PDA

View Full Version : lithium



pieter-jan1
22 april 2007, 16:24
hallo allemaal,

Het nummer lithium van nirvana komt van "unplugged in New York" (dus op een acoustische gitaar) :B , maar kan je dit nummer ook op een electrische gitaar spelen? :punk:

AART
22 april 2007, 16:27
Als je de enige goede nirvana plaat had gekocht weet je dat lithium van die plaat komt.

http://youtube.com/watch?v=sUUHNf0S5cA

En ja het kan.

jasper159
22 april 2007, 16:34
*zucht*
Je kan elk liedje zowel op elektrisch als akoestisch spelen, het klinkt alleen ietsje anders

Trocar
22 april 2007, 16:36
Als je de enige goede nirvana plaat had gekocht weet je dat lithium van die plaat komt.


Lithium staat niet op 'Bleach' hoor! ;) :p

Kaïn
22 april 2007, 16:38
hallo allemaal,

Het nummer lithium van nirvana komt van "unplugged in New York" (dus op een acoustische gitaar) :B , maar kan je dit nummer ook op een electrische gitaar spelen? :punk:

Nee. Absoluut niet. De kans bestaat namelijk dat daardoor ineens het broeikas versterkt wordt en dat het menselijke ras gedoemd is weg te kwijnen van de hitte.

AART
22 april 2007, 16:39
Lithium staat niet op 'Bleach' hoor! ;) :p


Hmmpferdehmmbl.


Fuck it, ik laat Nirvana vanaf nu wel over ana mensen die zich de echte fans noemen en unplugged en muddy banks de beste platen vinden...







;)

AutoStatic
22 april 2007, 16:55
@TS: pak het videootje of het nummer erbij, elektrisch gitaartje in de aanslag en voilà, het kan!

Doet me denken aan een bandje die ik ooit Diane van Hüsker Dü hoorden spelen wat ze afkondigden met de mededeling dat het een punkversie was van Therapy's interpretatie van dat nummer.
Heb ze toen maar verteld dat ik de punkversie van Coffin Break toch wel wat beter vond.

Valoosj
22 april 2007, 17:00
hallo allemaal,

Het nummer lithium van nirvana komt van "unplugged in New York" (dus op een acoustische gitaar) :B , maar kan je dit nummer ook op een electrische gitaar spelen? :punk:

Lithium is niet gespeeld op Unplugged :roll: :roll:
het komt van de plaat Nevermind

iwamoto
22 april 2007, 17:00
ik denk dat het niet mogelijk is, je moet namelijk vrij talentloos zijn om nirvana goed te kunnen spelen, tevens moet je depresief zijn en strak staan van de drugs, een junkie vriendin is een pre, dus als je dit niet hebt, nee, dan kan het niet!!!

madman
22 april 2007, 17:05
Hmmpferdehmmbl.


Fuck it, ik laat Nirvana vanaf nu wel over ana mensen die zich de echte fans noemen en unplugged en muddy banks de beste platen vinden...







;)

in utero is zeker weten de beste plaat, ga maar eens goed luisteren...

JvD.
22 april 2007, 17:13
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon2.gifdom die dom dom domhttp://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon2.gif

FruscianteFan
22 april 2007, 17:17
hallo allemaal,

Het nummer lithium van nirvana komt van "unplugged in New York" (dus op een acoustische gitaar) :B , maar kan je dit nummer ook op een electrische gitaar spelen? :punk:Als je Lithium wilt spelen, dat kan. Houd er wel rekening mee dat je dan je gitaar zou moeten omstemmen naar D (dus een hele toon omlaag).

AART
22 april 2007, 17:17
in utero is zeker weten de beste plaat, ga maar eens goed luisteren...



