PDA

View Full Version : sweep vraag



chennie
22 april 2007, 20:38
hoi,

ik wou wel eens leren sweepen, dus heb ik maar wat standaard sweep patronen opgezocht en wil ik deze oefenen.
Nu het volgende :

http://i126.photobucket.com/albums/p103/xz0mbiex/sweep.jpg

Dit is een tab van een dergelijke sweep patroon voor guitar pro. Kan iemand me vertellen op welke noot je begint met omhoog of omlaag te sweepen, dus waar begint de sweep?

Bijvoorbeeld in de eerste maat pak je de 8e fret en vervolgens begin je met de sweep vanaf de 5e fret. Ga je dan door tot en met de g-snaar of tot de b-snaar? Vervolgens ga je weer terug sweepen; consequent vanaf de b-snaar of vanaf de b-snaar?
Je zou ook kunnen zeggen, welke noten pak ik mee in de up of down sweep ?

Als beide mogelijk zou zijn, wat zou dan de beste standaard methode zijn om gewoon een goede basis aan te leren?

gorgasm
22 april 2007, 20:44
ik zou de 2 manieren oefenen;
u u u d d u u u d d(bv) om op snelheid te leren
en dan nog
u d u d u d u d u d u d
(alternate picking?)

chennie
22 april 2007, 20:49
euh bedankt , maar dat was de vraag niet ?

Het gaat erom dat ik wil sweepen ;)

Negative K3 fan
22 april 2007, 21:24
jo chennie, gewoon op je gevoel afgaan... bij dit sweep figuurtje vind ik het zelf het fijnst om 3 downstrokes en 2 upstrokes te gebruiken. Dus in jouw geval up, pull of, up, down, down, down. In het begin voelt het misschien wat vreemd aan, maar als je eenmaal die feel te pakken hebt dan is het puur een kwestie van snelheid opbouwen.

trouwens, zoals je aan die tabs kunt zien volgt de eerste sweep de vingerzetting van een open D, de tweede die van een open A en de derde een open E. Wat ik zelf het fijnst vind en wat misschien het makkelijks is om mee te beginnen is een 3 snarige sweep die de vingerzetting van een open D mineur volgt. Als je begrijpt wat ik bedoel.