PDA

View Full Version : |Distortion



hugo123
22 april 2007, 15:30
Ik wou een nieuw distortion pedaal kopen, en nu hoorde ik op de site van boss de soundsamples en alleen daaruit kwam ik op deze distortions:


Metal zone
Turbo distortion

verder heb ik nog niks gehoord, iemand ervaring hiermee of met een ander pedaal.
ik speel vooral Rock richting metal. Dus ermoet rock, hard rock, metal uit te krijgen zijn.


hugo

Ash ketchum
22 april 2007, 15:43
Wat voor gear heb/gebruik je nu? Van daar uit kan je werken naar je gewenste "sound".

pol
22 april 2007, 17:10
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90805

smandert
22 april 2007, 19:04
Ik heb zelf, lang geleden, een TD 2 gehad. Ik kon er weinig mee. Te droog, te weinig sustain. Ik speelde toen nog wel op een cheap-ass gitaar, fat strat model, dus met een HB bij de brug.

hugo123
22 april 2007, 19:57
Ik speel nu over een VOX AD15 en een Ibanez SA 120, en nog wat andere pedalen.


hugo

Ash ketchum
23 april 2007, 09:58
De metalzone is de jeugdzonde van bijna elke gitarist geweest. Thuis en in de slaapkamer is het een leuk pedaaltje, op het podium verdwijn je in de mix (tenzij die goed is getweakt).
Probeer ook;
-line6 ubermetal.
-digitech hothead.
-boss ds-1.
-Ibanez sd-9

Mijn advies is, ga naar een winkel en probeer zoveel mogelijk uit. Probeer het wel op spullen die gelijk aan jouw gear zijn. Als je een pedaal op een koch of een mesa probeert kan het namelijk tegenvallen met jouw gear.

hugo123
26 april 2007, 10:08
Ik dacht aan een ProCo Rat maar welke moet5 ik nu nemen er zijn bets veel verschillende soorten en weet iemand waar ik die hier in NL kan kopen?



hugo

P.S ik dacht aan de Rat2 ofzo.

Ash ketchum
26 april 2007, 11:45
Feedback heeft ze.

Dastard
26 april 2007, 12:09
Gewoon voor de Marshall Jackhammer gaan :-D

hugo123
26 april 2007, 15:00
DAn ga ik voor de RAt 2! Iedereen bedankt!



hugo

hugo123
26 april 2007, 15:09
Kan ik die proco rat gewoon aan mijn daisy chain hangen, of heeft hij net asl ehx een verschillende adaptor?


hugo

drap
26 april 2007, 15:56
Kan ik die proco rat gewoon aan mijn daisy chain hangen, of heeft hij net asl ehx een verschillende adaptor?


hugo

Ja, kan er gewoon aan, maar er moet ff een extra verloopje tussen. Een beetje gitaarzaak heeft die wel en anders: http://www.westerhaven.nl/shop/ en dat moet je ff zoeken naar dit kabeltje.

http://www.westerhaven.nl/shop/catalog/krt000000000003132.jpg

EuroCinema
27 april 2007, 10:48
Oh dit vind ik ook interessant, ik gebruik altijd een battterij omdat ik geen moer begrijp van elektronica en adaptors en bang ben mijn geliefde Rat op te blazen.

Boss adapter is min, rat heeft plus nodig toch? kan zo'n verloopje daarvoor zorgen? Of geeft dit alleen het goede formaat plugje?

(ik weet het, ik heb bij natuurkunde heel slecht opgelet)

smandert
27 april 2007, 10:59
(ik weet het, ik heb bij natuurkunde heel slecht opgelet)
Dat is overduidelijk ja ;)

drap
27 april 2007, 15:04
Oh dit vind ik ook interessant, ik gebruik altijd een battterij omdat ik geen moer begrijp van elektronica en adaptors en bang ben mijn geliefde Rat op te blazen.

Boss adapter is min, rat heeft plus nodig toch? kan zo'n verloopje daarvoor zorgen? Of geeft dit alleen het goede formaat plugje?

(ik weet het, ik heb bij natuurkunde heel slecht opgelet)

Ik heb uberhaupt heel slecht opgelet op school vroeger. Maar een 9 volt Boss adapter doet je Rat het gewoon op hoor. Ik heb zelf een (inmiddels overleden) Boss adapter gebruikt en zonder problemen. Ik vind alleen die logge klompen zo onhandig. Als ik nu nog een adapter zou gebruiken, zou ik alleen nog die one spotjes gebruiken.