PDA

View Full Version : Nieuwe hals?



Rather Ripped
22 april 2007, 17:59
Ik wil binnenkort weer aan de gang met een gitaar die ik probeer 'op te lappen' en wil misschien er ook een nieuwe nek op zetten maar er is een probleem. De schroeven zitten er niet vierkant in zoals bij(volgens mij) de meeste gitaren.

Weet iemand misschien waar ik zo'n hals als de mijne kan aanschaffen of moet ik dan het speciaal laten maken?(het betreft hier wel een squier dus het budget probeer ik aan de lage kant te houden.)

http://i21.photobucket.com/albums/b265/stevenv27/DSC04686.jpg


http://i21.photobucket.com/albums/b265/stevenv27/DSC04685.jpg

Rinze
22 april 2007, 18:00
Misschien moet je gewoon een hals kopen waar de gaten nog niet in zitten, zelf even op de juiste plekken boren, klaar.

jimihattricks
22 april 2007, 18:02
is het alleen dat ene gat dat afwijkt..? anders zou je ook een extra gat in een halsje kunnen boren.. wanneer alle vier de gaten afwijken, zou ik idd een niet voorgeboorde hals aanschaffen (wel ff kijken of die dan past)..

Mattia
22 april 2007, 18:37
eh, jhet zijn gewoon gaten. Als ik een willekeurige (ook Fender licsended) hals zou gaan monteren op een body met al voorgeboorde gaten, zou ik zeer sterk de neiging hebben om de gaten gewoon te vullen (lijm, deuvels) en opnieuw uit te boren. De meeste halzen zullen zwz geen gaten voorgeboord hebben, lijkt me zo.

Javaca
22 april 2007, 22:41
Wat is er eigenlijk mis met de originele hals?

Er zijn volgens mij ook halzen verkrijgbaar waar de gaten nog niet in voorgeboord zijn.
Anders is opvullen de beste optie. Zie je vrijwel niets van

fred dons
23 april 2007, 08:03
de neck van de squier heavey metal heeft verder precies dezelfde schaallengte als een fender (licensed) neck dus je kunt zo verwisselen (all parts nekken bijvoorbeeld hebben nog geen gaten voorgeboord en kun je dus met precies de zelfde gaten maken en alleen het gat links boven wijkt maar af (ik heb hem zelf wel eens verwisseld))
het enig probleem wat je hebt is het plekje voor de locking nut die zul je zelf nog moeten frezen of zagen

Orgasmocaster
23 april 2007, 15:57
Ik zou voor een Mighty Mite gaan..
Let wel op.. een Warmoth Pro nek gaat niet passen...voor het schroefje links boven zal het Truss rod systeem in de weg zitten.

Pun
26 april 2007, 23:11
Rather Ripper, kijk eens naar je persoonlijke berichten :)