PDA

View Full Version : Hoe Krijg Ik Een ''Zwevende'' sound?



Evil-Payasos
22 april 2007, 15:03
Yo,

Ik been beetje n00b onder gitaar effecten, ik weet wat een overdrive is, en daar houd het op. Maar vaak hoor ik gitaar sounds die lijken te klinken alsof ze zweven!, is dat een chorus?, of een reverb? ik heb echt geen idee...

alvast besdankt

kiem
22 april 2007, 15:13
ik denk dat je een chorus bedoelt.. chorus geluid zou je als zwevend kunnen omschrijven..

http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=11

als t goed is kom je bij de chorus uit.
er staat daar ergens audio demo, als je daarop klinkt kan je em horen, weetje meteen of je wel egt een chorus bedoelt of niet ;)

hoofd
22 april 2007, 15:14
Chorus, vibrato, tremolo, flanger, 't zijn allemaal "zwevende" of "bewegende" effecten. Als je een nummer kan noemen of kan laten horen wat je precies bedoeld, dat kan helpen.

Rude Perception
22 april 2007, 15:17
mijn zwevende geluid is heel veel chorus en delay....

lifespan
23 april 2007, 07:55
gewoon in je local muziekzaak dingen uitproberen; waarschijnlijk combi galm met flanger of phaser+chorus.
Uitproberen olijft altijd de beste optie!

succes,
Pep

Dweezman
23 april 2007, 12:33
memoryman deluxe!

Luister 'sleep my love' op www.monstertux.nl (onder kopje 'music'). Dat is 'n MMdlx. Bedoel je dat?

Evil-Payasos
23 april 2007, 14:48
bijvoorbeeld bij het nummer Lenny (maar dan de versie van John Mayer) daar zweeft hij behoorlijk!

Dastard
23 april 2007, 14:51
Als je hem nog kunt krijgen een Boss Dimension-C (DC-2), die zweeft behoorlijk :-)

Evil-Payasos
23 april 2007, 14:56
JUISTENEM!, dat geluid bedoel ik!

http://www.modezero.com/sounds0000/clnelecgtr-dimensionc-2.mp3

wat is dat?, een chorus?

AriaProII
23 april 2007, 15:06
een E-bow, da's pas zwevend. totaal geen attack, en oneindige sustain!

smandert
23 april 2007, 15:21
wat is dat?, een chorus?

probeer de eerste 2 maar eens (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=chorus+effect&meta=)

Evil-Payasos
23 april 2007, 15:44
Mooi!, En Kunnen jullie mij misschein vertellen wat een goede chorus is??

Dastard
23 april 2007, 15:53
JUISTENEM!, dat geluid bedoel ik!

http://www.modezero.com/sounds0000/clnelecgtr-dimensionc-2.mp3

wat is dat?, een chorus?

Het is een heel ruimtelijke chorus denk ik, ben er ook nog steeds niet achter of het echt een chorus is, ikzelf gebruik hem al jaren, vind het een heerlijk geluid, let wel, mocht je hem vinden, koop dan wel de DC-2 en niet de DC-3 want die is bagger.

Speeddemon
23 april 2007, 16:18
Mooi!, En Kunnen jullie mij misschein vertellen wat een goede chorus is??
Boss CE-2 (wordt niet meer gemaakt)
Ibanez BC9 (wordt niet meer gemaakt)
DOD FX60 (wordt niet meer gemaakt).

En niet dat ik 'm gehoord heb, maar ik verwacht zo dat de Retrosonic Chorus Ensemble wel goed klinkt. Dit is een boutique pedaal, welke een exacte clone van de Boss CE-1 is (die heb ik WEL gehoord), met de gebruikelijke moderne updates (true bypass, minder ruis, kleinere behuizing).

Een Fulltone Choralflange is wel o.k., maar ERRUG duur in Nederland (iets van 400 euro ofzo) en kan nogal klinisch klinken.

Evil-Payasos
23 april 2007, 19:08
Ok bedankt!,

Maar wat denken jullie dan over de Carl Martin Chorus XII??
En ik zoek ook een leuke Reverb, een T-rex Room Mate?? is dat wat?

thx!

Mitch
23 april 2007, 19:40
De Chorus XII is erg mooi, laat ontzettend veel van je geluid intact. Geen kille, steriele laag-af chorus dus. Hij geeft wel wat volume boost, afhankelijk van hoe sterk je 'm regelt. En het kunnen kiezen tussen twee standen kan best handig zijn.

Evil-Payasos
23 april 2007, 19:50
Mooi, Bedankt!!

En de TC Electronic Chorus/flanger?

Dan ga ik die zaterdag uitproberen in de feedback, haha

Maar nog even over die reverb!, is die T-Rex Room Mate wat?, zijn zowiezo de pedalen van T-rex geode dingen?, wan tik zat ook al naar die Distortion te kijken, Bloody Mary..., en de Compressor, Nova Comp....alleen hebben ze die niet bij feedback:(...

lifespan
23 april 2007, 22:37
...En hoeveel effecten volgen hierna nog??