PDA

View Full Version : Fender mustang :400.000 $



ccc
22 april 2007, 07:40
Ze worden nu wel helemaal gek in de States :

http://cgi.liveauctions.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=015&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=250097596486&rd=1,1

400.000 $ voor wat eigenlijk toch maar een studiegitaartje was.

Maurice_732
22 april 2007, 08:20
Wel een heel erge prijs :sneaky:
Ik denk niet dat ie verkocht word :stop: :chicken:

grayfink
22 april 2007, 09:07
Ik denk niet dat ie verkocht word :stop: :chicken:

Hij is verkocht voor dat geld hoor.

Maurice_732
22 april 2007, 09:18
Hij is verkocht voor dat geld hoor.

....:o daar heeft die verkoper goed aan verdiend, zeker geen koopje :chicken:

Madcow
22 april 2007, 09:35
wat is eigenlijk het verschil tussen een normale gitaar en een studio gitaar?
Ik vind het wel erg duur, En wie zegt dat hij er ook op heeft gespeelt? :gitarist:


Wat doen we btw al zo vroeg op gitaarnet?

hansoonk
22 april 2007, 09:36
Ik heb exact dezelfde, alleen dan iets ouder (1964). Iemand interesse voor $ 300.000? Koopje lijkt me.

almarvk
22 april 2007, 09:51
Ronduit belachelijk, maarjah; als iemand dit ervoor wilt neerleggen...

Dirkdewaard
22 april 2007, 10:23
Ik denk dat dit geen slechte investering is en veel leuker dan een schilderij of een broekspijp van eric clapton.

zoon van Piet
22 april 2007, 11:42
Voor een echte jimigitaar is dit een koopje. Hoorde ik niet iets van 10miljoen voor de witte woodstockstrat?

Over de echtheid zzal beslist vooraf gediscuusieerd zijn. Jimi had ooit een mustang, dat is bekend en er zijn ook foto's van. En de sound van 51st anniversary deed me vroeger al denken aan het mustanggeluidje... gebruikt in de Olympic Studio, staat er. Wel raar vind ik dat deze rooie gebruikt zou zijn voor Electric Lady land, dat daar niet opgenomen werd en dat Are You experienced niet vermeld wordt dat daar dus wel opgenomen is...
ouwe Mitch zal het allemaal niet meer zo helder herinneren, denk ik...

Hector_Tsolodimos
22 april 2007, 11:43
Which reads: "I, John Mitch Mitchell, formerly the drummer with the Jimi Hendrix Experience, herby DECLARE that the following statement is true: 1. This 1966 Daytona Red Fender Mustang guitar - serial number 126288 - was previously owned and used by the late James Marshall Hendrix 2.The guitar and case are both in their original form 3. The guitar - serial number 126288 - was used by James Marshall Hendrix at the Olympic Studio, London, for the recording of 'Axis Bold as Love' and 'Electric Lady Land' and was used by him on these two albums 4.
tja.. zal dit dan alsnog waar zijn? misschien heeft die Mitch Mitcell (geweldige drummer overigens, maar hoeveel verdient hij dan op de dag van vandaag nog? behalve van de talloze interview's enz?) wel 50 'grand' gekregen om dat te beweren, en uiteindelijk verdient de verkoper het toch wel dik terug..

nja, kan ook echt zijn hoor, maar voor 400.000 euro zou ik het toch wel HEEL ERG ZEKER willen weten
overigens heb ik het geld niet :D

Dirkdewaard
22 april 2007, 11:44
Ach als iedereen maar gewoon denkt dat dit de gitaar is, maakt het ook niet uit of hij ook ECHT is gebruikt. Er zal toch nooit meer iemand op gaan spelen omdat het geluid zo geweldig is.

