PDA

View Full Version : Ceriatone Marshall Plexi 50w in the house!!



Fender75
21 april 2007, 17:56
Nou, eigenlijk een vintage amp, en dan ook nog zelf gebouwd...:) Heb met de hulp van Franc een Marshall Plexi 50w copie gebouwd, Franc de elektronica, ik de behuizing. Daarnaast, of beter gezegd daaronder, een 2x12 speakercab, ook zelfgebouwd, met Celestion V30 speakers.

Op de Plexi is ook nog een Mastervolume gebouwd, zodat alles ook op een beschaafd niveau al lekker klinkt! Ik moet er nog erg aan wennen, maar het klinkt echt ontzettend goed! Maar beelden zeggen meer dan woorden denk ik:

http://img260.imageshack.us/img260/4263/img0406ow8.th.jpg (http://img260.imageshack.us/my.php?image=img0406ow8.jpg)
http://img408.imageshack.us/img408/5142/img0405am5.th.jpg (http://img408.imageshack.us/my.php?image=img0405am5.jpg)
http://img260.imageshack.us/img260/936/img0407gy4.th.jpg (http://img260.imageshack.us/my.php?image=img0407gy4.jpg)

Nobrain
21 april 2007, 19:34
:rockon: We want soundclips!! :rockon:

vinni
21 april 2007, 19:36
Ja....ben inderdaad wel benieuwd hoe zoiets klinkt.
Enne....hoeveel was je nou totaal kwijt voor de verstker?

Groet,
Vinni

imlikeajungle
21 april 2007, 20:13
Meer dan netjes, proficiat!

guitarguru
21 april 2007, 22:05
Yes, deze heb ik dus ook in bestelling staan bij Franc. Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Soundclips zouden te gek zijn. Gebruik je hem met pedalen of gewoon puur. Wat voor muziek speel je? Werkt die mastervolume een beetje tof voor overdrive sounds voor thuis?

Chris Winsemius
21 april 2007, 22:32
Die MasterVolume moet denk ik behoorlijk ok zijn, Franc had hier wat MasterVolume-truuks geleerd.
De Ceriatone trafo's ken ik zelf niet omdat ik meer met vintage/boutique bezig ben maar de chassistjes en boards van Ceriatone zijn zeker ok.

DaveItUp
22 april 2007, 01:10
Voor op de slaapkamer zal die master niet echt geweldig zijn als je echt full on overdrive wil, maar clean zetten met een od ervoor goed te doen. Ik vind m echt perfect die ppimv.

Franc
22 april 2007, 07:28
Voor op de slaapkamer zal die master niet echt geweldig zijn als je echt full on overdrive wil, maar clean zetten met een od ervoor goed te doen. Ik vind m echt perfect die ppimv.

Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen! Natuurlijk heb je in 'whisper mode' geen vette, wapperende pijpen overdrive, maar wel degelijk een bruikbaar geluid en je hebt echt geen pedaal nodig om uit het clean te komen.

Ik gebruik een verbeterde PPIMV met extra beveiliging op de lopers tegen het eventuele wegvallen van de biasspanning door haperende pots.
http://forum.metroamp.com/viewtopic.php?t=4390&postdays=0&postorder=asc&start=0
Maar je vindt ze op talloze plaatsen op het internet.

De Ceriatone trafo's worden net als alle 'boutique' trafo's in de tegenwoordige tijd gewikkeld (begrijp even niet wat er vintage is aan bijv. een Mercury Magnetics??), gespec'd om de Marshall/Fender/etc sound te produceren en dat doen ze prima. Daar hoef je geen 300 euro extra voor uit te geven.

Sorry, wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien :D

Mooie set Leon!! Toen je zei dat je het Vernet logo er toch op zou zetten wist ik niet dat je het zo letterlijk bedoelde :seriousf: Je begrijpt dat ik ze er zelf altijd op vast schroef? ;)

http://img260.imageshack.us/img260/936/img0407gy4.th.jpg

Fender75
22 april 2007, 10:47
Ah joh, dat komt nog! Ik mis alleen het juiste schroevedraaiertje...:) Maar, zoals je ziet staat ie er al wel op!! Mis er trouwens nog een voor op de speakerkast...kan ik die nog bestellen?

En de MV werkt zeker wel op slaapkamernivo! Inderdaad niet de volle opengedraaide overdrive, maar toch zeker een mooi en behoorlijk geluid.