....zucht..... :sneaky:

AART
22 april 2007, 17:18
................kreun en steun.................

almarvk
22 april 2007, 17:20
En verplaatst! :)

madman
22 april 2007, 17:21
ik zeik jouw muziek toch ook niet af man, kom op

en blijkbaar ken je die plaat dus niet, dus heb je ook geen grond om je bek over open te trekken

Valoosj
22 april 2007, 17:41
het gezeur over Cobain doet me eerder denken aan jaloezie...
hij kon niet zoveel, maar wat hij deed zat enorm veel gevoel in, en hij heeft er poen mee geschept. de helft van het forum hier zit misschien maar op zijn niveau van spelen.
waarom zeiken jullie muziek als britney spears of rap en rmb niet af op de manier waarop je dat met Nirvana doet?
als je dat evenveel zou doen, dan kon je me mss wijsmaken dat je niet gewoon stikjaloers bent op het succes van nirvana

pieter-jan1
22 april 2007, 20:56
het gezeur over Cobain doet me eerder denken aan jaloezie...
hij kon niet zoveel, maar wat hij deed zat enorm veel gevoel in, en hij heeft er poen mee geschept. de helft van het forum hier zit misschien maar op zijn niveau van spelen.
waarom zeiken jullie muziek als britney spears of rap en rmb niet af op de manier waarop je dat met Nirvana doet?
als je dat evenveel zou doen, dan kon je me mss wijsmaken dat je niet gewoon stikjaloers bent op het succes van nirvana

toch iemand met verstand ... :satisfie: en dan nog he, ik weet goed genoeg dat je alle liedjes op electrische en op acoestische gitaar kan spelen maar mijn vraag was alleen of het ook klinkt ... :sneaky:

Valoosj
22 april 2007, 21:01
liedjes als lithium zou ik gewoon met lekker veel overdrive spelen. en ff for the record, ik weet niet of je het las in mn vorige post, maar dat nummer staat niet op unplugged.

ik ben zelf begonnen met veel nirvana, en op electrisch klinkt het toch best. hoe meer overdrive hoe beter!

pieter-jan1
22 april 2007, 21:05
liedjes als lithium zou ik gewoon met lekker veel overdrive spelen. en ff for the record, ik weet niet of je het las in mn vorige post, maar dat nummer staat niet op unplugged.

ik ben zelf begonnen met veel nirvana, en op electrisch klinkt het toch best. hoe meer overdrive hoe beter!

ok, da van de unplugged heb ik blijkbaar verkeerd gezien :roll:

Valoosj
22 april 2007, 21:21
t is u vergeve. maar als ik u 1 ding mag aanrade. stop snel genoeg me Nirvana nummers te lere, en zorg voor variatie in de muziek da je speelt. ik heb toen ik begon met gitaar spelen een 10tal nummers van hen geleerd, en nu 2 jaar later merk ik nogaltijd de te grote invloed van spelen als ik zelf nummers maak.
altijd diezelfde manier van spelen is niet zo goed :p leer er meerdere als je wat meer skills hebt, dan is het eens zo gemakkelijk en leer je hun nummers op 5 minuten

AART
22 april 2007, 21:24
ik zeik jouw muziek toch ook niet af man, kom op

en blijkbaar ken je die plaat dus niet, dus heb je ook geen grond om je bek over open te trekken


Mijn post was sarcastisch bedoeld.

In mijn kast hierzo zie ik het volgende staan bij Nirvana:

In Utero
Bleach
Nevermind

Volgens mij, als ik tenminste heb leren lezen en rationeel denken, ken ik die plaat wel.

Dat weerhoud mij er nog steeds niet van Nevermind een veel betere plaat te vinden. In Utero heb ik ooit gekocht voor 2 leuke nummers oid.

Luister tegenwoordig trouwens ook bijna nooit meer naar die blonde junk.

Valoosj
22 april 2007, 21:28
Mijn post was sarcastisch bedoeld.

In mijn kast hierzo zie ik het volgende staan bij Nirvana:

In Utero
Bleach
Nevermind

Volgens mij, als ik tenminste heb leren lezen en rationeel denken, ken ik die plaat wel.