Maurice_732
22 april 2007, 11:53
ik denk niet dat het de gitaar van hendrix was.
Als je even goed kijkt zie je dat de strop holder voor rechtshandig zijn.
En jimi hendrix had altijd een rehtshandige gitaar en dan omgedraaid.
Dus de strap holders zjn al verkeerd
http://www.freewebs.com/fun732/29jimi.jpg

Damius
22 april 2007, 11:57
ik denk niet dat het de gitaar van hendrix was.
Als je even goed kijkt zie je dat de strop holder voor rechtshandig zijn.
En jimi hendrix had altijd een rehtshandige gitaar en dan omgedraaid.
Dus de strap holders zjn al verkeerd
http://www.freewebs.com/fun732/29jimi.jpg

Ik snap je niet helemaal, waar zaten zijn strapholders dan? (overigens scherp opgemerkt van je)

nielsduursma
22 april 2007, 12:02
Ik snap je niet helemaal, waar zaten zijn strapholders dan? (overigens scherp opgemerkt van je)

Aan de andere kant, want hij was links.

Maar als er staat dat hij 'm alleen in de studio heeft bespeeld kan het best zo zijn dat hij er gewoon zittend mee heeft gespeeld. Of het nep of echt is zal me trouwens een worst wezen.

Cheetoria
22 april 2007, 12:02
meestal aan de achterkant van de nek of aan het andere puntje...die vinnik goed maurice, erg scherp, en ik hoop stiekem dat je geen gelijk hebt.

Maurice_732
22 april 2007, 12:20
meestal aan de achterkant van de nek of aan het andere puntje...die vinnik goed maurice, erg scherp, en ik hoop stiekem dat je geen gelijk hebt.

Ik hoop ook dat ik geen gelijk heb.
Maar jimi stond volgens mij altijd in de studio

http://imagecache2.allposters.com/images/pic/GB/LP0982-jimi-hendrix-studio~Jimi-Hendrix-Studio-Posters.jpg

Maar ik kan geen foto's vinden van jimi met een mustang :sneaky:

maar hij had wel een mustang staat hier: wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jimi_Hendrix)

Hector_Tsolodimos
22 april 2007, 21:45
en dan nog, vraag ik me af, hoeveel je voor een gitaar kunt vragen die 'Hendrix heeft gehad'
dat kan heel wat zijn, wanneer er foto's en video's zijn waarop hij met die gitaar staat, maar dit is niet het geval
een Mustang (of wat is dat voor een misbaksel?) is niet typerend voor Hendrix
men doet moeite om een foto te vinden waarop hij er uberhaupt één van gebruikt, en dat tevergeefs

ik heb ooit ergens voor net zo veel geld een strat van Hendrix gezien, met ook een foto dat hij hem vast heeft
dat is een heel ander verhaal (maar ook hier kunt je over discussiëren)

BartL
22 april 2007, 22:49
294 duizend eurootjes... dan doe mij maar een huis & auto :)

GunMetalBlue
22 april 2007, 23:12
wat is eigenlijk het verschil tussen een normale gitaar en een studio gitaar?
Ik vind het wel erg duur, En wie zegt dat hij er ook op heeft gespeelt? :gitarist:


Wat doen we btw al zo vroeg op gitaarnet?

zelfde vraag, zeker ik nu naar een epi studio zit te loeren

keithvandentol
23 april 2007, 09:31
en dan nog, vraag ik me af, hoeveel je voor een gitaar kunt vragen die 'Hendrix heeft gehad'
dat kan heel wat zijn, wanneer er foto's en video's zijn waarop hij met die gitaar staat, maar dit is niet het geval
een Mustang is niet typerend voor Hendrix
men doet moeite om een foto te vinden waarop hij er uberhaupt één van gebruikt, en dat tevergeefs

ik heb ooit ergens voor net zo veel geld een strat van Hendrix gezien, met ook een foto dat hij hem vast heeft
dat is een heel ander verhaal (maar ook hier kunt je over discussiëren)

dat zouw je denken omdat hendrix natuurlijk bekend is om zijn strats maar hendrix was ook een groot fan van de ofsetmodellen(zonoemenzedattoch?) van fender, in het begin van zijn carriere speelde hij vaak op Duo-Sonics en Mustangs, hier 2 foto's van Jimi op een Duo-Sonic,

jimi staat hier helemaal rechts
http://img222.imageshack.us/img222/9568/60standuosonicin1964st5.jpg
jimi staat hier helemaal links
http://img170.imageshack.us/img170/7959/whilegiggingwithcurtiskjn5.jpg