Soundclips kan ik nu nog niet opnemen, misschien over een tijdje...Sorry!!

@guitarguru: Hier ga je zeker geen spijt van krijgen! Welke kleur heb je besteld? Ik vind zelf blues en rock leuk om te spelen, en dat kan ie zeker! Ik gebruik er nu nog een Ibanez TS 9 bij, puur voor dat tandje extra. Binnenkort wordt er waarschijnlijk nog een Carl Martin Drive n Boost Mk11 bijgekocht...die MetalZone die ik heb klinkt er niet zo op vind ik. Maar ik moet er nog een hoop op proberen qua klank etc, dus misschien wordt het nog wel bruikbaar! Met de volumeknop van je gitaar kun je ook perfect spelen tussen clean met een randje of overdrive..erg makkelijk!

PeeVee
22 april 2007, 11:14
Prachtige amp hoor, complimenten! Ik heb Franc's JTM45 laatst gehoord en was daar ook best van onder de indruk. Altijd beter eerst standaard parts gebruiken, luisteren en evt. wat tunen in het circuit voordat je $$$ gaat uitgeven aan trafo's.

Ik ben zelf niet zo'n liefhebber / voorstander van (gebruik van) master volume. Als dat echt nodig is dan pak ik liever een andere amp met andere buizen/spanningen oid. Nooit gedacht maar ik repeteer dus nu in een wat grotere band (met blazers en toetsen) met een zelfbouw 5E3 Deluxe. Franc's mastervolume is volgens mij gebaseerd op de alombekende "Rich mod" (also known as Ken Fischers's MV type 2, gepubliceerd in "A Desktop Reference of Hip Vintage Guitar Amps" van Gerald Weber) maar dan de verbeterde versie met 2 extra caps. Heb ik ook regelmatig ingebouwd en is zondermeer een practische feature wanneer je de amp niet open kunt draaien.

Rich MV mod (http://marshallampforum.com/forum/viewtopic.php?t=124&highlight=rich )

Toffe amp Franc / Fender75!! Prachtig één-tweetje! Als ie net zo goed klinkt als Franc's JTM45 dan zien we de Vernet amps binnenkort nog wel een keertje in MusicMaker of de Gitarist, en terecht!

the feable
22 april 2007, 11:36
Wat heeft dat ding je nu gekost als ik vragen mag?

Fender75
22 april 2007, 12:14
Nou, reken op alles bij mekaar op zo'n 1000,- euro's. En dan heb ik een hoop zelf gedaan.

guitarguru
22 april 2007, 12:18
@Fender75: Ik heb hem besteld in een paarse behuizing, erg cool! :cooler:
Ben erg benieuwd naar de sounds. Ik speel in een classic rock band / Free Tribute Band, dus hoop dat Paul Kossoff er in zit..... :satisfie:

Franc
22 april 2007, 12:21
Ik kan niet beloven dat ik Paul zelf er in kan stoppen hoor :seriousf:
Lijkt me ook niet zo fris, hoe lang is de goede man inmiddels dood?

Fender75
22 april 2007, 12:32
En dan die warmte van de buizen, gaat echt stinken...:) Paars is wel mooi, ik heb hem live gezien..:) Wit is ook gaaf, is Franc nog mee bezig geloof ik...

Franc
22 april 2007, 12:40
Wit is inmiddels ook klaar. Daar zit de Superlead in die ik vorig jaar gebouwd heb voor ijzerbroot ipv de rode kast.

guitarguru
22 april 2007, 12:42
Ach, zal na 31 jaar toch niks meer van over zijn dan een beetje as. Stierf op zijn 25e in 1976 aan een hartaanval na jaren van drugsmisbruik. Rock and roll maakt meer kapot dan je lief is!! :stop:

Fender75
22 april 2007, 22:01
Ach, de meeste goeie zijn al dood..:) Ben vandaag wat meer aan het puzzelen geweest, en ik krijg er een steeds beter geluid uit! Gelukkig maar..op een bescheiden volume, maar met de buizen flink aan het werk krijg je echt een mooie vervorming. Ik heb hem ook even hard gezet, nog mooier! Maar ja, dat kun je niet iedere dag doen..

De v30 speakers klinken ook erg goed, ik heb de cab nu voorzien van een stevige achterwand. Bas is ook bas...en het klinkt als een tiet!

