem in ieder geval de 2e versie (Rood van kleur)
Lees de gebruiksaanwijzing voor soundtips!
Gebruik 'm ook eens "andersom' met de distortionkant als basis en de overdrivekant als aanvulling voor je lead-sounds!

rocker_71
24 april 2007, 17:03
In dat geval kan ik ook de Huges en Kettner Tube Factor aanbevelen.
Ook twee kanalen (od/dist). Nadeel: wat minder te tweaken met 3 knoppen voor 2 kanalen, maar het grote voordeel is natuurlijk dat er een heuse buis(je) in zit, dus mooi warm geluid.

marc_o
25 april 2007, 09:21
Die heb ik ook gehad en is inderdaad best een leuk pedaal, zeer bruikbaar in ieder geval.

Dweezman
25 april 2007, 09:24
VC30 is een AC30-achtige, qua opbouw?

Jimwoud
25 april 2007, 09:32
Superpedaal inderdaad.


Kanttekening die ik ALTIJD geeft bij de J&H:


Neem in ieder geval de 2e versie (Rood van kleur)
Lees de gebruiksaanwijzing voor soundtips!
Gebruik 'm ook eens "andersom' met de distortionkant als basis en de overdrivekant als aanvulling voor je lead-sounds!


+1

Hele vette sound van lichte distortion tot gave heavy metal!!! Alleen vond ik de soundtips niet zo werken, beetje draaien aan de knoppen en je weet wat ze doen.

Ik gebruik ook de distortion als basis en de overdrive om te boosten. Werkt prima. Moet je wel de gain/ drive helemaal dicht draaien van de overdrive kant.

Rutger
25 april 2007, 09:51
Ik heb zowel de J&H als de H&K onder m'n voeten gehad, en beide zijn zeer fijne pedalen! Met beide pedalen heb je een fantastische basissound, voor zowel overdrive als distortion. De H&K heeft mijn voorkeur, maar deze is wel weer een stukkie duurder.

In je portemonnee kijken en beide even testen dus

rjong999
25 april 2007, 11:01
Boos DS-1. En dan wel even aan de knopjes draaien: alles open is geen garantie voor maximale kwaliteit.

marc_o
25 april 2007, 11:09
+1

Hele vette sound van lichte distortion tot gave heavy metal!!! Alleen vond ik de soundtips niet zo werken, beetje draaien aan de knoppen en je weet wat ze doen.

Ik gebruik ook de distortion als basis en de overdrive om te boosten. Werkt prima. Moet je wel de gain/ drive helemaal dicht draaien van de overdrive kant.

De soundtips zijn wellicht niet je smaak, maar ze geven een goede indicatie van de blunt/sharp-switch en de manier waarop de EQ vervolgens werkt.
Als ik 'm op mijn AC-15 gebruik in combinatie met een strat zet ik de distortion iets over de helft en de drive van de overdrivekant ook. Dan ga je van lekkere rock zo de vette leadkant in. Affijn, het is een erg prettig pedaal.

Ben overigens ook wel benieuwd naar de Dyna-drive van Boss en zag laatst een optreden van een gitarist met een 2-tal Boss OD3 pedalen op een Matchless versterker, en dat klonk heel erg goed, ik stond versteld.

mcannegieter
25 april 2007, 11:47
Ik gebruik mn J&H ook op die manier:
De overdrive gebruik ik om mn distortion uit de DeVille te boosten. Daarnaast gebruik ik m ook om een lead geluid te krijgen bij de distortion-kant van de J&H. Daar kom ik goed mee weg volgens mij, een lekkere agressieve distortion met een volle lead sound.

jozum
25 april 2007, 13:52
iemand ervaringen met de mi audio crunch box? schijnt ook een goed pedaaltje te zijn van lichte od-achtige dist. naar "full metal jacket".

Flatroc
27 april 2007, 14:46
VC30 is idd een AC30 kloon geloof ik. Prima apparaat alleen de drive is niet zo geweldig vind ik