Dat weerhoud mij er nog steeds niet van Nevermind een veel betere plaat te vinden. In Utero heb ik ooit gekocht voor 2 leuke nummers oid.

Luister tegenwoordig trouwens ook bijna nooit meer naar die blonde junk.

Noem jij eens 5 grote namen op waar jij dol op bent die niet aan drugs of drank hebben gezeten tijdens hun leven...

Das Schaap
22 april 2007, 21:48
ik denk dat het niet mogelijk is, je moet namelijk vrij talentloos zijn om nirvana goed te kunnen spelen, tevens moet je depresief zijn en strak staan van de drugs, een junkie vriendin is een pre, dus als je dit niet hebt, nee, dan kan het niet!!!
En nu ga jij Come As You Are zingen en spelen tegelijk en dan terugkomen. :stop:

pieter-jan1
22 april 2007, 21:49
Noem jij eens 5 grote namen op waar jij dol op bent die niet aan drugs of drank hebben gezeten tijdens hun leven...

volgens mij bestaat da nie, al de grote namen hebben wel aan de drugs of drank gezeten, er zijn der zelfs een paar gestorven ... bv kurt cobain (redelijk betwist), elvis, ... :blast:

Trocar
22 april 2007, 21:55
volgens mij bestaat da nie, al de grote namen hebben wel aan de drugs of drank gezeten, er zijn der zelfs een paar gestorven ... bv kurt cobain (redelijk betwist), elvis, ... :blast:

'Tuurlijk wel, er zijn heus wel 'grote namen' die niet aan de drugs hebben gezeten.

Aart noemt Cobain een junk, en dat was hij ook. Big deal. Hij zegt dat hij Nevermind het beste album vindt, zegt dat hij 3 platen van hem in de kast heeft staan en ook nog dat zijn andere post sarcastisch bedoeld was.
Waarom moet Aart zich dan 'bewijzen' door 5 niet-junks te noemen? Nogmaals, big deal...

Rubenios
23 april 2007, 08:54
gitaartechnisch gezien zuigt kurt nobrain

iwamoto
23 april 2007, 09:15
eric johnson
Tom Scholz
steve vai
jan hammer
angus young

zo, dat zijn er ook weer 5, maargoed, ik ben niet echt jaloers op kurtje, hooguit dat hij zo'n grote schare mensen heeft kunnen beinvloeden, en oke, ik ben mischien wat te kort door de bocht als ik talentloos zeg, laat ik het zo zeggen, het is niet heel erg complexe muziek om het maar even zo te stellen, en dan zijn er genoeg muzikanten die veel betere beheersing over hun instrument hebben en met evenveel gevoel en passie als cobain spelen, maar die worden dan grofweg overschaduwd door een dode artiest, en dat stokt mij een beetje, verder was kurt vast wel een aardige vent toch? :hippie:

pieter-jan1
23 april 2007, 21:14
ok, cobain was mss wel een junk maar spele kon hij wel en zinge vind ik ook wel ..... :blast:

FooFoo
2 mei 2007, 13:25
veel meningen, je vind het leuk of je vind het niet leuk....

ik vind het geweldig :cheerup:

lithium komt van nevermind, en hij staat niet eens op de unplugged er is wel een acoustiche demo op with the lights out te vinden.

hier de acoustiche versie:
http://youtube.com/watch?v=FuSvcz3OFqc

en er is hoop voor de talentloze mensen want we kunnen wereld beroemd worden!!! (sarcastisch bedoelt)

Strangegun
2 mei 2007, 17:12
Lol hier zijn er echt veel jaloers en dan gaan ze het er maar uitschelden door iemand maar te zien als een Blonde Junk....

marter544
2 mei 2007, 17:24
Hoezo uitschelden? Hij was toch ook gewoon een blonde junk?

madman
2 mei 2007, 17:55
Hoezo uitschelden? Hij was toch ook gewoon een blonde junk?

true, maar tegelijkertijd ook geniaal