PDA

View Full Version : Probleem met passen...



Dastard
22 april 2007, 17:12
Ik ben op het moment met een Les Paul achtige body bezig waar een soort van Ibanez hals op gaat, het is allemaal passend maar ik kan de hals op 2 manieren doen.
Als ik de hals gewoon helemaal strak zet op de body, dan betekent dat dat mijn brug ongeveer 3 cm onder het brug element komt.
Schuif ik de hals meer naar boven, dan heb ik een gat tussen de body en de hals.
Wat is nou de beste oplossing ?

fred dons
23 april 2007, 08:05
schuin spietje maken en die onder de hiel in de body leggen, zo wordt hij schuin ingezet maar blijft hij kontakt houden met de body

Dastard
23 april 2007, 10:50
ok, maar dat bedoelde ik niet helemaal, of ik begrijp het verkeerd... :-)

de hals past gewoon op de body maar het is meer de vraag wat mooier is...de hals helemaal in de body schuiven OF een stukje hoger zodat de mensuur beter uitkomt met de voorgeboorde gaten en met de element gaten.

sickpunk
23 april 2007, 10:58
je zou natuurlijk de hals normaal kunnen plaatsen en dan de rest van de pocket op kunnen vullen met een blokje hout(ofzo), als je een massieve kleur of top erop doet hoeft dit geen probleem te zijn...

Dastard
23 april 2007, 11:02
Okay, en dat natuurlijk met gigantisch goede houtlijm vastplakken :-)

fred dons
23 april 2007, 11:36
auf die fiets
je lp is 24,75 inch en de nek 25,5 inch schaallengte ?

heb ik bij deze gehad
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=7&page=1&ktw=fa3eeb8fc383ce0070f863fe
f8d1a54f
ik heb hier een stukje maple aan de hiel gelijmt + ik heb een stukje toets erbij gemaakt die over dat stukje maple viel (van 22 naar 24 frets)