PDA

View Full Version : 10" speaker in combo



BartL
22 april 2007, 11:26
Sinds kort woon ik samen met mijn vriendin in een appartementje in Heerlen. Eind vorig jaar heb ik mijn versterker weggedaan omdat de band toch niets zou worden. Nu mis ik toch wel weer het geluid van een echte amp en zat te denken aan buizenamps met een wat lager wattage voor gebruik bij kamervolume, maar ook ECHT kamervolume :). Nu viel mijn oog op de Rivera Pubster 25. Ik weet dat 25 watt nogsteeds snoei hard kan zijn, maar goed.

Nu zie ik dat de P25 een 10" speaker heeft. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze versterker, of met combootjes van goede kwaliteit die ook een 10" speaker hebben? Zou dit eventueel ook nog te gebruiken zijn voor band repetities denken jullie? Ik heb tot nu toe alleen nog maar ervaring met 12" en 15" combo's.

guitarguru
22 april 2007, 12:30
Tja, ik heb eens een Vox AD30 en 50 thuis naast elkaar gezet op huiskamervolume. De 12 inch gaf gewoon een veel vollere sound met meer basweergave, ook op lagere volumes dus. Voor mij geen vergelijking en koos dus gewoon voor de 12 inch. Ook op bandvolumes komt die beter door de mix, had gewoon meer ballen. Voor mij een simpel verhaal dus.

jplm
22 april 2007, 15:08
Tja, ik heb eens een Vox AD30 en 50 thuis naast elkaar gezet op huiskamervolume. De 12 inch gaf gewoon een veel vollere sound met meer basweergave, ook op lagere volumes dus. Voor mij geen vergelijking en koos dus gewoon voor de 12 inch. Ook op bandvolumes komt die beter door de mix, had gewoon meer ballen. Voor mij een simpel verhaal dus.

Raar, ik heb een Fender Princeton Chorus, dus ook met 10 inch (twee dus eigenlijk). Anyway, die heeft in vergelijking met een Marshall met een 12" en een Polytone met een 15" duidelijk het mooiste en volste basgeluid. Vond ik dan. In de huiskamer dus.

Groet, Jan.

guitarguru
22 april 2007, 17:13
Raar, ik heb een Fender Princeton Chorus, dus ook met 10 inch (twee dus eigenlijk). Anyway, die heeft in vergelijking met een Marshall met een 12" en een Polytone met een 15" duidelijk het mooiste en volste basgeluid. Vond ik dan. In de huiskamer dus.

Twee 10 inchers is dus ook een ander verhaal he. Grotere kast, dus vollere sound en meer basweergave. TS heeft het over één 10 incher dacht ik.

BartL
23 april 2007, 09:09
Ok, dank voor de reacties tot dusver. Ik kan hem denk ik voor een mooie prijs krijgen (ietsje onder de 500 euri), dus misschien is het toch even het testen waard.

Nog meer mensen die zelf de Pubster getest/gehoord hebben?