Toaster
22 april 2007, 22:22
He Fender 75

Heb je bewust voor die V30's gekozen??? Ben zelf verliefd op de combi:
Lp + Marshall + Greenbacks

Groeten Niels

Fender75
23 april 2007, 08:49
Nou, bewust...ik kon er voor een mooie prijs een paar kopen, dus dat heb ik gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het goed vind klinken, voldoende bas, treble en mid. Hoe die zou klinken met Greenbacks weet ik niet...Ik heb bij Franc toen ook gespeeld over G12H volgens mij, weet het niet zeker. Deze klinken met wat meer ballen voor mijn gevoel!

stratestic
23 april 2007, 09:53
Ik zie op de site van vernet dat hij ook een silverjubilee maakt hoeveel watt is die en natuurlijk wat kost dat? Er staat namelijk verder geen informatie bij.

Fender75
23 april 2007, 10:26
Stuur hem een mailtje, dan weet je het zo...

stratestic
23 april 2007, 11:10
Dat lijkt inderdaad makkelijker......maar dan moet ik me eerst weer als gebruiker aan gaan melden op de site van Vernet enz. Daar had ik gewoon geen zin in dus dacht ik misschien weet iemand het hier misschien.

Franc
23 april 2007, 11:48
Ik had eigenlijk besloten om me hier wijselijk niet mee te bemoeien ;) maar nu kan ik het toch niet laten.

Volgens mij (en ik weet het uit ZEER betrouwbare bron :D) staat de site vol met verwijzingen als "mail voor info" e.d.
Om te kunnen mailen hoef je je echt niet te registreren....

Fender75
23 april 2007, 13:56
Ik had eigenlijk besloten om me hier wijselijk niet mee te bemoeien ;) maar nu kan ik het toch niet laten.

Volgens mij (en ik weet het uit ZEER betrouwbare bron :D) staat de site vol met verwijzingen als "mail voor info" e.d.
Om te kunnen mailen hoef je je echt niet te registreren....

Hahahah...verder kijken als de neus lang is toch? @ Stratestic: deze helpt je wel verder!

stratestic
24 april 2007, 10:50
Ik zie het, het staat er inderdaad. Maar WEL helemaal onderaan en daar kijk ik natuurlijk niet :mad: . Misschien een tip om gewoon rechts een kopje info te maken? ;)

Franc
24 april 2007, 10:54
Sorry hoor, maar het staat vrijwel direkt in het begin.
Bij het welkomstwoord. Informeer naar de mogelijkheden en 'informeer' is een link.
Maar ik zal erover nadenken :)

sebastiaan88
16 juli 2007, 23:46
Hee jongens ik raak een beetje in de war,
Ik wil zelf ook een amp bouwen,
Maar zit nu sterk te twijfelen, de CAE3+SE Clone komt zowieso af, maar wil ook een plexi ofzo bouwen gewoon voor het "TOP" gevoel.
Maar franc, klopt het nou dat je het spul van Ceriatone hebt gebruikt voor de electronica? (niet negatief hoor, maar ben dus zeer benieuwt of dat lekker spul is want dan koop ik het ook)

Groeten sebas

guitarguru
17 juli 2007, 10:25
Hee jongens ik raak een beetje in de war,
Ik wil zelf ook een amp bouwen,
Maar zit nu sterk te twijfelen, de CAE3+SE Clone komt zowieso af, maar wil ook een plexi ofzo bouwen gewoon voor het "TOP" gevoel.
Maar franc, klopt het nou dat je het spul van Ceriatone hebt gebruikt voor de electronica? (niet negatief hoor, maar ben dus zeer benieuwt of dat lekker spul is want dan koop ik het ook)

Groeten sebas

Zo'n Vernet PLexi klinkt echt heel erg goed hoor!! Speel er nu
een paar weekjes op. De basis is inderdaad een Ceriatone 'bouwpakket', maar weet niet of Franc daar nog wat 'verbeteringen' in aanbrengt. In ieder geval heeft ie bij mij een PPI Mastervolume ingebouwd, die erg lekker werkt voor thuis en kleinere kroegjes/repetitieruimten.
(volgens mij is Franc momenteel op vakantie 8-) )

Groet,
Paul.

Bruce
17 juli 2007, 11:20
Mooie set!
Maar wat moet die Metal Zone daar???!!

sebastiaan88
17 juli 2007, 13:33
bedankt;)(Y)