PDA

View Full Version : Sam Bush



-Yves-
22 april 2007, 17:24
Ik zag hier een topic met een behoorlijk matige mandolinespeler.
Onder het motto, "dit moet beter kunnen" even deze topic geplaatst.
Newgrass Revival met Sam Bush op mandoline. Inderdaad, het fragment is wat gedateerd maar geef de jongens toch even een kans en let vooral op de solo van de mandolinespeler.
Voor diegenen die denken dat mandoline iets voor 'sulletjes' is.
http://www.youtube.com/watch?v=YDJMusqUHOI

Misschien een bron van inspiratie... (?)

hendrix2
22 april 2007, 18:35
Sam Bush is zowat het icoon de dag van vandaag in de Bluegrasswereld.
Hier speelt hij samen met een meisje van 11 ofzo:
http://www.youtube.com/watch?v=8ZPV_UsDots
Ben zelf een groot fan van Sam Bush (laatste cd is erg goed!) en heb echt heel veel aan zijn mandolinespel gehad om het mezelf aan te leren.

Chris Thile van Nickel creek is ook geweldig goed. (hier wel een iets ludieker nummer)
http://www.youtube.com/watch?v=CWQo0bktuAI

Ik kan er nog wel een aantal opnoemen :d...
Het jammere is dat deze muziek erg onderschat word. Mandoline is ook verre van een populair instrument, terwijl het zo een mooi en veelzijdig instrument is!

-Yves-
22 april 2007, 23:47
Sam Bush is zowat het icoon de dag van vandaag in de Bluegrasswereld.
Het jammere is dat deze muziek erg onderschat word. Mandoline is ook verre van een populair instrument, terwijl het zo een mooi en veelzijdig instrument is!

Net daarom leek het me geen slecht idee om het eens in een topic te gieten.

Country rocks but Bluegrass rules !!! ;-)

hendrix2
23 april 2007, 00:01
Ik ben het laatste jaar ook meer en meer in de bluegrass muziek terecht gekomen, en daar zitten echt geweldige dingen tussen. Jammer dat er hier in Belgie echt niets gebeurd op dat gebied. Ik ben zelf zowat mandoline-verslaafd, maar ik lijk wel de enige te zijn in dit land :D

Speel je zelf ook bluegrass muziek? of mandoline? of iets in die aard?
Zou wel leuk zijn moest er misschien iemand wat tips hebben voor het spelen van bluegrass of misschien wat leuke groepen kennen.
Ik ben er zelf namelijk nog niet erg lang mee bezig (met mandoline spelen dan)

Het is trouwens erg moeilijk om hier bijvoorbeeld aan een cd van Sam Bush te raken. Ik heb hem toevallig eens in de media-markt gevonden, maar nooit ergens anders nog tegengekomen.

Probeer trouwens eens de volgende nummers te bemachtigen (downloaden?)
The dolphin dance
Ridin' that bluegrass train
Where there's a road

Absolute toppers van de laatste cd van Sam Bush (laps in seven)!



In mijn sig vind je filmpjes van mij op mandoline (wel geen bluegrass). (ja, ik promoot mezelf ook graag wat)

-Yves-
23 april 2007, 18:40
Als je wil, kan ik je aardig op weg helpen op dit vlak.
Je hebt het geluk hier een zeldzame "Belgium Bluegrasser" tegen het lijf te lopen.
Er is wel degelijk Bluegrass in België maar veel stelt dit niet voor. Voor een beetje meer moet je naar Nederland. Daar houden ze elk jaar een Bluegrassfestival. Hier kan je alvast meer info vinden:
http://www.ebma.nl/index1024.htm

De meeste Belgische bands kan je vinden op www.bluegrass.be
Deze site is niet ongelooflijk up to date maar voor zover ik weet, kan je alle bands daar terug vinden. Als het goed is, sta ik daar ook ergens tussen.

Ik hoor het verder wel.

hendrix2
23 april 2007, 23:25
Hé leuk, een belgische bluegrasser, wie had dat gedacht!!!

Niet direct een bluegrass vraagje, maar daar ik vermoed dat jezelf veel contact hebt met mandolinespelers. Weet je soms een winkel in belgie waar je meerdere mandolines kan testen? Ik heb er nu enkele staan die ik eigenlijk nooit heb kunnen testen, enkel maar kunnen bestellen via de winkel waar ik normaal ga, da's niet erg practisch want ik zou graag opvoorhand uitgebreid kunnen uit proberen... Dus moest je een winkeltje weten...

even naam weggehaald. Zoja, ik heb even naar de muziek van Blue Cartel geluisterd en vind het erg geslaagd!
Naar de mp3's van Rawhide moet ik nog eens luisteren, maar dat doe ik zeker deze avond nog.

Heb je verder nog luistertips? Welke muziek moet ik dus zeker nog horen :D